Ga naar inhoud


Ervaringen tot nu toe met de IP-Box 900HD


Gast Eppooo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe HD box met pvr functie en timeshifting en ook nog de mogelijkheid om een beetje te hobbyen

Hoe is de ervaring met de IPbox 900 HD?

Of toch maar gaan voor de dreambox 800HD

 

Hoe lopen de images? goed? geen blokkerige opnames e.d.

 

Grtz.

 

Eppooo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Mijn ervaringen kun je nalezen op http://www.imagineers.nl/hd900.

Verder staan er in dit forum ook een aantal threads die gaan over ervaringen met de HD900. Ook kun je her en der wat reviews vinden, in diverse vakbladen.

 

Ten negatieve: wordt vrij warm bij de tuner, hangt zich af en toe op, is soms storend traag in het reageren op de afstandsbediening, raakt bij koude reboot zijn tijd kwijt, EPG is nog niet helemaal op orde. Geen schokkerig beeld, maar wel af en toe even een hikje (kort zwart scherm, met name bij gecodeerde kanalen). Opnames vanuit timer lukken soms niet. Snel vooruitspoelen kan officieel tot 5x, maar bij 4 x hangt-ie zich op. De software is nog een beetje .. eh.. beta, zullen we maar zeggen ;-).

 

Ten positieve: perfect beeld, heldere menustructuren, uitgebreide mogelijkheden, kan timeshiften en je kunt er inderdaad mee opnemen. Maar pas op: als je wilt timeshiften en opnemen en zo moet je wel een externe e-SATA HD bijkopen (toch ook al snel 100 euro of meer). Ik heb er een 70 euro kostende 500 Gb USB HD aanhangen, maar die wordt officieel niet ondersteund (doet het desalniettemind redelijk bij mij). Als je voor FTA gaat of met een cam-emulatie werkt ben je klaar, anders moet je ook nog een CAM kopen (en test hem in de winkel, met name met NL 1 HD).

 

Prijs/prestatie: boven gemiddeld. Hardware: heel goed, naar ik hoor. Uiterlijk: ik vindt hem mooi. Wat ik ook errug sexy vindt is dat ik zelf C-code voor het ding kan compilen en dat doet het dan ook nog :-)

 

Afsluitend: ik zat vanavond op mijn (Linux) workstation een eerder opgenomen aflevering van The Avengers te bekijken, die ik via de HD900 geserveerd kreeg, terwijl mijn vrouw in de kamer naar de TV zat te kijken. Zie, dat doe je toch met de gemiddeld HD ontvanger niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 900hd nu ongeveer een maand inmiddels de vijfde inmage geupdate waarvan ongeveer drie redelijk werken.ik loop ongeveer tegen de zelfde fouten aan als hier op de forum omschreven ik heb nu de orginele software versie Ab_900HD_r7927_0708 er opzitten die vrij stabiel is. Met Aston cam beeld bevriezen of flikkerde beelden bij zappen ,bij overgang van fta naar gecodeerd totale uitval van de cam, nu een Matrix Reborn met z-cas software in gebruik geen problemen meer. Vandaag toevallig een test in een satalietblad van een bekende omroep gelezen, hij kwam goed uit de test.Verder ben ik zeer tevreden met de toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga zeker de ervaringen even verder lezen.

En dat de software beta is...tja hij is ook net op de markt.

Voor de rest lijkt het me een erg leuke box.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De waardering voor de HD900 in dat bekende satellietblad kwamen uit op 4,5 uit 5 - wel wat hoog, vond ik, zo leuk ik het doosje ook vind, ik zou niet veel verder dan een 7 (dus 3,5 uit 5) willen gaan. Mogelijk dat in volgende versies van de software dat puntje extra er wel bij wordt verdiend, laten we het hopen.

 

Een vraagje aan hobbytraveler: werkt bij jou NL 1 HD wel? Ik heb hier ook een Reborn liggen (z-cas, inderdaad) en daarmee kreeg ik alleen geluid op NL 1 HD, geen beeld. De Aston doet het daarentegen bij mij wel helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eppooo: de box mag dan wel net op de markt zijn, maar de software die er in zit is dat niet. Deze baseert voor een zeer groot deel op wat op de relook 400 te vinden was.

 

Er zitten in dat licht bezien nog te veel storende fouten in de software. DGS zou er goed aan doen hun code openbaar te maken, ik heb het gevoel dat je dan in een paar weken een significante verbetering van de kwaliteit van die software zou krijgen.

 

De mix van Open en closed source, die momenteel wordt gebruikt, werkt naar mijn ervaring averechts: zo is het vlees noch vis. Een voorbeeld: ik heb ntpdate geport om zo de klok goed te zetten na een koude herstart. Werkt perfect. Tot de DGS applicatie start: die negeert de klok, zet alles op nul en herstart dan zelfs je Linux klok. Tijd vernaggelt. Zet je nu in de Linux omgeving je klok weer goed, hangt prompt je DGS applicatie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fortean
De waardering voor de HD900 in dat bekende satellietblad kwamen uit op 4,5 uit 5 - wel wat hoog, vond ik, zo leuk ik het doosje ook vind, ik zou niet veel verder dan een 7 (dus 3,5 uit 5) willen gaan. Mogelijk dat in volgende versies van de software dat puntje extra er wel bij wordt verdiend, laten we het hopen.


Ik zal aan de hand van je PM's over jouw verwijderde bericht ook een tipje van de sluier oplichten hoe dat zo komt.
De redactie van dat blad, wat in feite een paar verlopen "journalisten" zijn die nog niet de kleinste notie hebben van wat het inhoud om journalist te zijn, heeft een beetje de pik op sat4all en een beetje de pik op de distributeur van Dream Multimedia.
Uiteraard wordt er dan zoals het een goed "journalist" betaamt, gehakt gemaakt van sat4all en gehakt van vrijwel ieder Dream Multimedia product gemaakt. Uiteraard zonder enige vorm van wederhoor. Daar hoeft een "journalist" immers geen rekening mee te houden.
Om het gehakt nog een beetje op smaak te brengen worden dan andere "enigsins vergelijkbare" receivers flink positief gekruid.
Ook wordt op andere vlakken iedere kans aangegrepen om via een "rebels" artikel over sat4all of de Dreambox zo veel mogelijk reacties onder dat artkikel uit te lokken en daar zelf onder allerlei schuilnamen ook nog een flink kolen op het vuur te gooien en verdere leugens te verspreiden.
het blad moet natuurlijk verder rekening houden met de full-color adverteerders direct naast de "test-berichten". Te objectief kan immers klanten kosten en zo'n advertentie kost toch al snel EUR 3500,==. Dat wil je als "journalist" natuurlijk je blad niet aandoen.
Het grappige is dat een groot aantal mensen achter dat blad ook achter een commercieel bedrijf zitten wat via allerlei satelliet TV gerelateerde websites hun geld verdient en ook nog een forum onderhoud waar CanalDigitaal "de baas" is.
Ze zouden zonder problemen bij de telegraaf kunnen gaan werken. Dat is ook zo'n vod waarin ieder 2e woord gelogen of aangedikt is teneinde de commerciele trein in beweging te houden.
Ze beschuldigen mij vervolgens van inobjectiviteit en dreamboxje pushen en slepen de officiele distributeur van Dream Multimedia voor Nederland door de modder. Wie pushed nou wat?
Zie je de ironie?

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satspongebob

Voor de OS in china had ik een Dreambox 800hd besteld (en betaald).

Na 2 weken heb ik maar gemaild met de vraag of deze nog uitgeleverd werd.

 

De aap kwam uit de mouw. Er zijn problemen met de Dreambox 800HD.

De winkel test alle receivers voordat deze naar de klanten gestuurd worden. Allemaal hebben ze dezelfde problemen, alle receivers gaan retour naar de fabrikant. Heel eerlijk en netjes van die winkel.

 

Ik heb mijn bestelling geanuleerd en mijn geld terug gekregen.

 

Vlak voor de OS heb ik een ABCOM IPBOX 900HD met een Aston CI module besteld en ontvangen. Op zich een goed ontvanger.

De originele software zit er nog in.

Mijn ervaring tot zo ver :

1. Opstarten duurt lang.

2. Zappen gaat (vind ik) net even te langzaam

3. Bij BBC3 en BBC4 is het beeld zwart !?

4. Maximaal support voor 4 LNB's (Ik heb er gelukkig ook 4).

5. Gebruiksaanwijzig zeer summier

6. Op internet is niet veel aanvullende info te vinden

wat je ermee kan doen en hoe dat dan moet.

(software uitbreiding etc.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste plaats heb ik de 900HD om TV te kijken. Het beeld op zowel de SD-kanalen als de HD-kanalen vind ik uitstekend.

 

Een koude start duurt inderdaad wat lang, maar dat doe je maar af en toe. Een enkele keer is er een vastloper. Niet echt hinderlijk.

 

Het probleem met BBC3 en BBC 4 staat is besproken op dit forum.

 

De gebruiksaanwijzing ontbreekt in de doos. Hier had men inderdaad meer zorg aan moeten besteden. Ik neem aan dat men de ontvanger onder een breed publiek wil verkopen.

 

Ik heb nog geen harde schijf gekoppeld. De opneemfunctie kan ik dus niet beoordelen.

 

De info op de diverse forums is (nog) beperkt, vaak cryptisch en versnipperd.

 

Al met al voor mij een goede keus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je er nog geen HDD in het zitten is die vastloper tijdens een spannende film natuurlijk "niet echt" hinderlijk.

Maar zit er wel een HDD in en ben je die spannende film aan het opnemen is een vastloper meer dan alleen hinderlijk!

Ik heb verder overigens geen ervaring met dit toestel maar ik neem aan dat de software dezelfde is als wel door mij geteste 9000 en die vond ik persoonlijk verre van gebruiksvriendelijk en hinderlijk traag en buggy.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satspongebob: het probleem dat bij BBC 3 en 4 het beeld zwart blijft is bekend en vrij eenvoudig op te lossen. Zie http://www.imagineers.nl/hd900/#Setup

 

Ik probeer die pagina regelmatig bij te werken met nieuwe data, min of meer 'tikken terwijl ik leer': ik ben ondertussen wat aan het reverse engineeren, en met DGStation in Korea in een mailwisseling gewikkeld.Wat overigens af en toe wat hilarisch is, noch zij noch ik zijn 'native speakers' Engels..).

 

Naast wat je hier kunt vinden zijn er meer forums, zie het kopje 'forums' op de Imagineers pagina.

 

De HD900 starten duurt inderdaad lang, ik denk dat aan dat bootproces nog wel wat te vijlen valt (het is vooral Linux opstarten en je HDD checken en zo), mijn tip: zet hem niet uit, maar uitsluitend in standby, dan duurt starten maar een paar seconden.

 

Dat van die max 4 LNB's wist ik niet, bedankt. Waar haal je die informatie vandaan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zal aan de hand van je PM's over jouw verwijderde bericht ook een tipje van de sluier oplichten hoe dat zo komt.


Dank voor je toelichting. Ik heb geen ervaringen met het volk wat dit blad in elkaar zet. Wel is me opgevallen dat men de laatste tijd opvallend positief is over Canaal Digitaal, waar men eerder (in mijn ogen terecht) nog wel eens boos wilde worden over de totaal niet passende acties van deze monopolist.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...