Big fellow Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Origineel bericht van: Gido Knappe rechter die de consuwijzer gelijk geeft als een harddisk met één jaar fabrieks garantie na bijna 3 jaar terug komt omdat deze defect is en dan maar gratis vervangen moet worden en dan de verkoper die er 3 euro destijd op verdiend heeft wederom er 50 moet investeren ! Een harddisk komt eigenlijk alleen nog maar met 3 jaar (of meer) garantie tegenwoordig. De winkels die de schijven kopen met maar 1 jaar (of geen!) garantie moeten er maar voor zorgen dat ze een aantal schijven achterhouden voor garantie gevallen. Dat is onderdeel van het goedkoper inkopen en iets meer marge pakken. En €3 op een schijf als winst hebben is echt veel te weinig. Alleen al een telefoontje voor installatie support kost meer dan dat! En een computer die stopt na 2.5 jaar kan over het algemeen vrij goedkoop weer gerepareerd worden, dus een nieuwe PC hoeft helemaal niet gelevert te worden... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gido Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Origineel bericht van: Big fellow Een harddisk komt eigenlijk alleen nog maar met 3 jaar (of meer) garantie tegenwoordig. De winkels die de schijven kopen met maar 1 jaar (of geen!) garantie moeten er maar voor zorgen dat ze een aantal schijven achterhouden voor garantie gevallen. Dat is onderdeel van het goedkoper inkopen en iets meer marge pakken. En €3 op een schijf als winst hebben is echt veel te weinig. Alleen al een telefoontje voor installatie support kost meer dan dat! Eind 2002 was IBM de eerste die de garantie van hardisken terug bracht naar 1 jaar, daarna volgde bijna alle andere merken ook. Leveranciers ( groothandels ) gaven de winkeliers echter 2 jaar garantie en bij de meeste is dat nog steeds zo. 3 jaar op hardisken is ook "bijna" onmogelijk zeker als deze over de aangeveven draaiuren heen gaan. SCSI aka SAS is wat dat betreft wel 3 jaar.
Big fellow Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 De laatste schijven die ik heb gekocht zijn WD's en die komen gewoon met 3 jaar garantie (de modellen die ik heb)... En ik heb net even gekeken bij Seagate en die schrijven ook over 3 jaar garanties. Kan echter niets vinden van een overzicht welke modellen wel en welke niet. Over het algemeen worden OEM schijven (de bulk modellen) gelevert met 1 jaar garantie, welke kan worden afgekocht (dus geen garantie meer!) of worden verlengt tot 3 jaar. Ik heb een tijdje (jaar of 3-4) bij een van de grootste computer winkels van NL gewerkt (was in de 90'er jaren) en daar kochten we specifiek schijven met 3 jaar garantie voor in de systemen. Ik ken de huidige markt situatie niet goed genoeg, het enige wat ik er over kan zeggen is dat de huidige schijven veel betrouwbaarder zijn dan de schijven van 10 jaar geleden... OK, mijn Quantum Atlas schijven van 10 jaar oud werken nog prima, maar de Maxtor/Quantum/Seagate IDE schijven die zijn er allemaal mee opgehouden. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gido Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Origineel bericht van: Big fellow Over het algemeen worden OEM schijven (de bulk modellen) gelevert met 1 jaar garantie. Dat klopt, OEM is 1 ( of 2 jaar ) ligt aan de fabriekant en retail is 3 jaar. Tegenwoordig heb je ook 24/7 schijven ( bijvoorbeeld segeate ) die zijn beter bestand zijn tegen langdurig intensief gebruik dan een normale hardisk. Maar nu gaan we wel erg van de toppic af ( wel leuk ) maar ik ben het met iedereen eens die zegt "koop kwalitatief een beter product en betaal aub daar wat meer voor" Ik denk dat de toppic starter dit wilde horen ?
