Ga naar inhoud


SpeedTouch 780WL , Sipura Linksys PAP2 geeft luide ruis bij kiestoon


cosmos

Aanbevolen berichten

Bezit SpeedTouch 780WL en een Sipura Linksys PAP2, deze PAP2 zit op routerpoort 1 van de ST780, als ik met de PAP2 wil bellen hoor ik een harde luide kiestoon met veel storing en ruis.

 

Heb diverse poorten gewijzigd in de PAP2 via de webinterface standaard staat deze op 5060 en heb 5061 en 5062 geprobeerd maar het had verder geen invloed. ST780 staat ingesteld op Telfort vast bellen, de PAP2 op voipbuster, ik heb deze config gekozen omdat de ST780 jammer genoeg maar een voip provider tegelijk kan verwerken.

 

Nog steeds zelfs na een portforwarding van de ST780 poort 10000 naar 20000 van de PAP2 bracht geen veranderingen.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat het lukt wat jij wilt ,een sip box achter een

modem met sip.

 

Je kan het volgende proberen ,zet de rtp range van jou pap2

in een ander gebied dan de rtp range in jou modem voip instellingen.

 

Forward alle poorten van jou pap2 rtp range in het modem naar

de pap2.

 

 

 

Probeer ook zoals je al aangeven hebt de sip poort te veranderen.

 

 

Over het ruisen en harde kiestoon ,verlaag het volume in pap2

naar jou telefoon (speaker)

 

Sukses

pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kiestoon wordt gegenereerd in de ATA (PAP2 in dit geval). Luide ruis en andere storing komt dus alleen maar uit de ATA. Ik zou zelf de PAP2 eens goed testen, want die zou ik niet vertrouwen.

Terug naar fabrieksinstellingen met dat ding, proberen op beide poorten (PAP2 heeft toch twee telefoon poorten?). Heb je ook de ruis als je het ingebouwde menu beluisterd?? Zo ja, dan is het echt de PAP2 die niet lekker is. Heeft niets met netwerk instellingen te maken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

fabrieks instellingen terug gezet, instellingen aangepast en hij werkt weer goed, echter na verloop van tijd weer hetzelfde probleem. frown

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een spa-3102 achter een speedtouch gezet,werkt perfekt.

Download bij Speedtouch even de Hypernat configguide,Daarin staat precies hoe je de Sip-Alg en de RTP predict goed instelt via de CLI in de router. Daarna hoef je slechts 1 poort open te zetten in de Speedtouch.In dit geval gebruikt Telfort al poort 5060,dus zet je poort 5061 TCP en UDP open in de router en stel je die ook in in de Pap2.De RTP poorten van de inkomende gesprekken worden nu "gepredict" en alles moet goed werken.

Controleer wel even dat je de nieuwste firmare in beiden hebt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...