Ga naar inhoud

Nullmodem kabel versus Humax 5400

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste ik heb een nullmodem kabel van +/- 5 meter en gebruik deze voor de verbinding met een Humax 5400 hij doet het prima, nu heb ik een nieuwe nullmodem gekocht van 10 meter deze doet het goed gedurende een uur, nadien valt verbinding weg, weet iemand raad en kan men soms overdracht versterken met iets ???

Geplaatst:

Wat doe je gedurende een uur? En wat gebeurt er na een uur.

Programeren van de Humax duurt toch zo lang niet??

Een nullmodem kabel kan wel 10m hebben.

Wat voor software zit er in de Hummie?

DM920UHD

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Geplaatst:

zou normaal geen probleem mogen zijn, het energiebeheer laat toch geen dingen stilvallen op uw pc / laptop ?

@locutus

Citaat:
Wat doe je gedurende een uur? En wat gebeurt er na een uur.

Programeren van de Humax duurt toch zo lang niet??

cs is ook een optie bij humax smile

sat_viewer

Geplaatst:

Heb hier ook ca. 10 m nullmodemkabel en dat gaat eigenlijk ook niet goed, key.bins krijg ik er maar met moeite over. Settings met Humbox is geen probleem. Ik heb ook wel eens een lagere datatransferrate geprobeerdMet ca. 2 m kabel gaat alles goed.

Op zich zou een nullmodemkabel het wel moeten kunnen hebben.

Wellicht een betere kabel (de capaciteit zal immers een rol spelen) maken?

Geplaatst:

@harry37

Ik had destijds een kabel van iets meer dan 10 m zelf gemaakt van een 8-paar datakabel. Het type is me ontgaan maar het werd toen gebruikt voor dataverkeer tussen terminal en server (elk paar was "geisoleerd" met een metalen vlecht en de 8 paar samen nog eens). Zo lag er een constante verbinding tussen de woorkamer (humax) en de shack (pc's) en ik had geen problemen. OK de data-transfer nu is meer dan toen maar idd de kwaliteit v/d kabel is belangrijk.

sat_viewer

Geplaatst:

Ik had vroeger gewoon een korte nulmodem met daaraan zelfs 2 stuks rs-232 verlengingen van 5 meter en heb nooit een probleem gehad. Het waren geen zelfgeamaakte kabels maar zo uit de shop.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Heb hier een 10m zelfgemaakte nulmodem voor de kamer met een (ook zelfbouw) 10m seriele verlenging voor de slaapkamer liggen. Al zo'n 2 jaar geen enkel probleem. Moet dus rustig 20 meter aankunnen, ook met dunne draadjes. Hier wel met een Maxplus en een Maxdigital, maar betwijfel of dat iets uitmaakt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Origineel bericht van: sat_viewer

cs is ook een optie bij humax smile
sat_viewer

Ja, aan CS had ik niet aan gedacht!

Ikzelf gebruikte vroeger een homemade S-FTP kabel (dubbel afgeschermd) van 20m.
Nooit problemen gehad.

DM920UHD

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat de Humax nogal kritisch is op de seriele poort. Vooral bij het overbrengen van key.bin bestanden (DSR 9500 etc)Op zich kunnen seriële poorten inderdaad wel meer lengte hebben.

Geplaatst:

Wat ik gemerkt heb is dat bij langere afstanden de humax kritisch wordt. Zodra ik alleen de 2-3/3-2/5-5 pins gebruik geeft hij regelmatig timeout. Nu heb ik alle pins aangesloten conform null-modem (1+6-4/2-3/3-2/4-1+6/5-5/7-8/8-7)en geen problemen meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen