Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb hier een micro pc'tje staan met 6 USB aansluitingen, kun je daar ook een NAS (Network Attached Storage) systeempje van maken zoals bijv. een NSLU2?

Zo ja, hoe kan ik dat dan het beste doen?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

Geplaatst:

Bij deze wil ik even laten weten dat ik nu een systeempje heb gemaakt met FreeNAS. Ik heb FreeNAS nu op een Micro pc'tje draaien met een 4GB CF kaartje. Ik heb al 1 harddisk van 500GB er aan hangen, deze was leeg en heb hem via FreeNAS geformateerd en gemount.

Nu heb ik een vraagje:

Ik heb nog een externe hdd van 500GB en deze is als ntfs geformateerd en bevat nog software. Nu is mijn vraag of ik deze ook via FreeNAS kan mounten zonder te formateren zodat de software op deze schijf bewaart blijft?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

Geplaatst:

volgens wiki ondersteunt freenas NTFS alleen read-only. Dus mounten kan maar er iets naar toe schrijven gaat niet lukken. Je kan mbv. partition magic of gparted een NTFS schijf converteren naar FAT32 of EXT3.

maak wel een backup

Wiri

Geplaatst:

FreeNAS is "gemaakt" op FreeBSD en daar kan je volgens mij GEEN NTFS partities mee mounten en dus niet gebruiken!

Nu heb ik al een tijdje niet naar de huidige FreeNAS versies gekeken maar bij degene die ik voor mijn broer zijn zaak gebruikt heb zat het in ieder geval niet in.

[EDIT]

Was eerder niet helemaal juist (vond een melding op hun site)

Code:
NTFS, Yesterday i've upgraded the NTFS support, now we are using fusefs-ntfs v1.417 and fusefs-libs v2.6.3. There is only one problem in the WebGUI that we will hopefully fix soon.

Maar als je toch die HD aan je zelf gebouwde NAS gaat hangen waarom verplaats je niet alles en formateer je die hd opnieuw.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen