Ga naar inhoud

Multytenne uitrichten met oude receiver.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om mijn nieuwe Multytenne 45 te gaan monteren en uitrichten. Om het mezelf iets makkelijker te maken wil ik een oude receiver plus TV tijdelijk opstellen die ik vanaf de schotel zelf kan zien. Dan kan ik zelf tijdens het uitrichten het signaal aflezen. De reciever betreft overigens 'n 'klassieke' Humax IRCI 5400. Maar die ga ik na het uitrichten dus niet gebruiken.

Als het spul is uitgericht wordt hij nl. aan de bestaande bekabeling gelegd naar een Dreambox. Die staat heel ergens anders en niet in het zicht. Vandaar dit plannetje...

Vraagje: zie ik iets over het hoofd? Kan ik nu inderdaad makkelijk uitrichten en straks aan een andere ontvanger koppelen?

Dat ik de Dreambox moet aanpassen is me bekend.

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Geplaatst:

Als je bv Pli jade op je dreambox hebt kun je ook de satfinder van de webinterface op een laptop gebruiken, daar zit ook nog een zoomfunctie bij.

dan heb je AGC SNR en Ber uitvergroot in beeld bij de schotel

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

@Metoo: Thanks!

Het uitrichten met de oude ontvanger ging prima. Prima ontvangst en signaal. Maar als ik het kabeltje vervolgens aan de Dreambox hang krijg ik geen enkele zender te zien. Uiteraard even een nieuwe zenderlijst ingeladen en alle AA/AB/AB/BB's ingevuld. Bovendien zie ik ook nog een hoop BER voorbijkomen. Kabeltje weer even aan de oude gehangen maar daar is het signaal nog steeds goed en kan ik BVN ontvangen. Anybody?

Geplaatst:

satXmen, als je iets meer weet wil jij mij dan ook even op de hoogte houden?

Ik lees ook dat jij "AA/AB/AB/BB's" hebt ingevult, ik zie alleen maar A/B/C/D bij de diseqc instellingen.

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Geplaatst:

Volgens het meegeleverde instructieboekje zou dit de juiste volgorde zijn:

A/A Astra 19,2

B/A Eutelsat 13

A/B Astra 23,5

B/B Eurobird-Astra 28,5

Meer kan ik toch niet instellen?!

Geplaatst:

Maar ik zie Die A/A B/A enz. niet staan in de dreambox, Ik kan ze dus niet selecteren. Ik zie wel Diseqc A/B/C/D.

Maar voor het afstellen heb ik toch een andere instelling nodig of niet.

Ik heb sinds een week pas de dreambox dus ik weet er nog niets vanaf.

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Geplaatst:

Die instellingen vind je onder:

Menu keuze (6)

Dreambox Instellingen > Satelieten en Transponders > Satellietconfiguratie

In mijn geval (Dreambox 500s, PLI image) heb ik via de dropdown balk de keuze moeten maken voor 4 Satellieten via DiseqC optie A/B

Het afstellen en uitrichten is me inmiddels gelukt door het via de Dreambox zelf te doen. Dat is tevens een antwoord op mijn eigen vraag: via een andere receiver lukt het niet want al staat die goed, kennelijk komt dat niet helemaal overeen met de Dreambox. Ik heb al redelijk vaak een satelliet uitgericht maar het blijft een k* klus blush

Geplaatst:

In Pli jade zit de "ímproved ber", dan is hoe hoger de ber hoe beter, lager dan 1,6 valt het beeld weg, het loopt op in stapjes van 0,1 en bij 6,0 heb je het maximum, je kan er goed mee finetunen.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

ik heb hetzelfde probleem.

net een kultitenne 45 gekocht en ik had al een week de dreambox DM800

Dus als ik het goed begrijp moet hij op disecq a/b en niet op disecq a/b/c/d staan. want ik heb dus nu op advanced gezet en lnb 1,2,3,4 ingesteld op de juiste sat. maar als ik dan vervolgens de aut scan doe vind hij niets en gaat hij zoeken op de hotbird 13E

ik ben hem ff kwijt nu hoe ik hem in moet stellen.

misschien dat iemand mij weer op weg kan helpen

Geplaatst:
Origineel bericht van: lairnoc
ik heb hetzelfde probleem.

net een Multytenne 45 gekocht en ik had al een week de dreambox DM800

Dus als ik het goed begrijp moet hij op disecq a/b en niet op disecq a/b/c/d staan. want ik heb dus nu op advanced gezet en lnb 1,2,3,4 ingesteld op de juiste sat. maar als ik dan vervolgens de aut scan doe vind hij niets en gaat hij zoeken op de hotbird 13E

ik ben hem ff kwijt nu hoe ik hem in moet stellen.

misschien dat iemand mij weer op weg kan helpen

hoe kan ik een post editten?

he vaag deze kan ik wel bewerken en die andere post niet hmm..

any way sorry voor de spam, maar het moest multytenne zijn dus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen