Ga naar inhoud


Waarom wijkt CD af van de standaard EPG ?


Gast Satspongebob

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satwatcher
Maar nogmaals de Italiaanse zaak staat helemaal los van de Nederlandse situatie.


dat zegt toch ook niemand, cheapwatcher zegt iets van "soortgelijke praktijken". en het is inderdaad wel te vergelijken. t'ís belachelijk dat je zo'n philipsvehikel moet kopen om een epg te kunnen ontvangen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En dus geef je met je antwoord zelf al aan dat de Italiaanse situatie niet soortgelijk is aan de Nederlandse situatie.

 

In de Italiaanse situatie kan men zelfs met "vrije" ontvangers geen enkele zender bekijken (uitgezonderd hobbyontvangers als Dreambox e.d). In de Nederlandse situatie kan het zo zijn dat men alleen op bepaalde punten, zoals bijvoorbeeld EPG, geen volledige functionaliteit heeft. Maar dat men wel gewoon met deze "vrije" ontvangers naar de zenders kan kijken.

 

Zit volgens mij toch een wezenlijk verschil in.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Satwatcher
geselecteerde ontvangers.


Ja kan nog leuk gaan worden met de officieel beperkte ontvangers. niet dus...


Hoewel ook ik het een redelijk probleem vind dat officieel goedgekeurde ontvangers beperkte mogelijkheden hebben, denk ik niet dat het de gewone schotelkijker die geen moeite wil doen maar gewoon tv wilt kijken, de goedgekeurde ontvangers een uitkomst zijn. Het is alleen jammer dat er maar 999 kanalen inpassen maar ik vraag me af of de gewone kijker die eigenlijk alleen interesse heeft in de nederlandse zenders dit zal merken.

En het verhaal achter die link neem ik niet serieus. Ik vind de Hopper Guide een leuk blad en ik koop ook trouw elk nummer, maar de verhalen die geschreven worden over CDS, neem ik met een hele grote korrel zout omdat ze bij de hopperguide elk gerucht en nieuwtje over canal digitaal in de grond stampen.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Satwatcher
geselecteerde ontvangers.


Ja kan nog leuk gaan worden met de officieel beperkte ontvangers. niet dus...


Hoewel ook ik het een redelijk probleem vind dat officieel goedgekeurde ontvangers beperkte mogelijkheden hebben, denk ik niet dat het de gewone schotelkijker die geen moeite wil doen maar gewoon tv wilt kijken, de goedgekeurde ontvangers een uitkomst zijn. Het is alleen jammer dat er maar 999 kanalen inpassen maar ik vraag me af of de gewone kijker die eigenlijk alleen interesse heeft in de nederlandse zenders dit zal merken.

En het verhaal achter die link neem ik niet serieus. Ik vind de Hopper Guide een leuk blad en ik koop ook trouw elk nummer, maar de verhalen die geschreven worden over CDS, neem ik met een hele grote korrel zout omdat ze bij de hopperguide elk gerucht en nieuwtje over canal digitaal in de grond stampen.


Dan zal je zelf dus ook wel met een goedgekeurde decoder kijken.
Of toch maar liever niet en bepaal je liever zelf de volgorde van je kanalenlijst.
Zelfs kanalen verwijderen waar je geen abonnement op hebt kan nog niet met deze decoders.!
Of probeer maar eens met zo'n goedgekeurde decoder ontbrekende FTA kanalen toe te voegen.

Nee, ik denk dat je het liever bij je dreambox houd. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind de Hopper Guide een leuk blad en ik koop ook trouw elk nummer, maar de verhalen die geschreven worden over CDS, neem ik met een hele grote korrel zout omdat ze bij de hopperguide elk gerucht en nieuwtje over canal digitaal in de grond stampen.

 

Je kunt beter het hele blad met een korrel zout nemen, want de rest van de artikelen is al net zo "objectief".

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Korsman035
Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Satwatcher
geselecteerde ontvangers.


Ja kan nog leuk gaan worden met de officieel beperkte ontvangers. niet dus...


Hoewel ook ik het een redelijk probleem vind dat officieel goedgekeurde ontvangers beperkte mogelijkheden hebben, denk ik niet dat het de gewone schotelkijker die geen moeite wil doen maar gewoon tv wilt kijken, de goedgekeurde ontvangers een uitkomst zijn. Het is alleen jammer dat er maar 999 kanalen inpassen maar ik vraag me af of de gewone kijker die eigenlijk alleen interesse heeft in de nederlandse zenders dit zal merken.

En het verhaal achter die link neem ik niet serieus. Ik vind de Hopper Guide een leuk blad en ik koop ook trouw elk nummer, maar de verhalen die geschreven worden over CDS, neem ik met een hele grote korrel zout omdat ze bij de hopperguide elk gerucht en nieuwtje over canal digitaal in de grond stampen.


Dan zal je zelf dus ook wel met een goedgekeurde decoder kijken.
Of toch maar liever niet en bepaal je liever zelf de volgorde van je kanalenlijst.
Zelfs kanalen verwijderen waar je geen abonnement op hebt kan nog niet met deze decoders.!
Of probeer maar eens met zo'n goedgekeurde decoder ontbrekende FTA kanalen toe te voegen.

Nee, ik denk dat je het liever bij je dreambox houd. wink


ik weet het, het zijn geen ideale en flexibele apparaten, maar de gemiddelde klant zal het worst wezen in welke volgorde zijn kanalen staan en kan het helemaal niks schelen dat ze buitenlandse kanalen missen. Als het allemaal maar werkt dan is het goed.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korsman035,

 

een gewaagde stelling plaats je daarboven

 

heeft die gemiddelde klant net een gevecht achter de rug met zijn woningbouw corporatie betreffende vrije nieuwsgaring en dus gewonnen >

kan die weer geen zenders kijken omdat dat lullig "goedgekeurde satelliet receivertje" weer roet in 't eten gooit

 

en andersom

 

die nederlander die in het buitenland woont kan op z'n satelliet receiver naar eigen keuze geen EPG MHW zien

 

ook dat EPG is nieuws en behoort tot hetgeen je moet kunnen zien

 

doei

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035


ik weet het, het zijn geen ideale en flexibele apparaten, maar de gemiddelde klant zal het worst wezen in welke volgorde zijn kanalen staan en kan het helemaal niks schelen dat ze buitenlandse kanalen missen. Als het allemaal maar werkt dan is het goed.


Jij scheert wel iedereen over één kam zeg. Mijn opoe van 84 spreekt geen woord Engels, maar is toch wel blij af en toe langs de BBC zenders te kunnen zappen. Ik denk dat ze niet de enige "gemiddelde" klant is die wel eens BBC kijkt. wink

Verder is het juist de gemiddelde klant die zijn/haar zenders graag in dezelfde volgorde heeft als toen ze nog analoog (kabel) keken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeker. Maar ik denk dat er ook een aantal kijkers (veelal de gemiddelde tv-kijker) al blij is als ie naar de Nederlandse (en Belgische) zenders kan kijken. Leuke bijkomstigheid is dan dat je ook nog eens Discovery, NGC, Animal Planet en Eurosport kan ontvangen. Er zijn dan natuurlijk ook een hoop mensen die graag de BBC en een hoop Duitse zenders willen ontvangen.

 

En vooral hier op S4A vind je veel hobbyisten die graag álle zenders willen hebben in hun zaplijst. Daarvan ben ik er in ieder geval wel eentje! smile

 

Het Now/Next EPG-probleem heeft mijn nieuwe MaxDigital 225 ook. Bij de CDS-zenders kan ik alleen het lopende én het volgende programma bekijken. Daarna staat er alleen maar 'Geen informatie', terwijl al die Duitse zenders wel zo'n uitgebreide EPG hebben. Mij boeit het niet zoveel, ik kijk wel op internet als ik wil weten wat er op tv komt. Vaak weet ik het zelf wel een beetje. En anders is daar altijd nog dat fijne tv-spoorboekje. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...