Ga naar inhoud


Waarom wijkt CD af van de standaard EPG ?


Gast Satspongebob

Aanbevolen berichten

Gast Satspongebob

Ik heb een ontvanger waarbij je in de epg gids

het huidige programma en 1 toekomstig programma kan zien

op een Canal Digitaal (CD) zender.

Bij een gemiddeld duits kanaal staat complete lijsten.

 

Het zal natuurlijk wel te maken hebben dat ik geen CD goedgekeurde ontvanger heb.

 

Waarom wijkt CD af van de standaard EPG ?

Ze hebben toch geen belang voor welke ontvanger ik kies.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

E.e.a. heeft een historische (hysterische) achtergrond.

Vroeguh was canaldigitaal een onderdeel van Canal+ Nederland die weer onderdeel was van Canal+ Frankrijk. Canal+ kwam met mediahighway/ mediaguard receivers ( weet je meteen waar de seca codering vandaan komt) met verregaande mogelijkheden ten aanzien van betaaltv en andere diensten zoals ook de mooie EPG. Helaas is dat allemaal tegengevallen en werkt die epg ook voor geen meter.

En als de epg flink van slag is gaat ie daarom ook nog Frans praten ( Bientot), terug naar z'n ingebakken moerstaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satspongebob
Ik heb een ontvanger waarbij je in de epg gids
het huidige programma en 1 toekomstig programma kan zien
op een Canal Digitaal (CD) zender.
Bij een gemiddeld duits kanaal staat complete lijsten.

Het zal natuurlijk wel te maken hebben dat ik geen CD goedgekeurde ontvanger heb.

Waarom wijkt CD af van de standaard EPG ?
Ze hebben toch geen belang voor welke ontvanger ik kies.




Het belang was; dat er met een canal digitaal gekeurde ontvanger (bv. dsx 7072) niet zonder abbo. gekeken kon worden.
Toen dat software matig wel kon (werd de produktie gestopt) werden er nieuwe ontvangers gemaakt (bv dsr2211) waarmee je software matig niets kan.
Zelfs de volgorde van de zenders is door hun bebaald.(het kan wel op je eigen volgorde maar dat hebben ze zo omslachtig gemaakt zodat de meeste mensen dat veel te veel werk vinden).
Sinds seca 2 er is, is er sofware matig voor de NL zenders nog weinig te doen. (zo ver ik weet).

Gr Henri

DM600PVR, 2x DM500Plus, Philipsen Dsx7072 en Dsr2211, Adimo Jazz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje Firmware kan met MHW EPG prima om gaan.

Zoals mijn (niet CDS goedgekeurde) Echostar tuner, geen probleem.

Maar het blijft idd maf dat het bij CDS weer net ff anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk balen, die MHW EPG van CDS! mad

 

Met dat irritante "Bientot".

 

Zou echt fantastisch zijn als CDS de Duitse methode zou gaan toepassen, al was het alleen maar om voor een hele week timers te kunnen zetten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar weer een abo op die gids met 100 zenders genomen. En dan gewoon met het handje de timers instellen. Werkt eigenlijk ook best goed.

Ik was voorheen mediacenter gewend, maar die gaat uit zich zelf ook vaak de verkeerde dingen opnemen of goede dingen juist niet opnemen. Die epg is ook niet perfect.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Vreselijk balen, die MHW EPG van CDS! mad

Met dat irritante "Bientot".

Zou echt fantastisch zijn als CDS de Duitse methode zou gaan toepassen, al was het alleen maar om voor een hele week timers te kunnen zetten.


Uit mijn hart gegrepen. Op de Germaanse zenders kan ik ook een week vooruit zien in de gids. Heb iemand in de familie die een Inverto heeft en dan wel EPG ziet. Een week vooruit op CD. Ik wil niet dat een club mijn ontvanger goed mag keuren. Waarom kan alles wel in Duitsland en niet in Nederland? Ook DD 5.1 (AC3)...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Hoe zit het eigenlijk met de EPG van digikabel zoals UPC en Ziggo?

Ik weet dat IPTV van KPN wel 7 dagen EPG heeft, digitenne echter weer niet.

Bij Ziggo (@home) had ik dacht ik een normale EPG. Bij Digitenne nu heb ik iets meer dan 4 dagen EPG. Bij CDS alleen maar now/next. CDS is wat dat betreft dus erg mager. Wat ze verder in een zelf verzonnen standaard uitzenden heb ik niets aan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...