Terror Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Hallo, Ik ben vorige week getrouwd, en nu wil ik alle foto (1000+) op internet zetten. Nu zoek ik een programma om ze makkelijk op internet te zetten, het liefst vanaf mijn NSLU2 (unslung) zodat ze ook gedownload kunnen worden. Het moet dus makkelijk door te bladeren zijn (net zoiets als mijnalbum.nl)en eventueel te beveiligen met een username en wachtwoord. Alvast bedankt, Francois -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Ron Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Een fotoalbum draaien vanuit een consumentenlijntje thuis is geen doen. Dan zit de kijker met ontzettend lange wachttijden. Ron
Gast ozzo Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Simpel ; Picasa of Photobucket. Gratis, ff uploaden en ze kunnen naar believen kijken, downloaden enzo. Jij hoeft ze alleen maar de URL te geven die je krijgt van Picasa of Photobucket. Kijk wel of je een "batch upload" kan doen. (meerdere foto's in 1 keer) anders is het een onbegonnen werkje...
Terror Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2008 Bedankt voor de antwoorden maar dat was niet mijn vraag. En ik heb het ook niet over een "consumentenlijntje" gehad. -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Duwgati Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Als je de beschikking hebt over een server met PHP- en MySQL-support, zou je eens moeten kijken naar Coppermine: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89658
NINjak Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Als je de foto's niet full-size op internet of op een eigen server zet zou je zelfs die foto's makkelijk thuis op je eigen verbinding kunnen showen met oa. http/php/mysql en verder de hulp van Coppermine (zeer goed en erg uitgebreid fotoalbum pakket al zijn er wel meer). Coppermine maakt thumbnails en niet iedereen zal ook nog alle grote versies bekijken. Als je die foto's allemaal max. 1024x768 maakt is het genoeg om te online kijken en scheelt veel data en ruimte.
Gast AlanS Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Citaat: zou je eens moeten kijken naar Coppermine Goede tip Duwgati. Ik heb het net op mijn server gezet en is leuke software.
mr|repel Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 jalbum is ook heel leuk voor dit soort doeleinden http://jalbum.net/ Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 een mogelijkheid het liep hier ook niet of liep het wel? misschien zijn er ook andere (internet) bronnen erop na te slaan waar een succesformule op staat want het heeft naar wat ik me meen te herinneren met de volgorde van installeren te maken. cheers nog wat tips en kennis van derden: maze en ome merde Vienna Ultravox
Morgothzz Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Een makkelijke en snelle manier is Photobucket en als je gebruik maakt van de firefox cloon Flock browser dan kan je batch uploaden (of je moet een pro account nemen dan kan het ook gewoon via FTP). De mappen die je aanmaakt kan je beveiligen met een password. Regards 'Life Is A Joke'
kees kas Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 phpalbum probeer het daar is mee mooie is dat je de foto's in een folder op webserver plaatst, deze software genereert dan zelf de thumbnails werkt perfect ! ook comments zijn mogelijk. Groet, Kees
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen