Ga naar inhoud


Ontvangen met een Analoge ontvanger


Gast The Digger

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast The Digger

Aha net zoals bij Gedownloade films heb je bepaalde Codec's nodig,om hem te kunnen afspelen,dus je kunt met elke aneloge/digitale ontvanger infeite alle (voor het blote oog)

zicht-bare satelliet(en) ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dus. Zie m'n vorige bericht. Analoog nog maar maximaal 7 sats, waarvan op 3 maar 1 kanaal. Maar wel fantastisch voor het uitrichten.

Als je de radio erbij neemt kun je op 16 oost ook nog wat krijgen en met een 2,5 meter schotel de Arabsat op 26 oost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Met een analoge ontvanger kun je alleen analoge signalen ontvangen. Die zitten nog op de Turksat, Astra1, Hotbird, Amos, Atl. Bird 2 en 3 en de Hispasat. Een satfinder is dan in feite overbodig.
Euhm , enkel nog:
http://www.flysat.com/analog.php wink

Met een analoge ontvanger kan je inderdaad nog steeds je schotel afregelen ,
je ziet dan ofwel een zwart/grijs beeld , of rare strepen
of andere vormen , en soms hoor je een bromtoon erbij !!
Maar of je dan op de juiste satelliet zit ??
Telkens best wel elk gevonden analoog signaal , de frequentie
programmeren in't geheugen van de analoge ontvanger !!
BEST OP VOLGORDE , beginnend bv westelijk !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Digger
Heb je nog apparte ontvangers nodig om de Satellieten c/q Trasponders te kunnen ontvangen??
Mvrgr:
The Digger
Vrijwel alle digitale kanalen zenden uit volgens de DVB-norm, en dat kan je met elke DVB-ontvanger decoderen.
Echter, er zijn ook nog analoge kanalen beschikbaar (waaronder op de Atlantic Bird op 5W - met name interessant omdat de digitale varianten gecodeerd zijn) en daarvoor moet je een ontvanger hebben die nog het analoge signaal kan weergeven. De meeste (zo niet alle) DVB ontvangers hebben die functionaliteit niet.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Als ik bijv:via Lyngsat naar Telecom 2C at 3.0E ga zie ik boven aan de lijst:Freg Tp:Channel name:Video Encryton:SR-fec/SID-VIPD:NID-TID/audio:beam .Wat betekent het Allemaal??

Mvrgr:The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitzendfrequentie van de transponder:naam van het kanaal:type codering: symbolrate:kanaal nr. o.i.d. (doe ik nooit iets mee): video kanaal: geluidskanaal: uitzendstraal. (als je op die laatste achter een zender klikt kun je het bereik en je benodigde schoteldiameter zien)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met analoog gaat wel gemakkelijker, maar niet preciezer. Ik heb het eens getest: eerst optimaal uitrichten met een analoge ontvanger (Smart SRS522 LT), daarna de digitale ontvanger eraan (Humax F1-Fox) en nog eens optimaliseren. Met de digitale ontvanger kon ik de signaalkwaliteit (van zwakke digitale transponders) nog heel wat verbeteren.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...