Ga naar inhoud


Ontvangen met een Analoge ontvanger


Gast The Digger

Aanbevolen berichten

Gast The Digger

is het mogelijk om met een satfinder(meet-instrumentje) en een aneloge ontvanger en dito kop toch een digitaal singaal te ontvangen van de Satellieten die Digitaal uitzenden .ik bedoel daarmee het PIEP-toontje dat de meter dan uitstoot,en het Wijzertje dat even-tueel uitslaat?!?!

Mvrgr

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast The Digger

ik wil er maar mee zeggen!,Aneloog is niet zo richtings gevoelig,

als je de schotel een klein beetje richt naar 19.2 E is het maar een koud-kunstje om signaal te krijgen.en daarom vroeg ik me af,

kan ik daar de rest van de signalen ook méé krijgen van de andere Satellieten(uit jouw woorden wel dus) omdat een Digitaal signaal véél preciezer werkt(om uit te richten)bedoel ik.

Mvrgr.

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Digger
Ze praten toch altijd over een Anelogen-kop,
Wel of niet soms.


De eerste Ku band LNB's hadden een kleiner frequentiebereik dat de tegenwoordige LNB's. Omdat er vroeger alleen analoge uitzendingen waren spreekt men vaak over een analoge LNB. Dat is dus niet juist.
Later is de frequentieband vergroot. De LNB's voor de uitgebreide Ku band noemt men universele LNB's.

Met zowel een 'analoge' als een universele LNB kan je analoge en digitale signalen ontvangen.

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

de oude lnb was alleen geschikt voor analoge ontvangers.

De huidige zijn voor analoog en digitaal geschikt.Het maakt niet uit of het signaal digitaal of analoog word uitgezonden tenminste niet wat betreft uitricht gevoeligheid.

een analoog signaal zal wel eerder beeld geven maar dit is niet storingsvrij, als je meet met jou meter zal er geen verschil in gevoeligheid zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Alvast bedankt voor de uitleg!

Als het een beetje méézit kan ik (met +/- 8 schotel opstellingen

de hele Clark_belt baan krijgen.(interressant).

Wat valt er zo-al te zien(wat kan ik verwachten)tussen de 76.5 E

-42.0 E /61.0 W-40.5 W.

Mvrgr:

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je vraag niet.

 

Eén ontvanger ontvangt alle transponders van de sat waarop je schotel of schotels zijn gericht (via Disecq-switchen of via een motor)

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Digger
ik wil er maar mee zeggen!,Aneloog is niet zo richtings gevoelig,
als je de schotel een klein beetje richt naar 19.2 E is het maar een koud-kunstje om signaal te krijgen.en daarom vroeg ik me af,
kan ik daar de rest van de signalen ook méé krijgen van de andere Satellieten(uit jouw woorden wel dus) omdat een Digitaal signaal véél preciezer werkt(om uit te richten)bedoel ik.
Mvrgr.
The Digger


ik weet niet of dat fabeltje (met analoog kun je makkelijker uitrichten) klopt?
ik kon vooralsnog altijd met de digitale receiver prima richten
en onlangs bij herplaatsen wokje op 12 hoog idem.

zonder toeters en bellen.
uh jawel, wel bellen, per mobiel effe doorgeven links -iets meer- nog ietsiepietsie-vast :D


is analoog makkelijker? of is het gewoon veel onnauwkeuriger en hebbie ongemeen veel BER?

cheers

Monna Lisa

Ivan Graziani

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clemens2
de oude lnb was alleen geschikt voor analoge ontvangers.


Is ook niet helemaal waar, ik heb nog een stokoude chapparral (0,7 dB) lnb liggen met 1 antenne waarbij H/V met een skew moet regelen en het middenfrequent nog op 10750 ligt ipv 10600mhz.
Die doet nauwelijks onder voor de huidige 0,3 dB (of nog minder)
Vergeleken met een 0,3dB Invacom heb ik maar 5% minder signaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een analoge ontvanger kun je alleen analoge signalen ontvangen. Die zitten nog op de Turksat, Astra1, Hotbird, Amos, Atl. Bird 2 en 3 en de Hispasat. Een satfinder is dan in feite overbodig.

Uitrichten met een analoge tuner gaat idd. 10x zo makkelijk als met een digitale omdat je al beeld hebt als je er nog een heel eind naast zit, maar wel met veel spikkels. Bijdraaien tot alle spikkels weg zijn en je staat goed (even het midden zoeken tussen spikkels links- en rechtsom).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...