Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor bewaking wens ik een digitale camera op PC aan te sluiten, maar die moet ooh hardware zoom en bewegingscontrole met een soort joystick hebben.

Hoe sluit ik die dig camera op PC aan, met een framegrabber of via USB?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Voor bewaking wens ik een digitale camera op PC aan te sluiten, maar die moet ooh hardware zoom en bewegingscontrole met een soort joystick hebben.
Hoe sluit ik die dig camera op PC aan, met een framegrabber of via USB?

Een framegrabber zorgt er alleen voor dat je beeld captured, dus geen bediening.
Je zult toch echt naar een usb achtige oplossing moeten zoeken
én een camera die op afstand bedienbaar is.
Een combinatie van framegrabber en usb is dus ook goed mogelijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je camera via USB of FireWire aansluiten en een "camera bewakings programma" installeren.

Er zijn er die motion-detection hebben, ofwel, die alleen gaan opnemen bij beweging. Mijn eeuwenoude Creative webcam had er standaard zo'n programma bijzitten.

Inmiddels zijn er betere camera's en programma's. Maar die motion detectie is waar het om draait.

Wil je hem ook nog bedienen dan is een IP camera of een Webcam met draaimogelijkheden wellicht de oplossing.

Geplaatst:

Bedankt, ondertss al meer info gevonden en het zal een IP camera worden met MPEG4 codering, dus eenvoudig via de lan en de soft laden en zou OK zijn.

Focus en zoom en draaien is met een apart keyboard en kabel.

En ja, als bewakings camera nog een vraagje: hoe kan je een auto nrplaat die reflecterend is aflezen ?

In den donker zie je niks, en met licht erop reflecteerd een wit vlak, zodat je de combinatie niet kan lezen????

Bovendien is het in den donker ook moeilijk om iemand of een autokleur te herkennen, en met licht erop is het meestal niet goed kwa kleurechtheid, en een kleurcamera geeft bij onvoldoende licht, wit zwart...

Geplaatst:

Jep, maar IR is meestal ZW/W of groenig beeld. En de topicstarter wilde JUIST de kleuren zien dacht ik te begrijpen ?

Voldoende licht (bouwlampen?) zou dat moeten oplossen. Desnoods met een bewegingsdetector zodat niet de gehel nacht alles aan staat in een zee van licht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen