Ga naar inhoud


Nieuwe ramen: Kan Kleve niet meer ontvangen


Gast janbemel

Aanbevolen berichten

Ruim een jaar heb ik kunnen genieten van de Duitse DVB-T-zenders uit Kleve. De antenne stond in de rechter hoek van een groot raam op het zuiden. Nu heeft de woningstichting nieuwe ramen laten plaatsen van het zogeheten HR++-type. En wat blijkt? Nu is met de antenne op datzelfde plekje in de hoek tegen het raam de ontvangst uit Kleve volledig verdwenen. Dat geldt ook voor L1 (zender Venlo). Het lijkt erop dat het aluminium en/of ander metaal in de HR++-ramen mij de ontvangst hebben ontnomen. Heel jammer! Een ander plekje voor de antenne waardoor ontvangst weer mogelijk is heb ik nog niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je GSM zal het nu binnen ook wat minder doen. Het is een bekend probleem.

 

Oplossing: baksteen en hopen dat ze de oude ramen nog hebben. Je moet die zooi gewoon niet kopen (en weigeren als je het gratis krijgt), je signaal is naar de maan en door al dat isoleren gaat je gezondheid achteruit door het gebruik aan ventilatie.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een buitenantenne zou hooguit aan de balustrade van het balkon kunnen worden vastgemaakt. Een antenne op het dak zal niet gaan. @W3ird_N3rd: Dus jij kent dat verschijnsel wel; en inderdaad, er is nu een metalen rooster boven elk van de ramen. Dat laat dus lucht binnen, maar houdt HF-signalen tegen. Overigens, op GPS-signaal lijkt het niet zo veel invloed te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janbemel
Een buitenantenne zou hooguit aan de balustrade van het balkon kunnen worden vastgemaakt. Een antenne op het dak zal niet gaan. @W3ird_N3rd: Dus jij kent dat verschijnsel wel; en inderdaad, er is nu een metalen rooster boven elk van de ramen. Dat laat dus lucht binnen, maar houdt HF-signalen tegen. Overigens, op GPS-signaal lijkt het niet zo veel invloed te hebben.

De buitenantenne van KPN is niet zo groot, die kan je toch wel ergens kwijt?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die KPN-buitenantenne zou ik inderdaad wel kwijt kunnen op het balkon. Maar ik zou het wel eerst in de praktijk moeten uitproberen. Die plek waarop ik voorheen Kleve ontving moest ik heel precies bepalen. Net zo'n plekje met wat gunistigere omstandigheden. Het zou kunnen zijn dat zo'n plaatsje op het balkon niet te vinden is. En dan is zo'n aankoop ook niet zo goed besteed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de binnenantenne die ik heb is een Philips SDV4240/10. Ik kan trouwens niet buiten op precies dezelfde plek komen als waar ik de antenne binnen voor het raam had staan; zo ver reikt het balkon niet. Maar wie weet kan ik een vergelijkbare plaats vinden op het balkon. Gewoon eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janbemel
Nee, de binnenantenne die ik heb is een Philips SDV4240/10. Ik kan trouwens niet buiten op precies dezelfde plek komen als waar ik de antenne binnen voor het raam had staan; zo ver reikt het balkon niet. Maar wie weet kan ik een vergelijkbare plaats vinden op het balkon. Gewoon eens proberen.

dat je binnen op dat plek hem kon ontvangen wil helemaal niet zeggen dat je hem buiten zo dicht mogelijk bij dat plek ook weer ontvangst hebt. Met dit soort signalen kan een paar cm al wel of geen ontvangst betekenen. Je zal dus weer opnieuw moeten zoeken naar het juiste plek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik zelf inderdaad ook. Daarom: als hier alles aan glaswerk aan de flat is vernieuwd (moet in december klaar zijn) dan zal ik er maar eens mee aan de slag gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janbemel
Die KPN-buitenantenne zou ik inderdaad wel kwijt kunnen op het balkon. Maar ik zou het wel eerst in de praktijk moeten uitproberen. Die plek waarop ik voorheen Kleve ontving moest ik heel precies bepalen. Net zo'n plekje met wat gunistigere omstandigheden. Het zou kunnen zijn dat zo'n plaatsje op het balkon niet te vinden is. En dan is zo'n aankoop ook niet zo goed besteed.


Probeer dan eerst een plekje op je balkon te vinden waar je met je binnenantenne ontvangst heb.

Heb hier meerdere keren gelezen dat de KPN buitenantenne feitelijk de binnenantenne is met een waterdicht jasje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...