Gast TheseusOne Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ik heb pas onlangs satelliet gekregen, dus ben er niet echt in thuis. Ik ben abonnee van CanalDigitaal (want woon in Frankfurt) en heb een schotel met een duo LNB. In de zenderlijst van de CD-pakketten zit helaas geen Griekse televisie (ERT). Is er toch een manier ERT te ontvangen en kan iemand mij in lekentermen uitleggen hoe ik dat kan instellen? Alvast bedankt. TheseusOne
cheapwatcher Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Er is een ERT kanaal op de hotbird. Dat gaat alleen niet werken met een duo lnb. Wat voor schotel heb je? Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
W3ird_N3rd Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 En wat voor ontvanger? Goedgekeurde ontvangers kunnen niet allemaal goed overweg met DiSEqC.. Op de Hotbird zit inderdaad ERT World. De handigste oplossing is meestal een schotel met 3 LNB's en een multifeedhouder (Triax+multifeed, WaveFrontier T55, Visiosat Bisat). Of een Technisat Multytenne. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
minplus Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Of als je tot 39 oost kunt, een enkele LNB en een rotor, dan kun je ca. 10 grieken op de Hellassat krijgen dacht ik. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
cookie monster Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Wavefield T55 , ik heb o.a. 39°oost , goed signaal http://www.flysat.com/hellassat.php Vrij zicht op de satelliet is wel nodig !! http://www.flysat.com/tv-gr.php C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
odysseus Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Wanneer je Hotbird er bij zou nemen (weet niet hoe belangrijk griekse TV voor je is) en je hebt familie of vrienden in Griekenland kun je zelfs het hele Nova pakket hebben. Heb je alle griekse zenders. Grote schotels vangen veel wind..
Gast TheseusOne Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Dank voor je bericht. Schotel is een Triax, maar type e.d. weet ik niet want hij zat hier al aan het huis toen we kwamen. Hoezo, maakt dat ook nog verschil?
Gast TheseusOne Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Een Thomson. Heel simpel ding, de goedkoopste die Canal Digitaal destijds aanbood. Maar als dat belangrijk is, hoor ik graag een tip voor een andere, want ik wilde toch al een extra ontvanger aanschaffen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen