Ga naar inhoud


Nieuwe ramen: Kan Kleve niet meer ontvangen


Gast janbemel

Aanbevolen berichten

Ik ga dat zeker eerst met mijn binnenantenne proberen. Mocht dat niets opleveren, dan hoef ik de buitenantenne ook niet te kopen, als die toch al fysiek gelijk is aan de binnenantenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Buitenantenne is nu de enigste optie, een richtantenne binnen heeft dezelfde problemen.

 

Ook hier kun je met een Zelfbouw wat buiten testen.

 

Ik hang deze vaak buiten met doorzichtige plakband langs het raamkozijn, zie je bijna niets van. Als het dan werkt kun je zelf nog beslissen om een richtantenne te kopen of te maken om het signaal omhoog te gooien.

 

Overigens vind ik ZelfbouwBier zelfbouw antenne ook wel leuk. Ook deze is breedbandig.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu natuurlijk een graverend gebrek aan werkelijk interessante zenders zoals "Phoenix" en "Eins Festival", maar het is zinvol om eerst maar alle werkzaamheden betreffende de ramen aftewachten en om daarna met je binnenantenne ontvangsmogelijkheden van de zendmast Kleve op je zuidbalkon te onderzoeken. In ieder geval wens ik je voor dit projekt veel succes, want het zal toch leuk zijn, als we weer gelijktijdig naar Duitse TV programma's kunnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janbemel
Nee, de binnenantenne die ik heb is een Philips SDV4240/10. Ik kan trouwens niet buiten op precies dezelfde plek komen als waar ik de antenne binnen voor het raam had staan; zo ver reikt het balkon niet. Maar wie weet kan ik een vergelijkbare plaats vinden op het balkon. Gewoon eens proberen.


Als er toch zoveel metaal in het raam is verwerkt, kun je de tv
dan niet op het raam aansluiten? wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfbouw is voor mij niet aan de orde. Ik moet het van gekochte antennes hebben. Maar degenen die het wel kunnen, kunnen met zelfbouw natuurlijk er lustig op los experimenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janbemel
Je zou het haast geloven. Maar ik denk dat dan er antenne-technisch het een en ander niet echt zal kloppen... En trouwens, dat metaal zit tussen de glasplaten.


Als het metaal signalen kan tegenhouden, zal die ze toch ook
moeten opvangen. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Als het metaal signalen kan tegenhouden, zal die ze toch ook
moeten opvangen. smirk

In theorie kan je ze denk ik als reflector voor een rasterantenne gebruiken, maar dan kan je je antenne niet draaien.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Je moet die zooi gewoon niet kopen (en weigeren als je het gratis krijgt), je signaal is naar de maan en door al dat isoleren gaat je gezondheid achteruit door het gebruik aan ventilatie.

Volgens mij is het ventilatiecoëficiënt van nieuwe ramen exact hetzelfde hoor... wink Gewoon open zetten. Ingooien lijkt me een beetje drastische oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Eduard07
Als het metaal signalen kan tegenhouden, zal die ze toch ook
moeten opvangen. smirk

In theorie kan je ze denk ik als reflector voor een rasterantenne gebruiken, maar dan kan je je antenne niet draaien.


Ook niet bij draai-kiepramen..? eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...