Gast jos21 Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 na een verhuizing zijn we terecht gekomen in het belgiese lommel. Nu komt het mijn schotel moet weer opgehangen worden,Maar hoe kom ik te weten waar die moet hangen. Mijn optie is de achterkant van de woning want daar is vrij uitzicht. maar naar welke kant moet ik de schotel richten???? Onze tuin staat volgens de compas op het zuid oosten. Elk antwoord is welkom gr: jos
WPW Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 Op het zuiden en dan een tikkie naar links. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gene 1225 Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 of dit : http://www.satellite-calculations.com/SUNcalc/SUNcalc.htm en kies astra 1 , stad : Brussel of Antwerpen , en kijk naar de zon op het opgegeven uur . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Fiene56 Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 De meeste astra's staan op 19,2° oost. Je kunt effe kijken naar je huis vanaf het heelal. Staan er genoeg op het net. Je weet dan exakt in welke richting je schotel moet staan. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Sverige Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Ga naar www.dishpointer.com Daar kan je je schotel plaatsen en je krijgt de richting te zien waar je hem op kan uitrichten. Doordat je gebruik kan maken van de satellietbeelden van google earth, kan je bepaalde objecten gebruiken ter orientering... dat is erg makkelijk! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
_Bartje_ Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Daar staan er toch meeeer als genoeg lijkt me, loop even door de straat en je zult er best wel zien hangen, je mag hier ook altijd een kompas komen lenen waar de richting op aangegeven staat. MVG Bart
minplus Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Inderdaad ook makkelijk voor het uitrichten, gewoon kijken hoe anderen hem hebben staan (meeste op astra1 gericht, andere op hotbird). Heb 2 draaibare systemen en toen ik de ene in m'n eentje moest vervangen simpel de andere op de EutelsatW3A gezet en de nieuwe net zo gezet (van afstand gekeken) en ik had beeld. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Poetsdoekje Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Dat is een goeie, ook bedankt en de groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast jos21 Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 sorry dat het zo lang heeft geduurt voor er antwoord komt. maar door een te drukke werkweek heb ik nu even tijd. bedankt voor alle suggesties zal deze meteen eens uitproberen. En wat schotels in onze straat betreft helaas volgens mij is dit stukje van belgie nog niet onddekt door schotelbezitters. er staat er namelijk geen een.
Gast jos21 Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 bedankt bart ik heb zo`n kompas een pointe`s@t ben er nog niet helemaal mee bekent maar het zal allemaal goed komen
boarder Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Origineel bericht van: Gene 1225 of dit :http://www.satellite-calculations.com/SUNcalc/SUNcalc.htm en kies astra 1 , stad : Brussel of Antwerpen , en kijk naar de zon op het opgegeven uur . Ik denk dat eindhoven als stad iets dichterbij ligt dan Antwerpen of Brussel.
Gast jos21 Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 De schotel hangt en de signaal sterkte is bijna 100% alleen de sterkte van het netwerk die blijft staan op 10%. En alles wat we ook doen deze wil maar niet omhoog gaan. de netwerk sterkte blijft bikkel hard op 08/10% schommelen. wat kan hier de oorzaak van zijn. De aansluitpunten zijn al vernieuwt de coax kabel is goed nu alleen de sterkte van het netwerk nog. jos
patyv Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Staan alle overige parameters goed? Waterpas? Als je bv onder de satelliet doorkijkt, kun je draaien wat je wilt, maar je zal niks zien. Kijk ook alle aansluitpunten even na en doe het eventueel over. Dus even opnieuw F-connector aankoppelen. Ook kan de kabel beschadigd zijn door de verhuizing. Succes db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Gast jos21 Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Alles staat waterpas en de connectoren en kabel zijn vernieuwt. Maar ik ga vandaag de schotel van de achterkant naar de zijkant verplaatsen. Kijken als dit wel werkt jos
patyv Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Laat even weten wat uiteindelijk het probleem was, zodat anderen er weer van kunnen leren. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen