Ga naar inhoud


Waarom wijkt CD af van de standaard EPG ?


Gast Satspongebob

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: patyv
Wordt tijd dat CDS dus ook eens wat aan de epg gaan doen. Zou het wel prettig vinden



Dat zou iedereen wel prettig vinden maar ik vrees dat CDS te weinig weerstand ondervindt, de meeste gebruikers weten niet eens dat een langere EPG mogelijk is, heb je eenmaal geproefd aan een EPG van 6 of 7 dagen op het Nederlands boeket wil je niet meer terug en ga je je ergeren aan die vreselijke "Bientot"

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: patyv
Wordt tijd dat CDS dus ook eens wat aan de epg gaan doen. Zou het wel prettig vinden



Dat zou iedereen wel prettig vinden maar ik vrees dat CDS te weinig weerstand ondervindt, de meeste gebruikers weten niet eens dat een langere EPG mogelijk is, heb je eenmaal geproefd aan een EPG van 6 of 7 dagen op het Nederlands boeket wil je niet meer terug en ga je je ergeren aan die vreselijke "Bientot"


Zou CD zelf wel weten dat een langere EPG mogelijk is?? laugh

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Traffic1326
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: patyv
Wordt tijd dat CDS dus ook eens wat aan de epg gaan doen. Zou het wel prettig vinden



Dat zou iedereen wel prettig vinden maar ik vrees dat CDS te weinig weerstand ondervindt, de meeste gebruikers weten niet eens dat een langere EPG mogelijk is, heb je eenmaal geproefd aan een EPG van 6 of 7 dagen op het Nederlands boeket wil je niet meer terug en ga je je ergeren aan die vreselijke "Bientot"


Zou CD zelf wel weten dat een langere EPG mogelijk is?? laugh


Ik denk het merendeel van medewerkers niet, in ieder geval die call center jongens en meisjes niet!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij dat ze dit heel goed weten met die zogenaamde goedgekeurde ontvangers. In het callcentre kijken de mensen gewoon op trefwoord in een database. Die werken voor Canaldigitaal maar niet bij. Volgens mij moet je dit gewoon zien als een externe schoonmaakdienst, maar met een vuil sopje dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satspongebob

Bij het inscannen van de zenders ben ik 2 EPG kanalen tegengekomen van CD. Ik kan er op afstemmen, maar mijn receiver doet er niets mee (geen beeld, geen geluid en geen EPG).

 

Weet iemand wat dit is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satspongebob
Bij het inscannen van de zenders ben ik 2 EPG kanalen tegengekomen van CD. Ik kan er op afstemmen, maar mijn receiver doet er niets mee (geen beeld, geen geluid en geen EPG).

Weet iemand wat dit is?


Het "kanaal" EPG geeft geen beeld, zet je ontvanger een tijdje op Nederland 1 en de MHW EPG moet binnenlopen. Helaas niet langer dan 24 uur.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Gorefest
Origineel bericht van: Neptunus
zet je ontvanger een tijdje op Nederland 1 en de MHW EPG moet binnenlopen. Helaas niet langer dan 24 uur.

Dit werkt dus helaas niet op "niet goedgekeurde" ontvangers...


In tegendeel, met mij dreambox heb Ik een EPG van 3 dagen in de toekomst.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Gisteravond laat zette ik mijn Eycos 5012 aan en zag tot mijn verbazing dat de CD EPG voor de volgende dag weer werkte.

Helaas was het feest na twaalf uur door de nieuwe up-date weer voorbij.

Ik ben benieuwd of het een echte test van CD betreft, zodat ze gebruikers van een Echostar 5020 en Eycos 5012 weer hun EPG teruggeven.

Ook klanten van CD met een niet gecertificeerde ontvanger zijn klanten en die verdienen ook een EPG.

Groeten

Dukdalf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de ellende en verwarring nog even groter te maken zal CDS wat betreft de HDTV kanalen alleen een "Nagraguide" EPG toe gaan passen. Dus geen meerdaagse EPG op de HDTV kanalen met Mediahighway.

 

Alleen mediaboxfabrikanten die een dure Nagraguide licentie aanschaffen zullen dus een EPG hebben in de toekomst. En aangezien Nagraguide nauwelijks gebruikt wordt bij Europese providers kun je de bui al zien hangen: alleen een heel selectief groepje HDTV ontvangers zal Nagraguide aan boord hebben. De komende Philips DSR8121 HDTV-DVR schijnt de eerste te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcellux
het is vandaag weer een zooitje in mijn EPG. Ik zie door de "Bientot" meldingen de programma gegevens niet meer!


Ik krijg een spontane verslapping van mijn lid als het verschrikkelijke woord "BIENTOT" ergens zie.......BAH!!!!! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik had een mail gestuurd naar CD met onder andere de volgende tekst:

Nu heb ik weer geen programma gegevens van Film1/Sport1 en bovendien verschijnt overal de "Bienntot" melding. Dit is allemaal bijzonder storend en ook het feit dat U na verscheidene vragen hierover nog steeds geen verbetering hebt aangebracht is typisch voor de manier waarop CD met zijn klanten omgaat! Ik zou het fijn vinden als U mij eens kon uitleggen waarom U niet zoals onze Duitse buren een EPG kunt nemen die 7 dagen vooruit foutloos de gegevens laat zien! Bij voorbaat dank voor Uw antwoord.

 

En ik kreeg dit terug van CD:

 

Het is bij ons bekend dat deze storing zo nu en dan optreed. Wij zijn ook druk bezig met het werken aan een oplossing voor dit probleem. Excuses voor de overlast, maar er wordt aan gewerkt.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

(vooral de benadering: "de storing zo nu en dan" vind ik komisch omdat de Bientot melding iedere dag voorkomt!)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook wel een erg algemeen standaard antwoord van Canal Digitaal.

Zij herhalen in hun antwoord gewoon wat jij ze maild.

Zo kan ik ook wel bij de klantenservice van Canal Digitaal werken.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...