Ga naar inhoud


KM registratie voor DE belasting


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hee,

 

Ik hoop as zaterdag weer een baan te krijgen bij een oud werkgever van mij (na bijna 1 jaar WW...ppfftt) Ik zal in die baan enorm veel moeten gaan rijden. Ik neem aan dat ik een auto van de zaak krijg. Ik weet nog niet wat te doen, mijn eigen auto houden of ook de prive kilometers te doen in de auto van de zaak. Ik wordt ook niet echt vrolijk van die 25% bijtelling.

 

Wie weet een leuk (en liefst gratis) en sluitende oplossing om de km's bij te houden ? (ik bedoel dan een online of een software pakket..)

 

Groet,

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruikte eerst een exel sheet (van een lease maatschappij) alleen km en evt. een afkorting, evt. van een vaste bestemming, invullen.

 

Later heb ik zelf mijn tijdlijst van de zaak verbouwd (jaar versie gemaakt en een KM eraan vast) zodat het invullen wel heel gemakkelijk werd. Ik werkte nog wel steeds met die afkortingen want dat was een super idee. Met die afkortingen had ik ook een vaste aantal KM en die werden ook auto ingevuld.

 

Kan even voor je zoeken of ik die versie van die lease nog heb als je het via een xls zou willen doen! Je mag desnoods ook die verbouwde tijdlijst versie van me hebben (haal ik het tijdlijst gedeelte er wel van af).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook op zoek naar zo'n programma, omdat 2 lease auto's in de familie anders wat prijzig worden.

 

Maar als je prive ook wat rijdt dan wist ik het wel.

 

Neem een auto van 30.000

dan ben je ongeveer 300,- netto per maand kwijt.

 

tel op:

verzekering 40,-

wegenbelasting 60,-

onderhoud 50,- (beun de haas)

brandstof 100,-

afschrijving 100,- (knap als het je lukt)

--------------------

totaal 300,-

 

Maar dan rijd je een nieuwe auto, nooit onverwachte uitgaven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bij mij nu andersom..

 

Ik heb/had 2 bedrijfswagens wo een wagen van bijna 60.000 euro in de BTW en de BPM (waar over de bijtelling wordt berekent).

Reken maar uit.

 

Ik had dus een bijtelling waar ik ziek van werd, terwijl ik niet eens mijn beide kinderen van 4 en 8 en vrouw in mee kon nemen!

Ik had een zgn kastenwagen met een bankje voorin omdat ik de laadruimte nodig had.

 

Uiteindelijk heb ik een A6 erbij moeten kopen waar ik nu de kinderen in mee kan nemen. Contant gekocht en onderhoud doe ik allemaal zelf.

Blijft alleen de 60,- wegenbelasting en de 30,- verzekering.

Afschrijving is nihil.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
Hee,

Ik hoop as zaterdag weer een baan te krijgen bij een oud werkgever van mij (na bijna 1 jaar WW...ppfftt) Ik zal in die baan enorm veel moeten gaan rijden. Ik neem aan dat ik een auto van de zaak krijg. Ik weet nog niet wat te doen, mijn eigen auto houden of ook de prive kilometers te doen in de auto van de zaak. Ik wordt ook niet echt vrolijk van die 25% bijtelling.

Wie weet een leuk (en liefst gratis) en sluitende oplossing om de km's bij te houden ? (ik bedoel dan een online of een software pakket..)

Groet,

Ronald


Hey Ronald,

Ik weet geen passende oplossing voor die kilometers.

Maar ik wens je wel veel suc6 met je nieuwe baan.
Overigens lijkt het me als je enorm veel moet gaan rijden, dat je een auto van de zaak krijgt, en dan kun je beter geen prive kilometers met die auto gaan rijden

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

ondanks dat bijtelling goedkoper zou zijn als een eigen auto, wil een echte nederlander natuurlijk niet meer betalen dan nodig.

 

in mijn tijd dat ik een leaseauto reed, deed ik alles in excel.

misschien wel bewerkelijk, maar geeft wel ruimte om een sluitende administratie te krijgen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aantal opsommingen waar ik zelf ben tegen aangelopen met de leaseauto's die ik de afgelopen jaren gehad heb.

 

- Als je geen auto voor jezelf heb, is een auto van de zaak vele malen goedkoper ondanks de bijtelling. Dus neem je die bijtelling voor lief en hoef je ook geen KM registratie meer bij te houden!

- Al laat je er een auto voor stil staan is het extra, is het te duur om er ook prive in te rijden en hou je de KM's bij!

- Rijdt iemand anders in de andere auto en dat is bv. een diesel (die andere) kan je behoorlijk wat KM's rijden van de evt. bijtelling. Dan kan je een beter met KM registratie aan tonen dat je prive geen gebruik maakt van de leaseauto, dus minder dan 500KM per jaar rijd en dus geen bijtelling krijg! Met een benzine motor kan je wat minder rijden EN natuurlijk is het ook afhankelijk hoeveel KM's je prive gaat (mag) rijden!

 

Ik heb mijn leasewagen weer weggedaan want mijn diesel stond thuis stil aangezien mijn vriendin niet (meer) werkt. Als ze straks weer gaat werken en ze zou een auto nodig hebben bekijken we alles wel weer opnieuw. Ze wil straks wel weer (dichtbij) gaan werken maar of er dan nog een extra auto nodig is zien we dan wel weer.

 

Ik reed alleen zakelijke KM's met de leaseauto (uitzonderingen daargelaten) want van de bijtelling konden we een aardig eind rijden met de diesel en die andere kosten hadden we toch al. Tevens zijn leasewagens leuk maar je moet (eigenlijk) alles verantwoorden als er iets aan de hand is waar je met een eigen auto even baald, instapt en verder reed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

overigens,

 

volgens mij is het percentage van bijtelling ook in stappen.

 

eerste 500 km is vrij.

dan de eerste 1000 km (of zoiets) kost 10 %

etc etc.

 

en ik bedacht me net,

als je de auto 's avond weer op het parkeerterrein van jouw werkgever zet, hoef je natuurlijk niets bij te betalen en ook geen km admin bijhouden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als je de auto 's avond weer op het parkeerterrein van jouw werkgever zet, hoef je natuurlijk niets bij te betalen en ook geen km admin bijhouden
Natuurlijk moet je dan wel een km administratie bijhouden hoe wou je anders aantonen bij een controlle dat hij daar staat als je vrij bent.

Overigens is 9 van de 10 keer [dus normaal geprijste auto]de bijtelling betalen goedkoper als een fatsoenlijke auto prive rijden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:
als je de auto 's avond weer op het parkeerterrein van jouw werkgever zet, hoef je natuurlijk niets bij te betalen en ook geen km admin bijhouden
Natuurlijk moet je dan wel een km administratie bijhouden hoe wou je anders aantonen bij een controlle dat hij daar staat als je vrij bent.
Overigens is 9 van de 10 keer [dus normaal geprijste auto]de bijtelling betalen goedkoper als een fatsoenlijke auto prive rijden.


nee hoor.
de werkgever moet wel een verklaring invullen.

en ik bedacht mij net nog iets.
mijn vader had altijd een bus van zijn werk met een zogenaamde blackbox.
hoefde hij niets bij te houden. km's werden automatisch geregistreerd.
(hoe het precies werkt weet ik niet)

/edit
grappig de zwarte doos tbv kilometerregistratie wordt als censuur aangeduid..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...