Loui (K) Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Mijn stiefzoon wil Microsoft Flight Simulator X op zijn pc hebben hij heeft een P4 2,4 met 512mb geheugen,maar dat draait niet soepel.Nu kan ik aan een moederbord komen een AMD Atlon 64 3400 is dat wat?en wat voor videokaart moet daarbij liefst niet zo duur.
Gast ozzo Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 3400+ is ook niet echt je dat. Dan is ie met een 2400 PIV nog beter af. Scoor een bordje (AM2) en een AMD 5600+ en een strakke videokaart met DDR3, dan zul je zien dat het allemaal als een speer gaat. Ik heb dit topic trouwens even naar Hardware verplaatst omdat het daar meer thuishoort.
Puch Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Het is maar wat je wil met FSX. Je kan die natuurlijk draaien zonder enig detail. Dan heb je niets op de luchthavens qua gebouwen en zo. 512 mb is wel erg weinig. Hij laad namelijk alles in het geheugen voor je begint te vliegen. Minimaal 1024 en aangeraden is 2048 De videokaart moet toch minimaal 256mb hebben wil je ietwat detail gaan gebuiken. Zelf draai ik FSX op volgende configuratie mobo: abit IX38-QuadGT processor: intel Q6600 geheugen: 3 gig videokaart: NVIDIA Geforce 9600 GT Op deze configuratie kan je alles op high zetten. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Loui (K) Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: Puch Het is maar wat je wil met FSX. Je kan die natuurlijk draaien zonder enig detail. Dan heb je niets op de luchthavens qua gebouwen en zo. 512 mb is wel erg weinig. Hij laad namelijk alles in het geheugen voor je begint te vliegen. Minimaal 1024 en aangeraden is 2048 De videokaart moet toch minimaal 256mb hebben wil je ietwat detail gaan gebuiken. Zelf draai ik FSX op volgende configuratie mobo: abit IX38-QuadGT processor: intel Q6600 geheugen: 3 gig videokaart: NVIDIA Geforce 9600 GT Op deze configuratie kan je alles op high zetten. Oke hij wil natuurlijk alles zo mooi en snel mogelijk,Dat is het enige wat op zijn pc staat.Maar wat kost dan zo'n setje ongeveer?Ik heb dan alleen het moederbord plus processor en geheugen nodig. de rest heb ik wel.
Puch Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Alles evolueert zeer snel in de hardware wereld. Het beste kijk je een beetje rond op een hardware webshop. Het is kijken en vergelijken om voor het beschikbare budget de beste pc samen te stellen. Maar reken voor een goed moederbord, een krachtige processor en een videokaart waarmee je kan gamen toch maar op zo'n 350 euro. En dan heb je niet gek gedaan. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Sjattuh Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 System Requirements Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista PC with 1 GHz equivalent or higher processor 256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista 14 GB available hard disk space DVD-ROM drive 32 MB DirectX 9 compatible video card required Sound card, speakers or headphones required for audio Microsoft Mouse or compatible pointing device 56.6 Kbps or better modem for online play Ik zou je geheugen omhoog gooien en wat voor Video Card zit erin? Je PC is meer dan genoeg maar het feit dat je een P4 met 512 ram gebruikt laat me denken dat je nogal een ouderwetse VC hebt... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Puch Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Origineel bericht van: Sjattuh System Requirements Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista PC with 1 GHz equivalent or higher processor 256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista 14 GB available hard disk space DVD-ROM drive 32 MB DirectX 9 compatible video card required Sound card, speakers or headphones required for audio Microsoft Mouse or compatible pointing device 56.6 Kbps or better modem for online play Ik zou je geheugen omhoog gooien en wat voor Video Card zit erin? Je PC is meer dan genoeg maar het feit dat je een P4 met 512 ram gebruikt laat me denken dat je nogal een ouderwetse VC hebt... Dat klopt allemaal in theorie. Maar als je flight simulator speelt wil je toch wel wat gebouwen op de luchthavens en wat detail van je vliegtuig zien.. Met de hierboven vernoemde "minimum" system requirements zal je niet veel gebouwen en detail zien of je moet een 10tal minuten geduld hebben eer je vlucht is geladen. Wil je full detail vliegen heb je echt wel een krachtige pc nodig. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Sjattuh Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Hij heeft een 2.4 Ghz waar een 1Ghz minimum is, geheugen moet zeker omhoog bij 512 ram Persoonlijk blijf ik denken dat hij een slechte video kaart heeft Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast ozzo Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik zou gewoon eens een geheugen uitbreiding doen en investeren in een goede (snelle) videokaart. De videokaart kun je meestal wel meenemen naar je nieuwe systeem, tenzij we hier praten over een AGP slot en te zien aan de P4 zal dat wel zo zijn. De nieuwe PCIXpress sloten kunnen niets met een AGP kaart.... Mischien kun je via een plaats op de markt wel aan een dikke AGP kaart komen voor niet te veel centjes....?
NINjak Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Er zijn ook P4 moederborden met PCI-E dus een garantie dat het APG is hebben we nog niet. Echter, de kans op een AGP port is wel groter Hmmm, nu ik er over nadenk... Ja, ik denk dat bij systemen lager dan 3.0 Ghz de kans op AGP heel groot is. Bij systemen van 3.0 GHz en hoger zal je meer PCI-E vinden (PCI-E kwam rond die tijd uit staat me bij). FSX wordt vaak nog gebruikt om de nieuwste videokaarten/systemen te testen dus je kan heel veel snelheid voor dat spel kopen want (nog) niets is nog (te) snel genoeg. Gewoon kopen dat het leuk en speelbaar is of wordt. Die AMD64 3500+ is veel sneller dan die P4 2,4Ghz dat is al veel winst (mischien kan je de benchmarks nog vinden) en als je het voor "weinig" kan krijgen is het nooit een foute aankoop. Met videokaarten kan je het zo gek maken als je wil. Je moet even kijken wat je wil uitgeven en daar een videokaart op kopen en je moet ook even checken wat voor een poort op het moederbord van die AMD64 zit.
NINjak Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Origineel bericht van: Loui (K) Mijn stiefzoon wil Microsoft Flight Simulator X op zijn pc hebben hij heeft een P4 2,4 met 512mb geheugen,maar dat draait niet soepel.Nu kan ik aan een moederbord komen een AMD Atlon 64 3400 is dat wat?en wat voor videokaart moet daarbij liefst niet zo duur. Als ik naar de specs kijk is FSX op redelijk "weinig" te draaien. Heeft die P4 een onboard videokaart of anders: wat voor een videokaart zit er nu dan precies in dat systeem? Nog een andere vraag op welk OS draait het systeem eigenlijk? Een upgrade van het geheugen kan zeker veel doen. Veel games vinden 1Gb in een systeem heel erg prettig waar bv. 2Gb vaak nog wat overkill is (uitzonderingen zijn er wel maar niet veel).
Puch Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Origineel bericht van: NINjak Als ik naar de specs kijk is FSX op redelijk "weinig" te draaien. Dit klopt allemaal wel maar zoals ik al zei kan je dan niets van detail hebben in het spel. Dan moet je landen en opstijgen op luchthavens waar de gebouwen er niet staan. Je hebt geen detail in je vliegtuig. En dan spreek ik nog niet van extra scenery add-ons, extra gedailleerde vliegtuigen, gedetailleerde luchthavens, enz. Vermits het hier om een jonge speler gaat wil die uiteraard wat detail in het spel. Daarvoor heb je echt wel een goede videokaart en minimaal 2 gig ram nodig. Ik speelde vroeger op een pc met een Gforce FX5500 videokaart (256mb) en 1 gig ram. Dat gaat maar net als je de detail laag houd. Met 2 gig ram ging het laden van het spel veel vlotter maar de detail moest nog steeds laag blijven. Mijn huidige configuratie loopt alles op high zonder problemen. Wat ik wil aangeven is dat je beter wat hoger grijpt dan het minimum aan hardware, maar je haalt zoveel meer uit het spel. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
NINjak Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik doelde op het feit dat de minimum eisen helemaal niet hoog zijn en dat het goed is dat je het zonder super pc ook al kan "spelen". Natuurlijk moet je flink op de detail inleveren maar om op high te spelen moet je ook flinke hardware kopen. Ze willen er niet veel geld aan kwijt zijn want dat kan je aan het overwegen van de AMD64 3500+ zien. Anderen zouden eerder een Quad Core CPU + minimaal 2 Gb en een ook nog een N8800GTS/N9800GTX/ATI4850/NGTX260/ATI4870 of zelfs aan een N9800GX2/NGTX280/ATI4870X2 zouden denken. Je moet echter kopen wat je geld toelaat (of wat je max. wil uitgeven) en dus voor dat geld het "beste" kopen wat mogelijk is. De vraag die je moet stellen is eigenlijk: Dus wat is de hardware die al in het bezit is, evt. al wil aankopen en wat wil je max. voor een videokaart uitgeven?
Skysurfer Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Waarom houd je het niet bij FS 2004? Dat ziet er , zeker met een paar van de ruimschoots verkrijgbare updates/extra's, zeker zo mooi uit en draait op een langzamere pc veel beter dan FSX.
Puch Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 @NINjak, Daar volg ik je helemaal in. @Skysurfer, Waarschijnlijk is FS2004 niet meer te verkrijgen in handel. Je kan natuurlijk wel illegaal gaan downloaden (als je die nog vind), maar als je hier echt een hobby wil van maken vertrek je best met een originele versie. Dit bespaart je heel wat moeite met updates en add-ons. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen