Ga naar inhoud


[ALL] Probleem met DCC door PuTTY.


Dilasso

Aanbevolen berichten

LS,

 

Ik heb wat zitten stoeien met PuTTY, ik heb het overigens nog niet werkend. Maar ik heb nu een prbleem met het progje “DCC” als ik dat opstart dan krijg ik de volgende fout melding “Telnet Disconnected en daaronder Telnet login incorrect!” FTP is wel connected, als ik op FTP klik blijft de linkerkolom leeg, als ik op telnet klik dan moet ik een wachtwoord in geven, maarja dat lukt dus niet meer waarschijnlijk door PuTTY . Is er nu niet een mannier om DCC weer zo in te stellen, dat het weer werkt als voorheen, met standaard root en dreambox?

 

Groet,

Dilasso.

 

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Licht denk ik niet aan putty! Waarom heb je putty nog niet werkend dan?

Tis gewoon je ip invullen van je dreambox, juiste poort kiezen (22 voor ssh(indien draaien op je box), 23 voor telnet) en dan inloggen met juiste gegevens(naam,wachtwoord).

Of heb je op de dreambox iets gedaan met de telnet deamon? Restart anders de box eens.

 

Gr TheMenk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo TheMenk

 

Heb ik geprobeerd, helpt niet, ik kom hier graag later op terug, moet nu even weg.

 

Groet,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

DCC werkt al weer ik heb er een andere image op gezet en nu is het weer goed. Ik wacht maar even met het installeren van PuTTY gaat mij wat boven de pet.

 

Groet,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt absoluut niet aan putty.

De oorzaak kun je zoeken in:

 

*Verkeerde IP instellingen DCC. IP instellingen aanpassen.

*Een over actieve firewall op je pc. Zet je firewall uit.

*Slechte netwerkverbinding tussen router / dreambox. Andere netwerkkabel proberen.

 

Waarbij ik de laatste twee opties de oorzaak inzoek.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb ook vergeefs geprobeerd Putty te installeren en nu start de webinterface alleen op met het opgegevn wachtwoord van de installatie bij Putty, die ik wel onthouden heb gelukkig.

 

Mogelijk moet je putty dan weer opstarten, om het wachtwoord te wijzigen zodat het weer werkt?

Bij DCC moest ik ook in het opstartscherm het wachtwoord aanpassen, anders werkte telnet niet!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo


enn, met de "Milo" methode, werkt het perfect en heftig beveiligd. wink

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo


Yep, maar Stap 5 de eerste sessie gaat anders als je het achter elkaar doet. Er is geen ssh optie en zodra je open dreambox aanklikt komt er een zwart soort cli scherm hier.

Maar als je de pc opnieuw opstart en het weer even probeerd bij stap 5, zoals vanochtend, dan is ssh er ineens wel en werkt het zoals beschreven op de keyfile na die nu niet goed meer zou zijn......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Da's een foutje in de beschrijving zie ik nu, "dubbelklik" is niet goed, dat moet alleen maar "load" zijn.


Ja klopt inderdaad, dan gaat het goed. Dank je wel.

Moet alleen nu wel mijn aanvankelijk gemaakte ww intoetsen, maar heb daar geen probleem mee.

Hoe kan ik nu remote kijken, dus niet thuis?
Kan ik voor "localhost" soms mijn externe ip nummer gebruiken en moet ik remote ook eerst putty configureren en opstarten of moet dat lokaal draaien, of zo?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Ja klopt inderdaad, dan gaat het goed. Dank je wel.


Ik heb de website aangepast, dat zou duidelijker moeten zijn nu.

Origineel bericht van: Hoeba
Moet alleen nu wel mijn aanvankelijk gemaakte ww intoetsen, maar heb daar geen probleem mee.


Dat zou niet nodig moeten zijn. Heb je de keyfile ook aangemaakt en uitgewisseld?

Origineel bericht van: Hoeba
Hoe kan ik nu remote kijken, dus niet thuis?


Remote moet je ook PuTTY draaien, net als thuis, en de settings uit stap 5 overnemen (maar dan met het IP adres van je internetverbinding). Je moet hiervoor poort 22 van de dreambox aan een poort van je internet modem/router hangen met een port forward. Zolang de PuTTY sessie actief is kun je dan de webif benaderen met http://localhost/. De (private) keyfile kun je meenemen op een USB stick ofzo.

Voor radio werkt dit goed, voor TV over internet moet je wel een supergoede verbinding hebben (upload van 3 a 4 megabit/seconde). De meeste 20 megabit abonnementen hebben maar een 1Mbps uplink en zijn hier niet snel genoeg voor!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo


Ik heb de website aangepast, dat zou duidelijker moeten zijn nu.

Mooi.
Origineel bericht van: Hoeba
Moet alleen nu wel mijn aanvankelijk gemaakte ww intoetsen, maar heb daar geen probleem mee.

Origineel bericht van: MiLo

Dat zou niet nodig moeten zijn. Heb je de keyfile ook aangemaakt en uitgewisseld?

Ja maar alleen de eerste keer, ben bang dat hij het straks helemaal niet meer doet.

Origineel bericht van: Hoeba
Hoe kan ik nu remote kijken, dus niet thuis?

Origineel bericht van: MiLo

Remote moet je ook PuTTY draaien, net als thuis, en de settings uit stap 5 overnemen (maar dan met het IP adres van je internetverbinding). Je moet hiervoor poort 22 van de dreambox aan een poort van je internet modem/router hangen met een port forward. Zolang de PuTTY sessie actief is kun je dan de webif benaderen met http://localhost/. De (private) keyfile kun je meenemen op een USB stick ofzo.

Voor radio werkt dit goed, voor TV over internet moet je wel een supergoede verbinding hebben (upload van 3 a 4 megabit/seconde). De meeste 20 megabit abonnementen hebben maar een 1Mbps uplink en zijn hier niet snel genoeg voor!


Jammer, leek me wel ook leuk om ergens anders via internet tv te kunnen kijken op m'n eigen box.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Dat ligt absoluut niet aan putty.
De oorzaak kun je zoeken in:

*Verkeerde IP instellingen DCC. IP instellingen aanpassen.
*Een over actieve firewall op je pc. Zet je firewall uit.
*Slechte netwerkverbinding tussen router / dreambox. Andere netwerkkabel proberen.

Waarbij ik de laatste twee opties de oorzaak inzoek.

Met vriendelijke groet, paardengek


Om hier even verder op in te gaan:
Bij familie van me kunnen we op z'n interne netwerk geen goede verbinding meer krijgen met z'n dreambox 7025+, hij geeft wel telnet connected en ftp connected maar enigma2 detected geeft ie niet meer aan.
Indien ik van buitenaf verbinding maak naar zijn adres die vervolgens poort 21 en 23 doorsluist naar het interne ip adres van de dreambox, krijg ik wel verbinding via dcc met de dreambox en krijg ik telnet connected, ftp connected, enigma2 detected.
Nu heeft ie ook even z'n fw in z'n pc uitgezet en lukt het wel, terwijl dat dcc in de uitzonderingslijst staat.
Wat kan nog een oorzaak zijn?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...