antonlamers Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Hoi, Ik heb nu een multytenne. Bij de triax schotels zie ik achterop de schotel een schaalverdeling voor de gradenhoek. Bij mijn multytenne niet. Hoe weet ik nu dat hij 30 graden omhoog kijkt? Ik lees ook in dit forum dat hij waterpas moet staan, Is de schotel goed uitgericht als hij waterpas staat? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Eduard07 Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Origineel bericht van: antonlamers Hoi, Ik heb nu een multytenne. Ik lees ook in dit forum dat hij waterpas moet staan, Is de schotel goed uitgericht als hij waterpas staat? Anton Eerst waterpas, daarna uitrichten, te beginnen bij Astra 1. Er zit toch een handleiding met een schema bij? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
antonlamers Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2008 Ik bedoel niet het uitrichten naar links of rechts, maar de 30 graden dat hij omhoog kijkt. anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast dr7000 Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 ik heb ook een multitenne, wat ik heb gedaan (en staat ook in de handleiding) is uitrichten op astra 1 (19,2 oost) als je die binnenkrijgt dan even omhoog en omlaag zwiepen en kijken of het signaal sterker of zwakker word.
Eduard07 Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Origineel bericht van: dr7000 ik heb ook een multitenne, wat ik heb gedaan (en staat ook in de handleiding) is uitrichten op astra 1 (19,2 oost) als je die binnenkrijgt dan even omhoog en omlaag zwiepen en kijken of het signaal sterker of zwakker word. Inderdaad, dat zei ik. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
antonlamers Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2008 Bedankt, ga het morgen proberen VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
CescoAiel Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Origineel bericht van: antonlamers Ik bedoel niet het uitrichten naar links of rechts, maar de 30 graden dat hij omhoog kijkt. anton Als je een gradenhoek meter hebt, kun de die gebruiken. Als ik me goed herinner (is al een tijdje terug dat ik voor het laatst een MultyTenne heb uitgericht!) staat in de handleiding wat de standaard afwijking t.o.v. verticaal is, dat trek je af van de 30˚, en dat is wat op de gradenhoekmeter moet staan...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen