Ga naar inhoud


Is Joomla ECHT wat ? (voor mij..)


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik sta op het punt een nieuwe werkgever te krijgen. Hij heeft mij gevraagt of ik ook ervaring heb met het bouwen van een website. Nu heb ik dat wel enigzins, maar nu moet ik vanaf 0 beginnen.

Ik ben aan het zoeken geweest en ben uit gekomen bij een CMS systeem alla.... Joomla.

Ik wil graag pagina's lokaal op mijn pc bouwen en daarna uploaden naar....

Ik ken totaal geen PHP etc... ik wil het WYSIWYG....

 

Mijn vraag nu aan de deskundigen.... is Joomla wat voor mij ? of kan ik beter wat anders kan gebruiken.

 

Alle advies is natuurlijk weer zeer welkom.

 

Groet,

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ronaldsl
Hoi allen,

Ik sta op het punt een nieuwe werkgever te krijgen. Hij heeft mij gevraagt of ik ook ervaring heb met het bouwen van een website. Nu heb ik dat wel enigzins, maar nu moet ik vanaf 0 beginnen.
Ik ben aan het zoeken geweest en ben uit gekomen bij een CMS systeem alla.... Joomla.
Ik wil graag pagina's lokaal op mijn pc bouwen en daarna uploaden naar....
Ik ken totaal geen PHP etc... ik wil het WYSIWYG....

Mijn vraag nu aan de deskundigen.... is Joomla wat voor mij ? of kan ik beter wat anders kan gebruiken.

Alle advies is natuurlijk weer zeer welkom.

Groet,
Ronald


hoi Ronaldsl

Ik sluit me graag bij jou aan wat betreft jouw vraagstelling over Joomla, ik gebruik nu nog Frontpage voor een website, als webmaster.
maar Frontpage is eigenlijk wat oudbollig.
Ik heb ook een boek gekocht "Basiscursus Joomla 1.5"
Maar dat gaat me op dit moment nog een beetje boven mijn pet.

Dus elke tip is voor mij ook welkom, omdat ik ook geen PHP ken

met de vriendelijke groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer ik het checkte zat in Joomla toch geen WYSIWYG gebeuren en dan bedoel ik voor/van de opmaak.

 

Als je al een site heb en je een CMS er aan wil toevoegen is mischien CMS Made Simple wat voor jullie.

 

Simpel gezegd kan je de HTML code van je bestaande site in een tabel invoegen/aanpassen, je past de paden aan, je upload de graphics naar de juiste dir en je heb beeld. Op de plaatsen van de tekst/nieuws zet je een code neer en via de admin typ/copy-paste je de tekst wat er moet komen te staan.

 

Er zitten wel wat funties in maar niet zo uitgebruid als Joomla maar dat maakt het ook weer traag en log en zeker als je maar een klein deel gebruikt. Er is een demo hoe je een bestaande site snel kan overzetten daar moet je maar eens naar kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat krijg je ervan als je niet op tijd update en de fora in de gaten houd.

 

Alles onder Joomla 1.5.6 is gewoon gevoelig voor een lek.

 

 

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ronals,

 

ik gebruik Joomla al vanaf de tijd dat het nog Mambo was. Ik geloof ergens versie 1.0.2 (Mambo)

Joomla werkt echt gemakkelijk, heb in het verleden ook met Dreamweaver en Netfusion gewerkt, maar ga niet meer terug. Ik weet dat er in versie 1.5 nog wat kleine onvolkomenheden zitten, gebruik voor mij sites 1.0.15, omdat nog niet al mijn componenten en modules voor 1.5 herschreven zijn.

Zoek een goede provider die Joomla echt ondersteund, dus ook de "lekken" helpt te dichten. De fora zijn goede steunpunten.

Ook is er een Nederlands talige versie, dus wel zo gemakkelijk.

 

 

Veel succes,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchy
Dag Ronals,

ik gebruik Joomla al vanaf de tijd dat het nog Mambo was. Ik geloof ergens versie 1.0.2 (Mambo)
Joomla werkt echt gemakkelijk, heb in het verleden ook met Dreamweaver en Netfusion gewerkt, maar ga niet meer terug. Ik weet dat er in versie 1.5 nog wat kleine onvolkomenheden zitten, gebruik voor mij sites 1.0.15, omdat nog niet al mijn componenten en modules voor 1.5 herschreven zijn.
Zoek een goede provider die Joomla echt ondersteund, dus ook de "lekken" helpt te dichten. De fora zijn goede steunpunten.
Ook is er een Nederlands talige versie, dus wel zo gemakkelijk.


Veel succes,
Bert


Hallo Dutchy

Ik wil Joomla best eens proberen, maar dan zit ik toch gelijk vast aan een provider??!
Of heb ik dat mis.

Kan ik het ook op mijn eigen PC uitproberen en testen, en zo ja? hoe doe ik dat dan, uitleg uiteraard het liefst in het Nederlands.

Ik heb Joomla gedownload en dan...

Ik heb een basiscursus Joomla 1.5 van Academic Service geschreven door Jan Kip, maar daar kom ik nier goed in

met vriendelijke groet poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik wil Joomla best eens proberen, maar dan zit ik toch gelijk vast aan een provider??!

Of heb ik dat mis.

 

Joomla kan je op elke provider draaien zolang de provider php ondersteunt en je een database ter beschikking hebt (mysql)

 

Citaat:
Kan ik het ook op mijn eigen PC uitproberen en testen, en zo ja? hoe doe ik dat dan, uitleg uiteraard het liefst in het Nederlands.

