Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] LNB (8x) instellingen ?


Checkin

Aanbevolen berichten

Mag ik dan ook citeren uit de duitse DiSEqC Wiki:

v1.1: vier zusätzliche Optionen (daher 64 mögliche Satellitenpositionen und insgesamt 256 Schaltzustände, die selten verfügbaren Receiver mit v1.1 unterstützen jedoch in der Regel nur 16 Satellitenpositionen, also insgesamt 64 Schaltzustände) (abwärtskompatibel zu v1.0)

 

Wat je geciteerde review over de Vantage VT-DS 8/1 betreft, de schrijver lijkt niet eens te weten dat de Vantage OOK op DiSEqC 1.1 commando's schakelt.

 

Hier is het manual van de Vantage switch.

Het vreemde is, dat ze zelf hierin aangeven dat de 8 ingangen met een combinatie van 1.1 en 1.0 (uncommitted en committed) commando's geadresseerd kunnen worden. Dit is dan ook hoe ik in mijn eerste reply naar Checkin voorstelde dat de Topfield ingesteld moet worden.

 

Maar het exemplaar van Checkin blijkt alleen op de 1.1 (uncommitted) commando's te reageren. Net zoals hier te lezen is in het manual van de EMP Centauri switch.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja inderdaad ik herhaal het nog maar eens speciaal voor jou:

- 64 LNB's is mogelijk op ontvangers met volledige DiSEqC 1.1 implementatie.

- 16 LNB's is het maximum op o.a. de Topfields, vanwege de beperkte DiSEqC 1.1 implementatie.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak

 

Het heeft te maken met het gene wat er in DIT TOPIC wordt beschreven.

 

Zou je dit willen doornemen en je bevindingen over alleen dat topic willen plaatsen.

 

Als verdere Info, mijn TP7700HSCI beschikt over DiSEqC 1.0 / 1.1 en 1.2

 

met DiSEqC 1.1 of 1.2 van de TP7700HSCI is de Vantage input LNB 5/6/7/8/ NIET aan te sturen

 

 

Alvast bedankt

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak,

 

" Op jou Vantage schakelaar staat het diseqc 1.2 logo afgebeeld, dat houd dus in dat je deze met diseqc 1.2 kán bedienen. Maar het "ongeluk" wil dat sommige duitse Topfields geen diseqc 1.2 hebben, dit heeft met rechten in duitsland te maken. Maar gelukkig heeft de Topfield wel diseqc 1.0 en diseqc 1.1 aan boord, en dat kun je ook gebruiken voor je Vantage switch.

"

 

Mijn TP heeft 1.2, echter gaat dat NIET werken.

 

Op het laatste wat je schrijft, met diseqc 1,0 en 1,1 is de Vantage niet volledige te gebruiken ! geloof me maar ik heb alle instelling en optie's al geprobeerd, alleen LNB 1t/m 4 is aan te sturen.

 

 

 

Citaat duits forum:

 

" Wenn diese Menüeinstellung (Eingang 1..16) im Topfield fehlt, ist DiseqC 1.1 nicht komplett umgesetzt und Du mußt versuchen, mit DiseqC 1.2 umzuschalten.

 

Es muss im Topf bei diseqc1.1 16 Sat positionen geben, die sind aber aktuell nicht umgesetzt in der Software, es gibt momentan nur 4 stück

 

OK, dann probieren wird mit Diseqc1.2, aber da hat der verkäufer abgewunken, das sei fälschlicherweise in der anleitung so beschrieben, es funktioniere aber nicht....

 

 

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...