Gast mvb Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Hallo allemaal, Mijn probleem is dat ik een dyn ip adres heb wat constant veranderd (meerdere keren per dag). Ik heb mij aangemeld via Dlinkddns en/of dyndns om te zorgen dat ik geen signaal uitval heb op mijn dreambox. Nu is het zo dat constant mijn ip wijzigt maar ik dacht dat door middel van een hostname de ip constant gevolgd wordt. Helaas is dat niet zo en heb geen idee waarom niet. In mijn router (dlink 624) heb ik ook de gegevens ingevuld bij de ddns. Heeft iemand de oplossing voor mij?
Ome Merde Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 je kan bij mijn weten maar 1x per etmaal je ip (laten) veranderen bij ddns. merDe deze ruimte is te huur
Gast mvb Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Hallo Ome Merde, Het is zo dat mijn provider constant wisselt van IP. Wat ook regelmatig gebeurd is dat even kort de adsl verbinding weg is waardoor je automatich een niet IP adres krijgt. Ik dacht dat dmv ddns je ip up to date bleef maar dat gebeurd niet. Is het zo dat ik dat moet kunnen zien op de pagina van dyndns? Als ik kies voor "use auto detect....." dan is het toch weer na een uurtje of zo gewijzigd. Ik hoop dat het een beetje helder is
WPW Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Origineel bericht van: Ome Merde je kan bij mijn weten maar 1x per etmaal je ip (laten) veranderen bij ddns. merDe Met dynalias.net kan dat elke 10 minuten dagt ik zo via de dyndns software. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 wie is je provider ? als je adsl wegvalt om vervolgens weer een nieuw IP-adres te krijgen zou ik dat eerst eens nakijken. ikzelf zit bij Telfort maar heb sinds ik online ben bij deze jongens (6-12-07) nog nooit een ander IP-adres gekregen. merDe deze ruimte is te huur
chukky2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Is het niet zo dat ook je pc moet opstarten vooraleer de dns de update kan uitvoeren? denk dat daar het probleem zit. Anders kan de updater niet opstarten.
Ome Merde Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 neuj, die is permanent actief. mocht je wan-ip wijzigen dan pakt de tool dit automagisch op. merDe deze ruimte is te huur
Edwin Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Sorry dat ik moet zo negatief moet doen, maar die Dlink 524 is gewoonweg om problemen vragen. Heb er korte tijd mee gewerkt, en het was huilen met de pet op. Indien je werkt met ADSL, en je hebt die router achter je modem gezet zal hij je dyndns niet updaten, hij zal je lan ip beschouwen als wan ip. Dat verandert nooit, dus moet ie ook nooit updaten. Probeer de DDNS te gebruiken die voorzien is in je modem. Indien dit niet aanwezig is, kan je een programma draaien zoals inadyn op je box of pc. Tenslotte kan je eventueel investeren in en iets duurdere router. Een linksys wrt54GL ( ong. 60 € )of soortgelijke kan met tomato ( of andere firmware ) je dyndns updaten, zelfs al staat deze na een andere modem of router.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen