Ga naar inhoud


Nieuwe zenderlijst inladen


vito44

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand vertellen hoe ik een nieuwe zenderlijst inlaadt met satchannellisteditor zonder dat de zenders er "dubbel" instaan?

Ik zou eerst de bestaande "files" willen deleten en er alzo een "propere" lijst in zetten...

Sat ontvangst houd me weg van cafe...maar soms ook uit m'n bed ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet nieuwe lijst op USB stick en doe deze in de voorkant van de Kathy.

Laad de nieuwe lijst in de box door de 4 toets ingedrukt te houden totdat de settinglijst begint op te laden.

De lijst moet een bepaalde naam hebben (voor het moment vergeten, of je kan googlen, of je download eerst je huidige lijst op de USB door de 1 toets ingedrukt te houden. Naar ik mij kan herinneren verander je aan het eind de naam out to in.

 

mvg

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen, je lijsten die in de kath zitten worden altijd eerst verwijderd voor de nieuwe lijsten erop gezet worden.

 

Gewoon in je sateditor eens sorteren op naam en kijken of je ze niet dubbel hebt in je totale lijst.

 

gewoon in je sateditor dan upload klikken en alles loopt vanzelf.

 

uiteraard eerst je ip nummer, user en pas correct ingeven.

 

als het niet lukt, laat maar weten.

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-vito44,

 

Dit kan je in beide gevallen doen zoals sattekop en Djee het omschreef.

Zoals Djee het omschreef ben ik niet zo mee op de hoogte omdat ik hier met de Kathy (nog) niet met internet ben verbonden.

Maar zoals sattekop het omschreef doe ik dit idem met de USB-stick aan de VOORkant maar wil ik nog even voor de duidelijkheid aanvullen dat je eerst op de MENU-toets moet drukken van je afstandbediening (AB) daarna op de toets 4 totdat je op het display ziet staan "upload" dan toets 4 loslaten en wanneer dit klaar is staat er "upload done".

De structuur op je stick moet zijn 1e MAP (naam) "kathrein" [daaronder] de 2de MAP (naam) "channellist" en daaronder de filenaam "channellist_in.xml".

Om de lijst uit de Kathrein te halen (download) gebruik je de toets 1 in het MENU dan krijg je op het display te zien "download done" als dit is gebeurd, heet de file automatisch "channellist_out.xml" deze kan je bewerken met de channellisteditor, daarna het woordje "out" in "in" weer saven c.q. renamen en kan je die weer via je stick in de Kathy uploaden.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb omschreven.

Succes !

 

Vriendelijke groet,

SatBaron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ djee,

 

Volgens mij klopt dit toch niet helemaal,telkens ik een lijst download van de Kathi met channellisteditor en hem daarna weer terug upload dan staan er te veel kanalen in m.a.w hij zet ze er gewoon bij!En op den duur werkt ie niet meer dan.

Ik ben trouwens op zoek naar de originele settinglijst dewelke in het telesat 1.05c zit...daar werkte mijn motor nu reeds mee,maar met er een andere lijst in te zetten,gaat alles niet zo goed meer.Waarschijnlijk door een paar satnamen die verkeerd staan?

Sat ontvangst houd me weg van cafe...maar soms ook uit m'n bed ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagske:

 

Staan ALLE zenders er dubbel in? En indien ja; als twee opeenvolgende lijsten of als paren van zelfde zenders.

 

Heb je al eens geprobeerd om een paar keren dezelfde (eventueel heel kleine) lijst te up en downloaden. wat gebeurt er dan?

 

....ik probeer gewoon maar mee te denken he.... een duidelijke oplossing weet ik niet direct, maar misschien lijdt dit tot iets.

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi via KCC de 4 files er uit nu (sat.dat , carrier.dat , favorite.dat en service.dat) Ik veronderstel dat dienen voor de zenderlijst?Ik heb het toch al geprobeerd en dan is alles er uit van zenderlijst(buiten een paar zenders dan)

Ben nu trouwens op zoek naar de settinglijst die in Telesat 1.05C RUmod zit.

Sat ontvangst houd me weg van cafe...maar soms ook uit m'n bed ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vito44,

 

check eens je instelling van de sateditor?

verwijst die naar het juist path?

ik had ook zo'n probleem.

daar stond bv in : c:\djee\mijn lijst\

en ik zat te werken op een lijst die stond op c:\djee\

wat gebeurt er dan, jij download de lijst maar die komt in die c:\djee\mijn lijst terecht, terwijl jij denkt dat je de juist aan het veranderen bent.

 

probeer eens met mijn lijst...dus zeker alles wegdoen in de map \config\

want daar moet je ze zetten hé.

 

djee

djee.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de lijst nog proberen,bedankt.Maar het volgende probleem heb ik nog:als hij in stand by staat geeft hij de datum en uur,waarschijnlijk loopt hij bij het synchroniseren vast want toen ik vanmorgen keek heb ik hem met de schakelaar moeten opstarten;op de afstandsbediening reageerde hij niet meer.Kan ik deze "klok" ook uitzetten?

Sat ontvangst houd me weg van cafe...maar soms ook uit m'n bed ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vito,

 

als je in standby gaat kan je instellen in je menu, beeld, dat de front display aan of uit staat.

dus als je in standby gaat zie je dan het uur en datum.

ik vind dat handig, dan weet je dat alles goed loopt.

 

greetz

Djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...