Gast Reakie Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Ik wil graag een aantal zenders op de hotbird ontvangen (Polsat), heb al de decoder en smartcard. Maar zit nu te twijfelen over de schotel. Mijn voorkeur gaat uit naar een discrete antenne, want hoewel ik een inpandig balkon heb wil ik liever geen gezeur met de buren. Verder heb ik vrij uitzicht op de satteliet. De schotel komt dan ook op het balkon, en moet natuurlijk niet te veel ruimte innemen. Ik heb wat rond gekeken en stuitte op de technisat digidish 33. Dat is een kleine schotel dus veel slecht weer reserve zal ik niet hebben, dat is ook niet erg zolang ik niet bij elke regenbui niets meer kan zien. Nederlandse zenders kan ik namelijk gewoon blijven kijken via digitenne. Wie heeft er ervaring met deze schotel? Ik begrijp dat deze schotel presteert als een 50 cm schotel wat binnen de footprint van de hotbird zou moeten kunnen. Iemand hier een mening over ?
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 de polsat zit grootendeels op HB8 die sterker van signaal is dat zie je dan ook aan de beam van deze hotbird satelliet ik weet niet of er velen met een dergelijk kleine antenne werken daar de meesten toch verzot zijn op een doorgands goede ontvangst ook bij onze nederlandse regen discreet opstellen is eigenlijk het belangrijkste en dat kan mogelijk ook met een grotere wok en slimmere bevestigingen. dat ligt aan het balkonhek-borstwering en de hoogte ervan, ten opzichte van de bovenliggende uitkraging (al dan niet aanwezig) met ongeveer 30~31 graden elevatie in nederland/belgie kan je meestal de schotel wel ver genoeg onder dat hek verstoppen tov van inkijk van beneden inkijk van boven en opzij zal altijd erg lastig zijn. snij jezelf eens een ovaal stuk karton uit en plaats het op je balkon ga eens in de buurt rondwandelen, of je het kunt zien van beneden? cheers Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast Reakie Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Wat inzicht betreft is mijn balkon redelijk ideaal, het is inpandig dus de zijkanten bestaan uit muur/raam dus daar is geen inkijk ook kijkt er niemand van boven op mijn balkon. Bovendien ligt mijn balkon op +- 20 graden oost. Wat dus betekent dat ik bijna recht op de satteliet kijk. Probleem zit hem het feit dat het balkonhek een muurtje is van ongeveer 80cm hoog + daarbovenop nog een reling ongeveer 20 cm hoger. Maar als ik de even wat met tangus en cos rommel. Zie ik dat met de breedte van mijn balkon (1,30) ik de schotel op minimaal 30 cm hoog moet hangen (dan kun je hem dus vanaf de straat niet meer zien). Blijft dus alleen de vraag doe ik verstandig aan een 33 cm digidish. Als ik de hele nederlands herfst (oktober tot mei ), niet kan kijken heeft het natuurlijk weinig zin en moet ik misschien nadenken over 45cm variant. Maar eigenlijk heb ikde schotel liefst zo klein mogelijk zodat ik om te zitten op het balkon nog zoveel mogelijk ruimte overhoud.
hvdh Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Neem toch liever maar de 45 cm, zie mijn ervaringen met een 45 cm Digidish hier. Met 33 cm verwacht ik veel uitval. Kan het schoteltje met een beugel aan de wand of wordt het een tegelvoet? Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 kijk dat is toch mooi meteen een ervaringswaarde rijker. en volgens mij moet je toch eens een nog grotere overwegen want dat gaat als je bijna op hotbird georienteerd bent prima (extreemsimpelschema schetsje laat dat zien) cheers Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast Reakie Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Dan ga ik denk ik toch maar voor de 45. Ruimte op mijn balkon is een probleem dus als ik nog groter ga dan kan ik straks niet meer buiten zitten Ik snap trouwens je tekening niet helemaal, waarom het een voordeel zou zijn om een grotere te nemen. @hvdh: Qua bevestiging weet ik het nog niet helemaal. Die tegel staanders zijn allemaal zo groot terwijl ik eigenlijk maar een licht gevalletje nodig heb. Aan de andere kant is de wand aan de Oost kant van mijn balkon met iets betimmerd en ik weet niet precies wat daar achter zit (dus dat zou extra onderzoek vergen). En het niet hoeven boren heeft wel zijn charme.
hvdh Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Ja ik vroeg dat van die tegelvoet omdat de gangbare voeten van 4 maal 30x30cm tegels, met paal in het midden, veel verder van de wand moeten staan dan nodig. Is onnodig hinderlijk. Ik zag op de Technisat reclame-zender (Techni-Tipp) dat ze ook een tegelvoet van wat ik denk 2 30x30cm tegels maken, met de paal aan de zijkant. Zal wel prijzig zijn. Maar desnoods zaag je de helft van het onderste ijzerwerk van een 4-tegels voet weg... Edit: Nee, op de technisat site is het zelfs een voet van één tegel! Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
cookie monster Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: Reakie Ik snap trouwens je tekening niet helemaal, waarom het een voordeel zou zijn om een grotere te nemen. Groter , meer weerreserve De tekening , de schotel kan niet bv door een stenen muur of ijzeren hek kijken !! Om die hindernis dan te overkomen , moet je uw schotel zodanig zetten dat de invalshoek volkomen vrij kijkt (ofwel net er boven of hoger) Hindernissen geeft verlies !! PS: indien je een 45cm neemt , en ookal heb je digitenne , waarom dan niet ineens een multytenne aankopen ?? OK is duurder dan een gewone 45cm , maar Astra 1/2/3/Hotbird kan je daarmee ontvangen , meer keuze , en leuk meegenomen C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Reakie Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 De prijs is toch wel een belemmering, vooral ook omdat ik dan de ontvanger ook moet vervangen, heb nu namelijk de (zo goed als) gratis decoder die je bij polsat abbo krijgt. En hoe werkt dat eigenlijk met 2 smartcards dan (ik heb nog niet gezocht dus misschien een domme vraag)? Wat betreft de balcony stand zie ik op de technisat site inderdaad de balcon standaard met 1 tegel ziet er mooi uit. Maar ook een vierpoot die je zo te zien kunt vast schroefen wat misschien ook een optie is, met mijn hardhouten vlonders. Zie http://www.technisat.com/indexec29.html?nav=Mounts,en,59-167. Ben er nog niet helemaal uit wat ik daar mee ga doen.
cookie monster Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 In principe kan je zelfs een stenen bloempot vullen met beton , de paal er in , en nog wat zand er op , en een plant er bij Ah , Het Polsat pakket , ok , dan snap ik het Multytenne is niet de goedkoopste oplossing , maar wel de meest betaalbare kleine-multi-oplossing ivm Uw 2 kaartenvraag is absoluut zeker geen domme vraag !! Ik ben nu foetsie , maar andere zullen waarschijnlijk je al wel uitleggen hoe alles ineen zit ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Reakie Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Ik vind dat bloempot idee niet eens zo gek. Is een huistuin en keuken oplossing. Ik denk dat als ik een wat groter pot neem, ik deze voor de helft vul met beton en daar de stang inzet, ik dan ook nog ruimte heb voor wat plantjes Hoop dat iemand die vraag over twee kaarten kan beantwoorden ??
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 moet je wel niet de verkeerde aannemer hebben gehad en de plantenbak op het uiterste randje plaatsen (sphinx ceramique-maastricht) komt aan op knoopvaste mast-voet x oppervlak en niet op gewicht cheers Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
yoho Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 De technisat digidish 33 is een schoteltje met verbluffende eigenschappen. Ik heb hem gecombineerd met een 0.2db smart en een lemon receiver. Onderweg kijk ik moeiteloos naar diverse sats waaronder hotbird. Je kunt hem ook ondersteboven op je balkon neerzetten, dan is ie nog iets kompakter. Hetzelfde geldt voor de iets sterkere DD45. groet YOHO
Gast Reakie Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Nou de knoop door gehakt het is een Digidish 45 geworden. Bloempot met beton gevuld, en alles aangesloten. En het werkt . Nog dank allen voor het meedenken. binnenkort zal ik eens fotootjes maken van de opstelling. De opstelling is nu zo'n 80 cm hoog en op een klein randje na vanaf straat niet te zien. Signaalsterkte is 100%, signaal kwaliteit maar 68%. Ik weet niet of dit laag of hoog is. Wel zie ik dat een zender (TVP1), wat moeite have (zie een soort van trail in het beeld). Is het aan te raden om dan op die zender nog wat verder proberen uit te richten. Ik heb trouwens dishpointer.com gebruikt om de eerste richting in te stellen. Samen met mijn vriendin gedaan.Ik: "Nou dan moet die satteliet hier ongeveer zitten" ,Zij: "Ja, je hebt signaal". Dat ging dus vrij soepel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen