Gast badmuts32 Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ter info: "De VRT heeft de voorbije maanden alle ritten van de Ronde Van Frankrijk en de grote momenten van de Olympische Spelen in hoge definitie (‘HD’) uitgezonden op het digitale kanaal Eén HD. Na deze sportieve hoogtepunten zet Eén geen punt achter het HD-verhaal. Voor het einde van 2008 wil het net met een volwaardig dagelijks HD-aanbod uitpakken. Van de komende maanden maakt de VRT gebruik om hiertoe alles in gereedheid te brengen. Ondertussen laat Eén de hoge definitie-kijker niet in de steek. Daarom blijft Eén HD bestaan, ook na afloop van de Olympische slotceremonie van zondag. Eerst met programma’s in ‘netniet- HD-kwaliteit’, later dit jaar ook met volwaardige HD-producties. Met het behoud van Eén HD na de sportzomer zet de VRT een nieuwe stap in de richting van een volwaardig televisieaanbod in hoge definitie. Dit najaar zijn op de zender al alle programma’s van Eén in een hogere beeldkwaliteit te zien. Voor de kijker leveren de uitzendingen via Eén HD reeds een duidelijk scherper beeld, met een betere kwaliteit dan de gewone digitale kanalen. Later dit jaar zetten we de laatste stap in de richting van HD. Dan kan de Eén HD-kijker kennis maken met een eerste reeks producties in volwaardige HD-kwaliteit." Bron: ZDnews Badmuts32
ranico Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Dat is goed nieuws, en hopelijk blijft deze dan ook in het basis pakket van de tv providers. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Outta space Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ik vind het wel leuk: "netniet-HD kwaliteit"
W3ird_N3rd Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Origineel bericht van: ranico Dat is goed nieuws, en hopelijk blijft deze dan ook in het basis pakket van de tv providers. Dat is imho niet genoeg. Publieke omroep, dus naar mijn mening moet het b.v. FTA via DVB-T. Het zou ietwat krapjes zijn, maar het is er denk ik net bij te proppen op de huidige mux. Iets meer dan 7 mbit/s zal niet echt overhouden, maar het zal er nog altijd stukken beter uitzien dan SD. En anders een frequentie erbij. In de basispakketten.. Sja.. Je kan de publieke omroep ook meteen commercieel maken. Nederland 1 HD was dan nog via het "gratis" pakket van CDS te zien, iets dergelijks (een FTV satellietpakket voor Vlaanderen) bestaat atm niet. Als het wel op DVB-T komt ga ik juichen.. Maar ik durf er niet op te hopen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast MP4 Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 DVB-T? Dit is een geintje zeker.. Dan heb je maar een kanaaltje in ministeck.
Gast Deevie Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Telenet en Belgacom hebben reeds aangegeven om deze ook door te geven. Met TV Vlaanderen zou er nog onderhandeld worden.
rebootje Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Hopelijk volgen er vlug meer HDTV zenders rebootje
digitaal kijker Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Origineel bericht van: Deevie Telenet en Belgacom hebben reeds aangegeven om deze ook door te geven. Met TV Vlaanderen zou er nog onderhandeld worden. ik heb het anders gehoord,dat Tv Vlaanderen ook al een akkoord zou hebben. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Alfons Verbiest Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ik zag vanmiddag dat de Eneco Tour (wielrennen) op Een HD werd uitgezonden. Toen dat af was werd verder de programmering van Een (SD) overgenomen. Nu maar hopen dat wij Ollanders via CDS dit kanaal kunnen blijven bekijken wanneer het tot een volwaardige HD zender is overgegaan. Overigens zendt Ned 1 HD ook nog steeds uit. Misschien omdat vandaag de atleten terug kwamen uit China? In ieder geval had UPC de zender vannacht al verwijderd uit zijn pakket.
Gast MP4 Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Morgen trek ik de stekker uit dat HD kanaal. In januari meer.
Alfons Verbiest Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Is goed man. Doe je er dan de stekker van Eurosport HD voor in de plaats in? Please?
Koen B Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Origineel bericht van: Outta space Ik vind het wel leuk: "netniet-HD kwaliteit" Toch briljant hé, die marketingtypetjes. "Upconverted SD" krijgen ze niet uit hun klavier getokkeld. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Gast MP4 Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Is goed man. Doe je er dan de stekker van Eurosport HD voor in de plaats in? Please? Roger!
Gast Deevie Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 In ieder geval: het geupscalde beeld aan 11Mbit in MPEG4 ziet er wel al beter uit dan die schamele 4Mbit in MPEG2.
W3ird_N3rd Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: MP4 DVB-T? Dit is een geintje zeker.. Dan heb je maar een kanaaltje in ministeck. Wat is een "ministeck"? 3mbit (één) + 3mbit (ketnet/canvas) + 1,7mbit (radio) = 7,7mbit. 15-7,7= 7,3mbit/s. Daar kan je in h.264 nog wel een HDTV kanaal mee runnen hoor. Als je op http://linowsat.com/0235/bitrate/3204.html kijkt zie je dat veel HD kanalen van CDS ook vaak rond de 7-9mbit/s zitten. Origineel bericht van: Deevie In ieder geval: het geupscalde beeld aan 11Mbit in MPEG4 ziet er wel al beter uit dan die schamele 4Mbit in MPEG2. Wat is er schamel aan 4mbit MPEG2 voor SD? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen