Ga naar inhoud


Ervaringen tot nu toe met de IP-Box 900HD


Gast Eppooo

Aanbevolen berichten

@Eppooo: de box mag dan wel net op de markt zijn, maar de software die er in zit is dat niet. Deze baseert voor een zeer groot deel op wat op de relook 400 te vinden was.

 

Is dit echt zo? werkelijk onbegrijpelijk vind ik dat. Als na al die jaren de sw voor de 400 nog niet goed te krijgen is pompen hetzelfde in hun nieuwe boxen.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, dat is echt zo - en op zich ook helemaal begrijpelijk: als iets goed werkt dan gebruik je het uiteraard graag opnieuw. Zeker 90 procent van de software moet wel goed werken, anders had je geen beeld. Maar de bugs die er in zitten zijn wel van dien aard dat ik durf te stellen dat ze ofwel een probleem hebben met het vinden van goede programmeurs, ofwel een groot verloop, ofwel beide. En het laatste wordt, denk ik, nog beroerder omdat, voor zover ik dat kan beoordelen, het woord 'documentatie' niet echt groot staat geschreven bij DGS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satspongebob

4. Maximaal support voor 4 LNB's (Ik heb er gelukkig ook 4).
6. Op internet is niet veel aanvullende info te vinden
wat je ermee kan doen en hoe dat dan moet.
(software uitbreiding etc.)


4. Ik draai gewoon met 8 lnb's via uncommited switch
6. Ik kijk regelmatig op mijn eigen siteje en daar is echt veel info te vinden;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Denktenk,

 

Ik denk dat jij een redelijke expert genoemd mag worden :D

Want vind jij? gaan voor de 900HD of doorsparen voor de 9000HD?

Is er al zicht op enigma 2 voor alle 2 de boxen?

Want als de DGS software ontwikkeling net zo snel gaat als dat de is gegaan met de Relook 400s cry kan ik misschien nog beter even wachten.

 

Grtz.

 

Eppoo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: fortean
De waardering voor de HD900 in dat bekende satellietblad kwamen uit op 4,5 uit 5 - wel wat hoog, vond ik, zo leuk ik het doosje ook vind, ik zou niet veel verder dan een 7 (dus 3,5 uit 5) willen gaan. Mogelijk dat in volgende versies van de software dat puntje extra er wel bij wordt verdiend, laten we het hopen.


Ik zal aan de hand van je PM's over jouw verwijderde bericht ook een tipje van de sluier oplichten hoe dat zo komt.
De redactie van dat blad, wat in feite een paar verlopen "journalisten" zijn die nog niet de kleinste notie hebben van wat het inhoud om journalist te zijn, heeft een beetje de pik op sat4all en een beetje de pik op de distributeur van Dream Multimedia.
Uiteraard wordt er dan zoals het een goed "journalist" betaamt, gehakt gemaakt van sat4all en gehakt van vrijwel ieder Dream Multimedia product gemaakt. Uiteraard zonder enige vorm van wederhoor. Daar hoeft een "journalist" immers geen rekening mee te houden.
Om het gehakt nog een beetje op smaak te brengen worden dan andere "enigsins vergelijkbare" receivers flink positief gekruid.
Ook wordt op andere vlakken iedere kans aangegrepen om via een "rebels" artikel over sat4all of de Dreambox zo veel mogelijk reacties onder dat artkikel uit te lokken en daar zelf onder allerlei schuilnamen ook nog een flink kolen op het vuur te gooien en verdere leugens te verspreiden.
het blad moet natuurlijk verder rekening houden met de full-color adverteerders direct naast de "test-berichten". Te objectief kan immers klanten kosten en zo'n advertentie kost toch al snel EUR 3500,==. Dat wil je als "journalist" natuurlijk je blad niet aandoen.
Het grappige is dat een groot aantal mensen achter dat blad ook achter een commercieel bedrijf zitten wat via allerlei satelliet TV gerelateerde websites hun geld verdient en ook nog een forum onderhoud waar CanalDigitaal "de baas" is.
Ze zouden zonder problemen bij de telegraaf kunnen gaan werken. Dat is ook zo'n vod waarin ieder 2e woord gelogen of aangedikt is teneinde de commerciele trein in beweging te houden.
Ze beschuldigen mij vervolgens van inobjectiviteit en dreamboxje pushen en slepen de officiele distributeur van Dream Multimedia voor Nederland door de modder. Wie pushed nou wat?
Zie je de ironie?

Ron



terug van mijn vakantie zie ik dat er weer een onterecht bericht is geschreven om het product Abipbox af te kraken, het product wat jij weer als een concurent ziet althans weer een linux product. Ik had je er al voor gewaarschuwd om dit niet te doen.

De test is volkomen terecht en niets voor niets is de verkoop een succes.

wil jij dan de hele test in je eentje afkraken.
Al die mensen die bij het blad werken liegen dus allemaal en schrijven dus allemaal onwaarheden ?



waarom laat je de gebruikers gewoon niet hun ervaringen opschrijven en met elkaar discusseren.

Verder betrek je ook het Blad erbij die de test heeft gedaan en de tester zelf, en doe je beschuldegingen, die volkomen onwaar zijn. Dit zou betekenen dat de tester keihard aan het liegen is in de test.

Maar wat ons betreft ben je al te ver gegaan met leugens die je al jarenlang uit tegen elke linux ontvanger behalve de dreambox.

Overigens zal ik je wat vertellen over de dreambox HD 800, de helft van de uitgeleverde dreamboxen hebben hardware problemen dat weet jij ook, en dat is de waarheid, wij hebben ze namelijk allemaal moeten omruilen.

Ik hoop dat de gebruikers van de Abipbox maar ook van andere producten eens normaal kunnen communiceren zonder dat er elke keer zulke berichten tussendoor komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Illiboy,

 

Ten eerste trek ik "jouw" IPbox niet door het slijk. Ik ben hoogstens wat negatief over de Tot-aal TV en dat met gegronde reden. Die hebben namelijk op sat4all laten zien dat ze alles doen wat een goed journalist dient te laten.

Ik heb verder weinig vertrouwen in testberichten van een club die op alle fronten vingers in de commerciele pap hebben. de schrijver van het "testbericht" is commercieel dik met een paar anderen al jaren centjes aan het verdienen zijn met satelliet TV forums, "verenigingen", shop-sites en nieuwssites. Nu zijn ze sinds kort samen met CanalDigitaal een forumpje begonnen en dansen naar de pijpen van CDS, wat wel blijkt uit de plotseling zeer positieve houding jegens CDS. Op die manier KAN je gewoonweg niet volledig objectief zijn. Toch zeg ik NIET dat het testbericht slecht is, ik zeg alleen niet te geloven dat Tot-aal TV een objectief blad is. IK kan in ieder geval met een gerust hart beweren dat ik geen enkel commercieel belang heb bij welke winkel, website, merk of type dan ook.

Het vervelende is dat de mensen achter het testbericht en achter dit blad en achter alle andere commerciele initiatieven die ze verder nog ontplooit hebben, MIJ er iedere keer van beschuldigen NIET objectief te zijn. Vandaar: "zie je de ironie?".

De technisch redacteur en een van zijn "journalisten" loopt zelf onder allerlei schuilnamen op diverse sites, waaronder tot-aal tv zelf, sat4all, mij maar ook anderen op hondsbrutale wijze af te plassen.

De AB IPbox 900 ken ik niet. De IP9000 heb ik dankzij een vriendelijke handelaar (die ik zelf overigens alleen van naam ken) te leen gekregen van iemand die hem zelf geleend had om het toestel eens grondig te bekijken en dat model heb ik dus WEL uitvoerig getest. Mijn bevindingen zijn op dit forum te vinden en waren overwegend negatief. Als de 900 op dezelfde software draait, zou een door mij uitgevoerde test van dit model niet veel beter scoren vrees ik, maar dat onder voorbehoud.

Overigens zijn een aantal punten die in de test een positief oordeel krijgen hier door een aantal gebruikers van het toestel zelf in twijfel getrokken. Het is niet voor niets dat welke test dan ook, hooguit het persoonlijk oordeel van de tester samenvat. Een test door één persoon is daarom nooit geheel objectief. Ook niet als ik (of de buurman) het apperaat test, merkte iemand zojuist nog heel scherp op.

DGstation (fabrikant van de IPbox) maakt geen slechte (maar ook geen geweldige) hardware, maar de software zuigt al jaren zwaar en daar zie ik morgen niet plotseling verbetering in komen.

Ja en als je het zo bekijkt, vind ik een Dreambox inderdaad beter, al heeft die fabrikant zeker ook de wijsheid niet in pacht en maakt er af en toe inderdaad ook een flink puinhoop van.

Overall scoort Dream Multimedia met receivers en vooral met hun software wel vele malen beter dan "de rest". Helaas is er voor beiden geen goed alternatief, anders zou ik noch een Dreambox, noch een IPbox in de woonkamer hebben staan, maar het betere alternatief. Zo objectief ben ik dan weer wel alleen dat lezen maar weinigen. Vaak wil men toch alleen maar bashen en dat citeren wat op dat moment even "lekker" klinkt en in het straatje past.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

Eerlijk moet ik bekennen dat jij over alle non-DMM producten met Linux negatief uitlaat. Bovendien is het denk ik bekend dat jij familie hebt die handelt in Dreambox producten (volgens mij zelfs de importeur, maar dit weet ik niet zeker). Ook heb jij met het gehele clone verhaal duidelijk laten blijken dat je dit goedkeurt. Het is daarom geen onbekend verschijnsel dat jij gewoon pro-Dreambox bent en anti-[insert-andere-linux-based-ontvanger]. Op basis hiervan maak jij je in principe schuldig aan datgene waar jij je zo druk over maakt bij Tot-aal TV.

 

Dat jij een extreme sterke voorkeur hebt voor Dreambox producten, dat is duidelijk en ook je goed recht smile Des ondanks zitten wij hier met de vraag wat de ervaringen zijn van de 900HD. Bij deze mijn verhaal over de 900HD:

 

Citaat:

Sinds enkele dagen heb ik mijn ABCom IPBox 900HD ontvanger in mijn bezit. En zoals beloofd, zou ik een (kleine) review plaatsen:

 

Ontvanger en afstandsbediening

 

Bij de ontvangst van mijn ontvanger, heb ik hem direct uitgepakt om te kijken hoe de ontvanger eruit ziet. Ik heb gekozen voor de Zilver edition, mede omdat mijn andere componenten ook Zilver zijn.

 

De eerste indruk van de ontvanger is erg goed. Hij is zeer netjes afgewerkt en heeft dezelfde grote als de DGStation Mutant 200S. Hij ziet er zeer degelijk uit, alleen het kapje voor de CI-sloten (geen smartcard reader!) is plastic en wordt dicht gedaan via een klein magneetje en dat leek mij niet echt degelijk genoeg. Uiteindelijk bleek dit correct, bij een aantal keren het klepje open en dicht doen liet het magneetje los. Een klein beetje lijm heeft dit probleem vervolgens verholpen :-) De achterkant is voorzien van genoeg aansluitingen op gebied van beeld output. HDMI, Scart, RGB Component en YPbPr Component zijn aanwezig. Verder is er een S/PDIF voor geluid, E-SATA + voor externe SATA mogelijheid, een selfpowered USB (voor het aansluiten voor een Externe harddisk en voor de upgrade via een USB Flashdisk), Ethernet (10/100Mbit) en RS-232C COMport (recovery en kan gebruikt worden voor een externe smartcard reader). Uiteraard mag de stroomaansluiting niet ontbreken.

 

Vervolgens de afstandsbediening uitgepakt. Dit is een zeer goede upgrade van de voormalige DGStation/ABcom afstandsbedieningen! De voorgaande remotes zagen er cheap uit, het klepje van de batterijen sloot niet goed en de knoppen zijn zeer ruim. Deze problematiek heb ik dus niet met de huidige ontvanger! Simpelweg, het is een sturdy remote (die een klein beetje zwaar aanvoelt) met een duidelijke knoplayout en knopaanduidingen. Desondondanks ligt hij lekker in de hand en hij kan gebruikt worden voor zowel de TV als de ontvanger.

 

Zover de ontvanger. Nu maar eens mijn mening over de software en het gebruik

 

De software en het gebruik

 

Ik had van te voren al de laatste ABCom image gedownload (release 7423 van 26-06-2008) maar dit hoefde ik niet te doen. De ontvanger bleek al voorzien van de laatste versie. Het opstarten van de ontvanger duurt wel lang, circa 30 seconden alvorens ik beeld zie. Vervolgens de wizard doorlopen en ingesteld voor mijn T55 configuratie (Diseqc 1.0 met A t/m D). Uiteraard direct gescanned, totale scan op 4 sats duurde een 30-tal minuten. Dit komt overeen met mijn ervaringen met andere ontvangers en mijn HTPC systeem.

 

Aangezien het een ABCom image betreft, zit er dus ook een WEBIF mogelijkheid op. Via deze WEBIF mogelijkheid heb ik de SF-Team addon geinstalleerd zodat ik een extra-tal mogelijkheden heb zoals de softcam mgcamd. Dit verliep allemaal zonder problemen en binnen notime had ik via mgcamd een verbinding naar mijn Canal Digitaal kaartje

 

Zoals bij een scan op andere ontvangers, staat dus alles door elkaar. Via het programma Relook PCEditor heb ik de scan-sessie ingeladen en de Nederlandse zenders op volgorde gezet en vervolgens weer opnieuw ingeladen. Bij een eerste check van mijn zenderlijst, zag ik de Canal Digitaal HD en TV Vlaanderen zenders (één, Kanvas en Action Now! worden gedeeld met CD) er niet bij staan. Bij een controle van de transponders, bleken de instellingen niet goed te staan (FEC en type - lees DVB-S2 - stonden niet goed ingesteld op diverse Astra 23.5 transponders en de nieuwe TVV transponder zat er niet in). Dit ik heb kunnen aanpassen op de ontvanger zelf. Na een handmatige scan kwamen ze zonder problemen wel naar voren!

 

De software is behoorlijk vlot en alles reageerd behoorlijk snel. Zappen gaat zonder problemen en heb tot op heden geen vastloper gehad. Alleen jammer dat de EPG maar twee uur inleest, het lijkt alsof Mediahighway EPG niet wordt ondersteund. Hierdoor krijg ik dus maximaal twee uur te zien. Beetje problematisch als je dus programma's wilt opnemen die buiten deze twee uur valt. Ook heb ik de PiP mogelijkheden getest, en waarempel dit lijkt dus ook gewoon te werken! Algemene indruk van de software is dus verder goed. Alles is logisch ingedeeld en de relevante zaken zijn aanwezig.

 

Ondanks dat de receiver DivX zou moeten kunnen afspelen en zou moeten beschikken over streaming mogelijkheden (staat immers aangegeven bij de specs van de ontvanger) is dit dus NIET het geval. Dit werkt nog niet. Wat wel werkt is MP3's, de MP3 plugin liep vast bij het opstarten. Dit lijkt een bug te zijn in de software en wordt met de volgende update verholpen.

 

Beelkwaliteit

 

Ik heb als vergelijking mijn ervaringen met mijn HTPC (VDR 1.7.0 met libxineoutput) en Kathrein UFS-910 gepakt (laatste firmware). Ik heb zowel de beeldkwaliteit van normaal SD als HDTV meegenomen. In alle drie de gevallen maak ik gebruik van mijn aangeschafte HDMI kabel (noname) en stond mijn scherm ingesteld op 1080i op 50Hz op een LCD-TV van Samsung (HDReady). Ik zit er zo 2M tot 3M er vanaf (afhankelijk van de plaats waar ik zit. 2M is vanaf de bank 3M vanaf mijn computer gedeelte).

 

Kort door de bocht, de beeldkwaliteit van de DVB-S en DVB-S2 zenders zijn zeer goed. Persoonlijk vond ik de kleuren van de 900HD een stuk beter op zowel normaal DVB-S als DVB-S2. Ik heb geen artefacts gezien - is natuurlijk ook afhankelijk van de zender doorvoer - en alles zag er duidelijk uit. Geen wazig beeld oid. De HDTV zenders zijn echt subliem en zag er zeer strak uit. Het beeld lijkt beter te zijn dan de UFS-910 (ervaarde wat wazigheden op bijvoorbeeld NED 1 HD) en veel beter dan op de VDR configuratie (ook wel logisch omdat het software-based H264 decoding is).

 

Timeshifting en opnames

 

Ik had eerder aangegeven dat de ABcom IPBox 900HD de mogelijkheid voor een interne harddisk. Dit is dus niet waar - oude informatie - en dus moet je werken via een E-SATA of Externe USB HDD werken. Ik had nog een 250GB WD externe USB HDD liggen en die heb ik gebruikt voor zaken als timeshift of opnames.

 

De timeshift werkt zonder problemen op zowel FTA als encrypted kanelen (getest met BVN en encrypted channel op dezelfde transponder). Pauzeren, Spelen, vooruit spelen, achteruit spoelen, etc alles werkt zoals het moet. Geen hangers en het doet wat het moet doen!

 

Opnames is ook geen probleem. Via de EPG kun je hem instellen - alleen dus maar 2 uur in de toekomst - en vervolgens begint hij met opnemen. Ik heb vervolgens getest of ik op dezelfde transponder ook een zender kon kijken (zowel DVB-S als DVB-S2). Ook dit verliep zonder problemen! Vervolgens geprobeerd om op twee zenders een opname te zetten (zelfde transponder, het is immers een single-tuner) en vervolgens een andere zender kijken. Twee DVB-S2 zenders was problematisch. Mede omdat de USB verbinding traag is en de data doorvoer kon dus niet vlot genoeg verlopen voor de opname. Ik denk dat een e-Sata schijf dit beter gaat doen Ga ik in de toekomst nog een keer testen.

 

conclusie

 

In kort bij deze mijn voor- en nadelen:

 

+ Ontvanger en remote zien er degelijk en strak uit!

+ Software lijkt zonder problemen te werken en reageerd vlot!

+ Timeshift, PIP en opnames via externe USB hdd werkt!

+ Beeldkwaliteit is gewoon super!

 

- MP3, DivX en streaming werkt (nog) niet!

- Geen interne HDD voor opnames!

- Transponder gegevens verouderd en moet handmatig aangepast worden!

- Geen smartcard, alleen CI!

 

Kortom. Voor de prijs (€ 325 incl. verzendkosten) is zeer degelijke en stabiele ontvanger. De software is nog niet volledig (zowel op gebied van streaming, etc als op gebied van transponder data) maar het functioneerd wel als je kijkt op gebeid van receiver met PVR mogelijkheden. In mijn ogen een geduchte concurrent voor de UFS-910 (iets te instabiel tijdens mijn gebruik en GUI was gewoon veel en veel trager) en de Dreambox 800HD (€ 100,- duurder en heeft als toegevoegde waarde alleen Enigma2 en CCcam)

 

Enigma(2) is in ontwikkeling en komt uit voor deze receiver. Dan denk ik dat ie qua functionaliteit dan op hetzelfde niveau zit als de Dreambox 800HD (minus de CCcam softcam).

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste heb ik geen familie in de Dreambox handel, alleen een kennis (die inmiddels verdomd ver weg woont en ik alleen af en toe telefonisch spreek), die inderdaad importeur is van Dream Multimedia.

Als ik jou dus nu moet geloven, ben ik niet objectief omdat ik privé iemand ken, die Dreamboxen verhandelt.

Dat is natuurlijk onzin! Ik verdien er NIETS aan als er ook maar één Dreambox meer verkocht wordt. Mij is in het verleden wel eens een Dreambox voor test aangeboden die ik dan vervolgens mocht houden, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt en dus gewoon voor betaald. Ik kan dus met een schoon geweten zeggen dat ik uit eigen mening spreek en niet de mening van een ander verkondig als ik zeg dat ik inderdaad alle andere linux receivers niet vind tippen aan mijn Dreamboxen.

Mijn mening verkondigen is mijn goed recht. Ik verkondig ook niet alleen mijn mening, maar beargumenteer die ook en kom vaak ook gewoon met keiharde feiten.

Als je het Dreambox forum leest, zie je dat ik wanneer nodig of wanneer verdiend, ook zeer kritisch en/of nagatief kan zijn over de Dreambox. Over het algemeen wel opbouwend kritisch, maar ook niet altijd. Dat wil natuurlijk weer niemand lezen, want dan valt "Ronneke" niet meer te bashen.

Als jij mij wilt vertellen dat er één linux receiver beter en veelzijdiger is en dus een valide alternatief is voor een Deambox, kan je met goed argumenten komen. Ik heb er namelijk nog geen gevonden die een echt alternatief is.

Maar beschuldig mij niet van inobjectiviteit, want wij hebben niet samen op school gezeten of zijn met hetzelfde meisje een ijsje gaan eten, dus kan je daar ook niet over oordelen.

Jij kan hoogstens een andere mening hebben dan ik, maar maak me nooit meer uit voor dreambox pusher of woorden van gelijke strekking. Daar kan ik erg slecht tegen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Ik zeg alleen dat jij niet objectief bent omdat je in principe gewoon pro-dreambox bent. Dat mag, maar dit gaat ten kostte van de objectiviteit en resulteerd in een flamewar zoals ik dit ook ken van nVidia vs Ati of Intel vs AMD.

 

Bovendien, ik denk dat wij meerdere zaken moeten meenemen als je dingen gaat vergelijken. Zelf heb ik slechte ervaringen met de hardware van bepaalde DMM producten terwijl hun service enorm goed is. Dit terwijl ik ook diverse Abcom en DGstation producten heb gehad. Hierbij heb ik nog geen enkele hardware problemen mee ondervonden. Dit terwijl ik alleen de 500S en de 7000S van DMM in mijn bezit heb gehad en beide producten zijn al bij elkaar 5 keer teruggeweest naar de winkel. Dit terwijl ik de Mutant 200S (2x aangeschaft, later verkocht aan familie), Relook 400S, 250S en 900HD in mijn bezit heb gehad, geen enkel probleem met de hardware.

 

Bovendien speelt er nog een kostenplaatje mee. De producten van Abcom of DGStation zijn vele malen goedkoper. Ik kan een 250S voor € 175,- aanschaffen, waarbij ik Enigma op kan zetten en kan voorzien van een interne HDD (dus dezelfde eigenschappen als de DMM 600) voor ruim onder de prijs van de DM500S.

 

Dat de standaard ABcom/DGStation software niet op het niveau is van DMM, dat ben ik het zeker met je eens. Des ondanks is de software voldoende en werkt het bij normaal gebruik, uitermate goed.

 

En volgens mij had ik dit al wel zo'n beetje bewoord in mijn review van de 900HD.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort forums drijft op de input van actieve gebruikers. Deze relatief kleine groep binnen de lezers hier steekt uiteraard zijn nek uit: je poneert stellingen, geeft gekleurde meningen, doet uitspraken. En die vallen niet altijd even lekker bij iedereen.

 

In mijn ogen moet dat mogen en kunnen. Ik kan me voorstellen dat er spelregels zijn met betrekking tot taalgebruik en wederzijds respect, maar onderdrukking van informatie omdat de bron je niet aanstaat is wat mij betreft uit den boze. Ook als die bron TV Totaal is.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, Niels,

 

Je zegt:

 

Citaat:
Dat de standaard ABcom/DGStation software niet op het niveau is van DMM, dat ben ik het zeker met je eens. Desondanks is de software voldoende en werkt het bij normaal gebruik, uitermate goed.

 

Hier verschil ik toch met je van mening. Bij mij loopt bijvoorbeeld het opnemen regelmatig vast, is snel vooruit spoelen maar beperkt mogelijk, en wordt de klok na een reset niet automatisch correct gezet. Dat is basale functionaliteit, die het zelfs op de goedkoopste doosjes goed doet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ten eerste heb ik geen familie in de Dreambox handel, alleen een kennis (die inmiddels verdomd ver weg woont en ik alleen af en toe telefonisch spreek), die inderdaad importeur is van Dream Multimedia.
Als ik jou dus nu moet geloven, ben ik niet objectief omdat ik privé iemand ken, die Dreamboxen verhandelt.
Dat is natuurlijk onzin! Ik verdien er NIETS aan als er ook maar één Dreambox meer verkocht wordt. Mij is in het verleden wel eens een Dreambox voor test aangeboden die ik dan vervolgens mocht houden, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt en dus gewoon voor betaald. Ik kan dus met een schoon geweten zeggen dat ik uit eigen mening spreek en niet de mening van een ander verkondig als ik zeg dat ik inderdaad alle andere linux receivers niet vind tippen aan mijn Dreamboxen.
Mijn mening verkondigen is mijn goed recht. Ik verkondig ook niet alleen mijn mening, maar beargumenteer die ook en kom vaak ook gewoon met keiharde feiten.
Als je het Dreambox forum leest, zie je dat ik wanneer nodig of wanneer verdiend, ook zeer kritisch en/of nagatief kan zijn over de Dreambox. Over het algemeen wel opbouwend kritisch, maar ook niet altijd. Dat wil natuurlijk weer niemand lezen, want dan valt "Ronneke" niet meer te bashen.
Als jij mij wilt vertellen dat er één linux receiver beter en veelzijdiger is en dus een valide alternatief is voor een Deambox, kan je met goed argumenten komen. Ik heb er namelijk nog geen gevonden die een echt alternatief is.
Maar beschuldig mij niet van inobjectiviteit, want wij hebben niet samen op school gezeten of zijn met hetzelfde meisje een ijsje gaan eten, dus kan je daar ook niet over oordelen.
Jij kan hoogstens een andere mening hebben dan ik, maar maak me nooit meer uit voor dreambox pusher of woorden van gelijke strekking. Daar kan ik erg slecht tegen.

Ron



To Toqic, Ron of wie je ook maar bent,

Weet je, Nou wil je weer verder gaan met discusseren terwijl we toch al het een en ander gezegt hebben! En ik denk dat de reacties genoeg zeggen.

Kap met hetgeen je bezig bent, en druk je jezelf nou niet in een zielig hoekje, alsof jij het slachtoffer bent. Heb je jezelf dan nooit afgevraagd waarom mensen zo reageren ?
Niemand hoor je zeggen dat je je mening over een product niet mag geven, maar dat mogen de gebuikers in de meeste gevallen niet, dit moet echt ophouden.

Verder zie en lees ik tegenstrijdigheden, in hetgeen jij schrijft en je ''Vriend , kennis'' met mij besproken heeft.
Daarom ben ik hier ook nog niet klaar me, ik zal alles tot op de bodem uitzoeken.

Als ik klaar ben dan zal ik de rest van mijn verhaal doen.


Ik hoop dat het nu echt afgelopen is met dit soort berichten
en dat alle gebruikers gewoon normaal hun meningen kunnen geven,
en dat het forum gebruikt wordt waarvoor het dient !



Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...