Ga naar inhoud


Waarom Arrow Classic Rock wel in België en niet in ZO-Brabant te ontvangen?


Elwin

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag naar Antwerpen geweest, en onderweg even zitten zoeken naar radiozenders. Naast Omroep Brabant (91,0) en Omroep Zeeland (87,9) kwam ik nog een landelijke radiozender tegen: Arrow op 95,4. Deze zender was eigenlijk vrij goed te beluisteren daar! smile

 

Jammer dat ik dan in ZO-Brabant en ook in Noord en Midden Limburg in de ether bijna geen ontvangst heb van Arrow. Ik krijg Arrow af en toe wel binnen op 104,1 maar de 95,4 komt niet door. Raar eigenijk dat een Nederlandse radiozender beter te ontvangen is in België dan in het zuid-oosten van Nederland. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat vind ik dus het rare. Waarom in Duitsland en België wel, en kun je in ZO Nederland gewoon niet naar Arrow luisteren. Natuurlijk wel via de kabel en internet, maar niet via de ether. Als Nederlands radiostation zou het toch beter zijn als je heel Nederland bedekt, in plaats van een deel van België... confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles heeft te maken met afspraken met de buurlanden. Als de frequentie van Arrow naar Belgie toe leeg is, dan raak je in die richting met eenzelfde vermogen een pak verder. Blijkbaar zijn er in de onbedekte gebieden in Nederland geen frequentie's meer vrij.

 

Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is het jammere van het zuiden des lands. Hier wordt je soms van een aantal radiozenders verstoken, zoals Veronica, dat je nog tot Eindhoven kunt ontvangen, maar daarna niet meer. Hetzelfde dus met Arrow.

 

Het geluk is wel dat je een aantal Vlaamse zenders uit de ether kunt plukken, zoals Studio Brussel, Q-music België en 4fm! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens maakt Arrow wel reclame met "door het hele land op de FM te ontvangen", maar blijkbaar stopt het land onder de Maas. Eindhoven zit blijkbaar net op de grens (klopt ook met het kaartje). Soms gaat het hier redelijk, maar meestal is het pet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...