 

Ja dat kan. Maar je moet je pc eerst voorzien van een (lokale) webserver en je hebt wat kennis van mysql databases nodig.

 

Download xampp voor windows klik

Best neem je de Selfextracting file

Je laat die extracten naar een plaats op je harde schijf. Mijn ervaring leert dat je hem best in de root van een partitie zet. Dus C:\ of D:\

Meer is er niet aan.

Verwijderen is even simpel als je met de Selfextracting file werkt. Delete gewoon de map xampp.

 

Ga naar de map xampp en start daar xampp-control.

Start Apache en MySql door op startknoppen ernaast te klikken

Vanaf nu draai je een webserver op je pc.

Zet de uitgepakte map van joomla in de map C:\xampp/htdocs

 

Maak een database aan en geef jezelf rechten om tot die database via http://localhost/phpmyadmin

 

Citaat:

Ik heb Joomla gedownload en dan...

 

Als je bovenstaande handelingen hebt uitgevoerd

Surf naar http://localhost/de_naam_van_de_joomla_map_in_htdocs

 

Nu kan je joomla installeren en volledig testen om je eigen pc

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Poetsdoekje,

 

Je zou een eerste indruk van Joomla kunnen krijgen door JSAS te downloaden. Het is geen Joomla 1.5 maar een oude versie en die kun je op je standalone desktop draaien.

Je hebt dan een in druk en kunt alle componenten en modules proberen. Zo ben ik een aantal jaren geleden ook begonnen.

 

Suc6

Bert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kreeg een tijdje terug wel een waarschuwing van me hoster

 

Citaat:
We zijn geinformeerd door meerder klanten dat hun site is aangepast door vandalen. De oorzaak hiervan is een bug die in oudere Joomla versies aanwezig is.

 

Alle Joomla 1.5.x tot en met 1.5.5 zijn gevoelig voor dit probleem.

 

Een korte termijn oplossing is het veranderen van de naam van de "administrator" account, echter dit is geen structurele oplossing.

 

Een andere oplossing is om het bestand /components/com_user/models/reset.php aan te passen.

 

Na global $mainframe; op lijn 113 of reset.php, voeg toe:

 

if(strlen($token) != 32) { $this->setError(JText::_('INVALID_TOKEN')); return false;}

 

We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest,

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: ronaldsl
Hoi allen,

Ik sta op het punt een nieuwe werkgever te krijgen. Hij heeft mij gevraagt of ik ook ervaring heb met het bouwen van een website. Nu heb ik dat wel enigzins, maar nu moet ik vanaf 0 beginnen.
Ik ben aan het zoeken geweest en ben uit gekomen bij een CMS systeem alla.... Joomla.
Ik wil graag pagina's lokaal op mijn pc bouwen en daarna uploaden naar....
Ik ken totaal geen PHP etc... ik wil het WYSIWYG....

Mijn vraag nu aan de deskundigen.... is Joomla wat voor mij ? of kan ik beter wat anders kan gebruiken.

Alle advies is natuurlijk weer zeer welkom.

Groet,
Ronald


hoi Ronaldsl

Ik sluit me graag bij jou aan wat betreft jouw vraagstelling over Joomla, ik gebruik nu nog Frontpage voor een website, als webmaster.
maar Frontpage is eigenlijk wat oudbollig.
Ik heb ook een boek gekocht "Basiscursus Joomla 1.5"
Maar dat gaat me op dit moment nog een beetje boven mijn pet.

Dus elke tip is voor mij ook welkom, omdat ik ook geen PHP ken

met de vriendelijke groeten van poetsdoekje


Na veel heen en weer ge-PM't en gemaild met @Puch ben ik nu een stuk verder met Joomla.

Ik wilde me namelijk eerst orienteren op Joomla zonder dat ik de site moest hosten, met andere woorden ik heb nu een site ingericht op mijn eigen computer en kan nu met hartelust expirimenteren met Joomla
Dit is mogelijk met Xampp, waarin je diverse zaken kunt aanmaken om een website in te richten.

Met mijn Microsoft Frontpage achtergrond zat ik telkens met verkeerde gedachten over het maken van een website.

Ik weet het ik ben er nog lang niet, maar het begin is er alleen Basiscursus Joomla laat me een beetje in de steek
Deze site is gehackd door een een of andere malloot

Nogmaals Puch, bedankt voor je hulp en geduld om mij e.e.a. uit te leggen

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Joomla ook. In eerste instantie had ik problemen met het begrijpen van de template phylosofie, maar als eenmaal gbegrijpt door te proberen waar modules te plaatsen zijn, kom je al heel ver.

 

De tip met XAMPP is aan te raden, want je kan hiermee heel goed prototyping doen. De website die ik voor mijn eigen bedrijf gemaakt heb is nu sinds afgelopen week online. Het is een financieel bedrijf die geen priveklanten opneemt, dus ik hoop dat de link akkoord is (feedback is welkom):

http://www.finmaxx.lu

 

Ik heb alleen de template gekocht (29 USD) en de grafische module (24 USD) de rest ist freeware. Morgen gaat er nog een website in de lucht welke ik dit weekeinde gemaakt heb. Dit is een website voor de gemeente waar ik woon in Luxemburg. Door het dorpse karakter (800 inwoners) is dit een vriendendienst voor mijn buurvrouw (de burgemeester). Ik zal de link doorgeven wanneer deze in de lucht is.

 

Snoppper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...