Gast fatfreddy Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ik wil een draad voor een actuator en een utp kabel samen door 1 buis trekken en nu zit ik mij af te vragen wat de minimale draadikte voor de actuator mag zijn. De echostar kan 5 A leveren bij 36 volt maar ik zoek mij rot naar zo een tabel welke stroomsterkte bij welke draaddikte.
minplus Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Heb zelf voor de 36 V greg-motor een standaard 2-aderig netsnoer genomen. Die kan het makkelijk aan, maar heb ook wel dunnere draden gezien, dus dat schijnt ook wel te werken. Had indertijd voor de actuator ook een standaardsnoertje. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Big fellow Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 0.75mm2 zou meer dan voldoende moeten wezen. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast fatfreddy Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Fijn te lezen omdat ik nog een rol 2 x 0,8mm2 heb liggen. Dat word dan 2 maal deze draad( 1 voor sensor en 1 voor de motor) plus utp kabel door een 5/8"buis trekken.
gallia Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Flink wat handzeep er aan en netjes invoeren , dan moet het lukken suc6
harry37 Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Nog wat aanvullende info: Weerstand in motorkabel
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: gallia Flink wat handzeep er aan en netjes invoeren , dan moet het lukken suc6 dacht dat er onlangs nog geschreven werd dat je geen zeep mocht gebruiken maar kabel glijmiddel van bv 3m, wegens het aantasten van de mantels. cheers Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Jan007 Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Om draad te trekken in een buis is er niets beters dan talkpoeder.
Gast fatfreddy Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: gallia Flink wat handzeep er aan en netjes invoeren , dan moet het lukken suc6 dacht dat er onlangs nog geschreven werd dat je geen zeep mocht gebruiken maar kabel glijmiddel van bv 3m, wegens het aantasten van de mantels. cheers Degene met dat glijmiddel van 3M was ikzelf. Dat spul voelt echt heel glibberig aan.
Gast MP4 Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Zou onschuldige groene zeep ook kabels kunnen aantasten? Glij 'm erin zou ik zeggen. Het wordt een paling!
yoho Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Origineel bericht van: fatfreddy Ik wil een draad voor een actuator en een utp kabel samen door 1 buis trekken en nu zit ik mij af te vragen wat de minimale draadikte voor de actuator mag zijn. De echostar kan 5 A leveren bij 36 volt maar ik zoek mij rot naar zo een tabel welke stroomsterkte bij welke draaddikte. Jouw vraag maakte mij ook nieuwsgierig, en ben aan het zoeken gegaan. Denk dat je met dit progje geholpen bent. groet YOHO
tritium Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 je kunt wel die draden gebruiken voor je 5 ampere, maar dan denk ik niet dat je nog de restaders kan gebruiken voor data, deze zijn getwist om het magnetisch veld te elimineren. vandaar twisted pair, die dus de eigen veld opheffen, omdat de stroom van ader1 tegengesteld is van ader2 (pair), maar dat zijn milli amps. en geen amperes, dus kan wel, en ik kan me herrinderen dat 0.25 kwadraad wel 5 ampere aankan. weet het niet zeker. twisted pair zoals ik eerder las is geen 0,75. tabellen van stromen zijn er volop op het internet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen