MpF1 Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Hallo, Ik ben hier bezig met het overstappen van planet(KPN)internetplusbellen naar Telfort internet en vast bellen. Ik heb inmiddels twee brieven ontvangen van telfort dus wordt het tijd om mijn huidige abonnement op te zeggen! Alleen, wat is de beste manier om dit te doen schriftelijk of telefonisch? Op de site van KPN wordt aangegeven dat het telefonisch moet, maar gaat dit wel goed? Er is bij mij de laatste tijd telefonisch aardig wat misgegaan met KPN. Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400
planetbitworld Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Als je aangegeven hebt dat je het telefoonummer overgezet wilt hebben (porteren) dan zegt Telfort automatisch je abonnement op. Als je zelf je abonnement opzegt dan loop je het risico dat je je huidige nummer kwijt raakt. Dus alleen zelf opzeggen als je een nieuw teloonnummer wilt hebben, anders dus door Telfort laten regelen. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
MpF1 Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 Telfort is hier anders heel duidelijk in dat zij niet het abonnement voor je opzeggen, ook niet bij nummerbehoud, dit mogen ze niet. Ik moet het dus echt zelf doen. Maar waar het mij om gaat, is dat Planet zegt het alleen telefonisch kan en Telfort daarintegen aangeeft schriftelijk te doen. Brief hiervoor kun je downloaden bij Telfort. Bij mij gaat het overigens over een overname met nummerbehoud. Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400
Gast Pacman Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Hoi Ik was ook van Planet naar Telfort gegaan. Die brief die je gedownload hebt werkt prima. Gewoon invulen en opsturen. Je nummer hou je, niks aan de hand. EDIT, sorry, ik ging van XS4All naar Telfort, maar dat is de zelfde toko
Doerak Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Copy/paste: Bij Telfort aanvragen en de opzeg brief gebruiken die Telfort je aanbiedt. Echter deze brief pas verzenden als je in stap 4 bent om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet de verbinding inplant om op te heffen voordat Telfort de overstap kan inplannen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag. Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1251039//#overstappen
MpF1 Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 KPN InternetPlusBellen Ook bij InternetPlusBellen hoef je het telefoonabonnement niet op te zeggen. Zodra het nummer weggeporteerd wordt door Telfort ziet KPN dit automatisch als een opzegging. Hetzelfde geldt dan ook voor het ADSL abonnement. Je kunt bij Telfort gewoon een overstap aanvragen. De opzegging wordt dan geheel automatisch geregeld. Andere VoIP aanbieder Bij overige VoIP aanbieders moet je zelf je abonnement opzeggen. Dit kan Telfort niet voor jou doen. Geef wel expliciet aan dat het telefoonnummer geporteerd gaat worden. Zorg er dus voor dat als je bijvoorbeeld telefonie hebt bij een kabelaar dat het telefoonnummer actief blijft, ook al is het DSL signaal al opgeleverd. Dus als ik dit zo lees dan hoef ik niks te doen? dus ook geen brief te versteuren! Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400
Ome Merde Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 ik zou morgen voor de zekerheid even bellen. de naam opschrijven van degene met wie je gebeld hebt, sta je meteen een stuk sterker mocht het misgaan merDe deze ruimte is te huur
Oldereast Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Ik heb ook de brief gebruikt die Telfort op zijn site heeft staan. Die heb ik opgestuurd nadat ik me had aangemeld. Je kunt tijdens het aanmelden zelf een datum aangeven en die zet je ook in de opzegbrief. De dag nadat ik de brief had verzonden kreeg ik al een telefoontje van Hetnet die vroeg om de reden van mijn opzegging. Een en ander is vlot verlopen (binnen 2 weken al)met Telco-Telco. Ik had gelijk weer internet maar de telefoon heeft 5 dagen geduurd. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
sathopper Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ik heb gebeld om op te zeggen en een paar dagen later had ik de bevestiging in huis .
ag Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik had eerst ook internetplusbellen+onbeperkt bellen van kpn, 52 euro per mnd! Veel te duur.... Nu met Telfort 29,90 euro, tel uit je winst..( en nog sneller internet ook) Ik heb ook de brief van telfort gedownload en opgestuurd en na 5 weken had ik internet van telfort en een dag later telefoon. Werkt hier prima! Alleen snap ik het hoge prijsverschil niet, volgens mij is telfort toch ook van kpn?... wil kpn zijn klanten niet houden? ze verlagen n.l het abonnementsgeld niet want dat heb ik kpn telefonisch gevraagd.
Ome Merde Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 ik heb KPN nog nooit gesnapt met hun tarieven. vaste telefonie, onbetaalbaar en de constructies die ze er op loslaten alleen voor zakelijk gebruik vaste telefonie, voor de rest VOIP via wie-dan-ook. dat ze uberhaupt nog klanten hebben begrijp ik ook niet helemaal maar dat kan aan mij liggen merDe deze ruimte is te huur
tipje Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 5 weken zonder internet of gelijk over??
ag Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Gelijk over...., kpn gaf geen signaal meer, telfort modem aangesloten volgens instuctiebrief/boekje en direkt signaal.
MpF1 Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 Hallo, Hier even een update! Ik heb inmiddels mijn installatie pakket binnen en heb met kpn gebeld om op te zeggen, en dat het om een overname van telfort gaat. Ze doen bij kpn heel moeilijk en zeggen dat als ik opzeg mijn nummer niet behouden blijft! Ik heb hier nu al drie keer over gebeld maar krijg steeds hetzelfde antwoord dus ik vraag me af of ik zelf wel moet opzeggen of dat telfort dat moet doen? Weet het niet meer??????? Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400
ag Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Ik neem aan dat je de opzegbrief van de site van telfort gedownload hebt en opgestuurd. Telfort zorgt dan voor opzegging van het telefoonabonnement bij KPN, ook als je gekozen hebt voor nummerbehoud (dit kost eenmalig € 9.95)Als dit zo is dan kan KPN niet zeggen dat je nummer niet behouden blijft, want die gaat over naar telfort. Je kunt evt. bellen met de helpdesk van telfort om te vragen of je nummer al geporteerd(overgezet) is naar telfort. Telfort kan( als het goed is) je dan de datum van oplevering van de nieuwe aansluiting doorgeven.Dan.....opzeggen bij KPN! houdt wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen