Gast Dennis MUlder Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Hoi, ik ben een newbie hier en vraag jullie hulp bij het volgende: Een vriend van me verhuist naar Hamburg (voor 1 of 2 jaar) en wil graag via de schotel Astra gaan ontvangen. Wat heeft hij daarvoor nodig ? Ik heb een uurtje de fora afgestruind en zie dat Humax of Dreambox het beste zijn, vanwege de mogelijkheden. Nu moet je ook een kaart hebben. Welke moet hij dan aanschaffen en welke hardware hierbij ? Is er bijvoorbeeld een set kant en klaar die hij kan aanschaffen ? Als hij een kaart in NL koopt, kan hij in D dan wel de zenders ontvangen ? Misschien een domme vraag, maar ik wil hem graag helpen en zoek alle mogelijke risico's uit. Wie kan me helpen ?
Gast Paullo Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Als je een antwoord wil, zou ik aan een moderator vragen om je vraag te verplaatsen naar de juiste plaats, bij de beginnersvragen. Greets
Simean Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Dat kom jij ook al doen he Paullo, moderator verwittigen. Is bij deze gedaan. Je kan hier inderdaad een setje aankopen incl kaart en dan ginder gebruiken. Let wel op voor het abbonement moet je een adres hebben in nederland dus misschien best bij familie registreren. Verder denk ik dat voor Hamburg niets echt speciaal nodig is in grote van schotel... Succes Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Hellum Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 zoals al eerder is gezecht, gewoon een kant en klaar setje kopen (soms kun je ze zelfs bij bouwmarkten krijgen) die kun je net zo goed gebruiken als in Nederland en de NL kaart werkt daar natuurlijk net zo goed, (hoe je er bij komt dat het niet zou kunnen snap ik ff niet ) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
rommelaar Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Dennis even naar een goede satelliethandel gaan en een compleet Astra setje kopen.Deze worden aangeboden incl schotel lnb smartkaart enz. De sathandel zal dan ook helpen met de registratie van het Canal Digitaal formulier. Let wel op dat je dan een nederlands adres op moet geven.Een duits wordt niet in behandeling genomen. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast Dennis MUlder Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Prima, die tip over het NL adres is erg handig. Er zijn inderdaad voldoende setjes te koop, maar ook met een Humax of Dreambox receiver ? Ik heb gehoord dat er een prima sat-winkel in Zoetermeer zit. Ik zal daar eens gaan vragen. Dank allen, Dennis
Gast ozzo Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Humax en zeker Dreambox is meer spul voor de gevorderde gebruiker. Eenmaal ingesteld is er niet veel meer aan de hand, maar om dat zelf te doen als onervaren gebruiker lijkt me een lastig verhaal. Beter koop je een philips standaard receiver met schotel en een kind kan de was doen. Let er gewoon op dat het een "mediahighway" ontvanger is (Canaal goedgekeurd) dan staat alles al standaard goed en is het opzoeken van de juiste positie van je schotel het enige wat je moet doen. Daarna is het aanzetten en kijken.
Gast MP4 Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: Dennis MUlder Prima, die tip over het NL adres is erg handig. Er zijn inderdaad voldoende setjes te koop, maar ook met een Humax of Dreambox receiver ? Ik heb gehoord dat er een prima sat-winkel in Zoetermeer zit. Ik zal daar eens gaan vragen. Dank allen, Dennis Wat maakt het uit waar je dat koopt?
cheapwatcher Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Origineel bericht van: ozzo Humax en zeker Dreambox is meer spul voor de gevorderde gebruiker. Eenmaal ingesteld is er niet veel meer aan de hand, maar om dat zelf te doen als onervaren gebruiker lijkt me een lastig verhaal. Beter koop je een philips standaard receiver met schotel en een kind kan de was doen. Let er gewoon op dat het een "mediahighway" ontvanger is (Canaal goedgekeurd) dan staat alles al standaard goed en is het opzoeken van de juiste positie van je schotel het enige wat je moet doen. Daarna is het aanzetten en kijken. Ik zou GEEN canal digitaal goedgekeurde ontvanger nemen, maar bijv. een max 220 of een Clarke tech. Werkt veel beter en sneller. En heb je nog wat meer mogelijkheden in de ontvanger. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
patyv Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Origineel bericht van: cheapwatcher Origineel bericht van: ozzo Humax en zeker Dreambox is meer spul voor de gevorderde gebruiker. Eenmaal ingesteld is er niet veel meer aan de hand, maar om dat zelf te doen als onervaren gebruiker lijkt me een lastig verhaal. Beter koop je een philips standaard receiver met schotel en een kind kan de was doen. Let er gewoon op dat het een "mediahighway" ontvanger is (Canaal goedgekeurd) dan staat alles al standaard goed en is het opzoeken van de juiste positie van je schotel het enige wat je moet doen. Daarna is het aanzetten en kijken. Ik zou GEEN canal digitaal goedgekeurde ontvanger nemen, maar bijv. een max 220 of een Clarke tech. Werkt veel beter en sneller. En heb je nog wat meer mogelijkheden in de ontvanger. Mee eens.Merk doet niet eens zoveel ter zake, als je maar kan kijken voor dat ene of twee jaar. Wil je in de toekomst meer dan zal je je moeten orienteren over wat je wensen zijn. Hier op het forum is veel te vinden over diverse ontvangers en hun mogelijkheden. Heb zelf 3 ontvangers van verschillende merken thuis en voor het tv kijken maakt het geen verschil, maar als je meer wil kan ik je de dreambox aanraden. Hiervoor is wel kennis van computers noodzakelijk en ook de interesse hiervoor moet wel aanwezig zijn. Succes met het maken van een keuze. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen