Ga naar inhoud


usb-wlan verbinding AB ipbox 9000HD met PC


daddy2Zm4SE

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kan iemand mij helpen hoe ik een bestandsuitwisseling krijg tussen mijn AB9000 en een Vista PC ? Via het wlan lukt het mij niet en via usb ook niet. Nu weet ik niet meer hoe ik mijn MP3 en foto's op de ipbox moet krijgen en hoe ik mijn opgenomen bestanden moet downloaden naar de computer.

 

Groeten,

Dadparent,

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niets van Vista (bezit geen MS operating systemen), maar er zit vast wel een of andere netwerk setup "wizard" in die je kan helpen je netwerk te configureren.

 

Anyway: koop een goedkope (Sweex of zo) switch en twee kabeltjes, kost je denk ik 3 tientjes al met al. Een kabeltje in je Vista PC, de andere kant in de switch. Een kabeltje in de HD900, andere kant naar de switch.

 

Alternatief koop je een cross-cable en gebruikt die om tussen de PC en de HD900 te verbinden. Een beetje PC boer heeft zo'n kabel achter zich hangen.

 

Hoe je de verbinding dan ook hebt gemaakt: configureer dan je netwerk: de HD900 kun je vanuit het menu configureren (bijvoorbeeld: zet 192.168.0.10, netmasker 255.255.255.0) en de Vista PC geef je dan 192.168.0.11, dito netmask.

 

Testen: trek een command terminal open op vista en tik in: ping 192.168.0.10. Komt er antwoord, probeer dan "telnet 192.168.0.10", dan zou je een login prompt moeten krijgen. (Ik neem even aan dat zelfs Vista nog wel met telnet wordt geleverd, heb ik het fout moeten anderen me corrigeren).Log in met 'root' password 'ipbox' en kijk es aan, je bent binnen op je HD.

 

Bestanden uitwisselen: de HD900 heeft standaard een CIFS servertje aanstaan, je zou die moeten kunnen ontdekken door Vista op je netwerk te laten zoeken (opnieuw: geen idee hoe je dat doet, maar goed, het wijst zich naar ik vaak hoor allemaal vanzelf). Het gekke ding meldt zich als DG400, netgroup is IPBOX. Sleep je files naar de juiste directory, klaar.

 

Je kunt ook nog FTP gebruiken, maar dat is minder makkelijk (voor een Windows gebruiker, althans).

 

Afijn, hoop dat je zo wat op gang komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...