Ga naar inhoud


echostar 5020, geen beeld meer.


joker55

Aanbevolen berichten

Ik wilde een dir verwijderen, die ik een tijdje geleden als test aangemaakt had, en daar wat afleveringen inzette voor iemand, en dan in 1 keer te kunnen bekijken. Inmiddels gebeurt, en wilde die dir, met de naam 'test' verwijderen, mbv de groene knop.

Op dat moment schakelde de echostar vanzelf uit, en weer aan, en nu is het beeld en geluid weg.

Het complete apparaat uitgeschakeld mbv schakelaar achterop, 15 min gewacht, en weer aangezet......niets. Wel het display, kan zappen, ik zie de kanaalnummers veranderen.....geen beeld.

Als ik op de knop TV/SAT druk, heb ik beeld en geluid voor 2 seconden, en weer alles weg.

Ik kan ook in het menu komen, steeds op TV/SAT drukken om te kijken waar ik zit voor 2 seconden.

Zo op die manier een fabrieksinstellingen gekozen.......alles weer in orde....een volledige scan gemaakt, en alles weer zoals vanouds.

Om zeker te weten wat het was, weer die dir 'test' proberen te veriwjdern, met de groene knop.........en wederom precies hetzelfde. Alleen beeld voro 2 seconden mbv TV/SAT knop.

Weer naar fabrieksinstellingen, weer scan, weer kanalen indelen, alles goed nu.

 

Iemand een idee hoe ik die dir wel eraf kan halen, en wat dit is?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie, maar eea geeft weer wat vragen:

 

- welke is de nieuwste, (lees; betrouwbaarste) softwareversie?

- factory reset.....moet ik weer alle kanalen inscannen, en alles netjes zien te krijgen?

- via het menu kan ik ook updaten, zag ik... lukt dat ook, of staat er op clarkebelt.nl nog nieuwere, of andere met meer mogelijkheden?

- hdd formateren......ik neem aan dat ik eerst een backup van de HDD kan maken via de USB, en dan weer terugzetten? Hij staat redelijk vol met nog niet bekeken opnames.

- downloaden via clarkebelt, en dan via de USB poort op de schijf zetten.....is dat alles?

 

m v g joker55

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijna elk topic doorgelezen hier, en ben tot het volgende gekomen:

- laatste software versie die ik zie hier op dit forum: Pvr5020_el111_V1232_tsw_com_20071120.mem

- Ik moet alles inscannen.....of een lijst pakken van gorefast, op clarkebelt.nl onder de download sectie.

- de softwareversie (Pvr5020_el111_V1232_tsw_com_20071120.mem) via de USB op de HD zetten, en opzoeken via het menu van de echostar....

- alle films bekijken op de HD, met format is alles weg, terugzetten gaat niet, echostar kan alleen zelf de files op de HD zetten.

 

Mocht ik het fout hebben, hoor ik het graag, anders ga ik zondagmiddag ff rotzooien hiermee!

 

Bedankt allen voor de moeite!

 

m v g

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
- de softwareversie (Pvr5020_el111_V1232_tsw_com_20071120.mem) via de USB op de HD zetten, en opzoeken via het menu van de echostar....


Zal niet gaan werken, kan pas vanaf firmware 106-V710.
Bij versies hiervoor moet je het via serieel (rs232) doen.


Fjew, DeBeek is wakkerder dan ik zo te zien. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hmmm.

EEA is toch lastiger dan ik dacht.

 

Eerst eens geprobeerd om de harde schijf op mijn PC te zetten.

Om eerlijk te zijn, gaat dat vrij traag.

Doe ik het fout, of.......?

Een hele nacht en de ochtend en hij was nog maar bezig met de tweede film.

Lezen, lezen, en ik kwam erachter dat het zo hoort. frown

nou ja, balen dus.

 

Firmware vernieuwen........tsjeeetje.

Eerst maar weer lezen, lezen, lezen, totdat ik dacht dat ik het wist.

Software op laptop gezet, nieuwe firmware op laptop gezet......

Ergens op zolder een seriele kabel gevonden.......alles klaargezet: geen seriele poort op mijn nieuwe laptop van de zaak! frown

Als je alle lelijke woorden en vloeken weglaat, zei ik niets.

 

De echostar dan maar naar boven, naar mijn desktop.

Een klein camping TV erbij om toch wat te zien.

(hoe ging dat ook alweer om kanalen te zoeken op deze klote TV? er zit geen scart op, dus alles via antenne UHF ingang)

Uiteindelijk had ik alles aangesloten,

De PC ziet de echostar niet?? Ik kan drukken en zoeken met die software ( STBTool_VER2_3.exe ) maar ik kan wel die firmware erbij zetten, maar dan gebeurt er niets?

De kabel is goed, het is een 0-modem kabel.....

Deze heeft zich bewezen dat hij goed is bij een kennis waar ik gisteren was voor een feestje (80 km verderop)

 

Doe ik iets fout?

Graag een schop in de goede richting, alvast bedankt!!)

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joker, de USB van de 5020 is idd super traag.

Dit is hardware en niet softwarematig te veranderen.

Tip is om de HD er uit te halen en aan te sluiten op je pc als slave of tweede master op je IDE bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...