JohnO Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 ik heb inderdaad 10 en 12 jaar oude schijven welke nog steeds werken 400 mb en zo.... seagate en maxtors Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
winwiz Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 Citaat: Eind 2002 was IBM de eerste die de garantie van hardisken terug bracht naar 1 jaar, daarna volgde bijna alle andere merken ook. Leveranciers ( groothandels ) gaven de winkeliers echter 2 jaar garantie en bij de meeste is dat nog steeds zo. 3 jaar op hardisken is ook "bijna" onmogelijk zeker als deze over de aangeveven draaiuren heen gaan. SCSI aka SAS is wat dat betreft wel 3 jaar. MTBF is zeker 500.000 uur (en dit is laag aangenomen er zijn er ook die ruim over 1 miljoen gaan) er zitten 8760 uren in een jaar...... dus 57 jaar (gemiddeld). Dus vertel nu niet dat ze na 3 jaar over de draaiuren heen zijn. Praktijk is natuurlijk anders en dan mag je het rustig door 10 delen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
WPW Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Effe doorhaken Zit al een poosje te kijken voor men volgende werk/meesleep laptop en ben wel errug weg van de acer 2920 (6a) zeker aangezien ik alle xp drivers ervoor heb gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast MP4 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Origineel bericht van: D.Quijote Aangezien ik weinig weet van laptop's en door de bomen het bos niet meer zie vanwege de vele aanbiedingen, heb ik even een vraagje. Bij die zaak die zijn naam in Blokletters schrijft is er momenteel een laptop te koop n.l. de Medion Akoya E7210, is dat wat ?? Of kan ik beter gaan voor een ander merk. Salu2, D.Quijote Er zal weinig troep verkocht worden, maar kijk voor de gein even bij de fabrikant die in z'n naam 'ell' verbergt. Om te vergelijken even. Ik heb nog nooit gezeik gehad hiermee.
Gast M&R Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Origineel bericht van: Gido Kijk eens naar een Toshiba die hebben ook modellen die kwa specificaties en prijs aan een medion voldoen. En daarmee haal je heel wat beters mee in huis ! Heb je geld te veel of wil je graag wat verder sparen kijk dan eens naar deze Toshiba Qosmio X300-112 Zelf zweer ik het bij toshiba laptops,echter 1 nadeel de service is ongeveer het zelfde verhaal als net genoemd bij medion.(ze verstaan wel nederlands).
patyv Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Origineel bericht van: M&R Origineel bericht van: Gido Kijk eens naar een Toshiba die hebben ook modellen die kwa specificaties en prijs aan een medion voldoen. En daarmee haal je heel wat beters mee in huis ! Heb je geld te veel of wil je graag wat verder sparen kijk dan eens naar deze Toshiba Qosmio X300-112 Zelf zweer ik het bij toshiba laptops,echter 1 nadeel de service is ongeveer het zelfde verhaal als net genoemd bij medion.(ze verstaan wel nederlands). Heb een dell, al 2 jaar. Bijna gratis bij een telefoonabo. Geen problemen. Gebruik hem dagelijks. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Gido Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Ik heb in de loop der jaren gehad : 1 x Acer 2 x HP 2 x Toshiba Over de laatste ben ik het beste te spreken en dat niet alleen kwa prestaties en degelijkheid maar ook over de service. Nu mag ik de prestaties van een notebook van 599.00 niet vergelijken met een notebook van 2699.00 maar de service zou bij beide modellen gelijk moeten zijn en dat was in mijn geval ook zo. Ik hoor nu links en rechts ook goede dingen over het merk Lenovo alleen heb ik zelf daar geen ervaring mee.
Gast Auggie Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 Op Tweakers hebben ze al een tijdje notebook advies-topics lopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/72 ("Best buy guide", mocht je geen Engels kunnen).
WPW Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 Heb deze maar gekogt: EASYNOTE BG46-U-043NL (12.1") En lopen als een tierelier, lekker ligt en wit gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 20 september 2008 Geplaatst: 20 september 2008 ik heb een paar keer van dat Medion spul terug moeten sturen middels RMA, de helldesk is in het Nederlands, de rest was in het Duits. ik verzin dat echt niet Sjaakie merDe deze ruimte is te huur
Gast AlanS Geplaatst: 21 september 2008 Geplaatst: 21 september 2008 Citaat: ik heb een paar keer van dat Medion spul terug moeten sturen middels RMA, de helldesk is in het Nederlands, de rest was in het Duits. Bromtol heeft ook een storing gehad aan zijn monitor geloof ik en dat is volgens mij keurig opgelost. Word gehaald en gebracht. En dat halen en brengen dat zie je echt bijna nergens en dan ben je nog een hoop geld kwijt ook aan verzendkosten met verzekering.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen