Checkin Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 Vraag omtrent de Ci module. Bij Aston is het niet meer mogelijk om via de Sat te updaten, dit zou ik als gemis ervaren als dit niet meer kan, heb veel gelezen over dat de Aston terug in de basis versie kan komen. Is dan de PowerCam Pro een optie ?, is deze dan Plug en Play? en is deze wel te updaten? De Ci module wil ik dan in de Topfield TF7700HSCI gaan gebruiken In combi met de CD kaart, of is er een andere suggestie. Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
vincent1971 Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 Over welke versie van de Aston cam heb je het? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Checkin Geplaatst: 20 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2008 Origineel bericht van: vincent1971 Over welke versie van de Aston cam heb je het? De Aston SECA DUAL 1.07 nieuwste versie 2.18 CI module, landcode VRIJ Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
vincent1971 Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Heb zelf de Aston cam. Geupdated naar de nieuwsste versie 2.18 enige tijd geleden en het werkt probleemloos. Snap niet echt wat het probleem is. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
it feintsje Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 De Powercam doet het prima met de 7700 HSCI en is plug and play.
Lemon Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Origineel bericht van: vincent1971 Heb zelf de Aston cam. Geupdated naar de nieuwsste versie 2.18 enige tijd geleden en het werkt probleemloos. Snap niet echt wat het probleem is. Ik heb ook een Aston cam versie 2.18, en die werkt redelijk goed. Maar ik snap best wat de reden is van de vraag van de Topic Starter. In de eerste plaats heeft de TS gelijk dat de Aston al lang niet meer via de satelliet te updaten is. En in de tweede plaats: dit forum staat (en andere forums staan) vol van de verhalen over Astons die van versie 2.18 spontaan terugspringen naar 2.03 ... en dan dus niet meer via satelliet terug te zetten te zijn naar 2.18 (dat kan dan alleen in bepaalde typen Topfield). Het lijkt er overigens wel op dat het "terugspringen" vooral bij bepaalde merken ontvangers gebeurt. TV Vlaanderen Duo LNB Twin B&R 65 VU+ Solo2 M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)
Beobuddy Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Als je de site van powercam leest, en dat is www.powercam.tv kun je daar de firmwareprocedure terugvinden. Het gebeurt OTA en ze hebben hetzelf over V2.0. Ik heb de mijne sinds juni en die was ook al voorzien van die versie en is er tussentijds geen update geplaatst. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast pinq Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Origineel bericht van: Beobuddy Als je de site van powercam leest, en dat is www.powercam.tv kun je daar de firmwareprocedure terugvinden. Het gebeurt OTA en ze hebben hetzelf over V2.0. Ik heb de mijne sinds juni en die was ook al voorzien van die versie en is er tussentijds geen update geplaatst. PowerCam heeft al geruime tijd versie HD_2.03 OTA. Je kan het beste op de franse pagina van die site kijken, die wordt namelijk eerder bijgewerkt dan de engelse versie.
Beobuddy Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Maar ik heb al jaren geleden dat woordenboek weggedaan... Toch bedankt voor de tip. Die geeft voor mij hoop dat de Cam iets minder dominanter overkomt. Dus ik zal vandaag of morgen eens kijken of er OTA iets te valt upgraden. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Ik heb vanavond de Powercam Pro opgewaardeerd via de OTA optie. Nadat ik een schone machine opnieuw heb laten scannen via de hotbird op 12.207 275000 H kreeg ik diverse zenders binnen w.o. Free X tv. Na hem op deze zender gezet te hebben en via het CI menu de upgrade in gang te hebben gezet. Heb ik de ontvanger verder zonder beeld (balk in beeld) een 3 kwartier laten staan. Daarna bleek bij het opnieuw selecteren van CI menu er inderdaad versie 2.03 te staan. Ik kan nu, en dat kon ik niet voorheen, zappen de cd (powercam in slot 1) en de tvv (aston 2.18 in slot 2) kanalen. Ik krijg nu gewoon beeld op bijv. VTM, wat voorheen met de powercam niet lukte. Daar moest ik dus persé de Trex voor in de plaats hebben. Ik gebruik overigens een TF5500PVR. Deze update heeft voor mij dus positief uitgepakt. Module gaat nu weer terug in de 7710... DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast pinq Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Yep zo werkt dat. Fijn dat het gelukt is. Je kan als hij op dat update kanaal staat overigens gerust het menu van de Topfield in gaan en de downloadstatus van de CAM opvragen; dat verstoort de download niet en geeft je tevens de mogelijkheid om te zien hoever (%) hij al is. Niet van kanaal wisselen want dan kan je weer opnieuw beginnen.
Beobuddy Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Overigens heb ik de module geregistreerd zoals de site vermeld. Je krijgt dan per email een pincode van 5 cijfers die je in het CI menu moet inbrengen. Je zou dan de kanalen Free X TV (2) en X Dream TV moeten kunnen bekijken voor, ik dacht, een half jaar. Maar ik krijg geen beeld, dus geen natuurfilms... Ik heb via het CAS menu alles weer op aan gezet (is de bovenste optie). Maar ook dat heeft helaas geen effect. Iemand een idee? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast pinq Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Ik heb er twee geregistreerd. Nooit iets van die zenders gezien, maar ik denk niet dat we daar wakker van moeten liggen. De niet gebruikte coderingen zet je het beste gewoon weer uit om dat de cam dan sneller is.
Checkin Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2008 Toch voor de Powercam Pro module gekozen voor de Topfield TF7700HSCI. Tot op heden, geen problemen en snelle zapper. Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
-Dennis- Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Gaat de maandelijkse update van de CDS kaart ook goed via de Powercam Pro?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen