milestone Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik heb onlangs bij een webshop een Topfield 7710HDPVR gekocht. Doordat deze een mankement vertoonde werd deze onder garantie omgeruild voor een nieuwe. Intussen had ik met de Nederlandse importeur (Rebox) contact gezocht om te vragen of dit apparaat ook van de hardware matige update was voorzien, zoals op hun site uitvoerig werd toegelicht, Rebox vertelde mij echter dat de door mij opgegeven serienummers niet in hun database voorkwamen en dat mijn Topfield geen officiele Nederlandse versie is. Op mijn vraag wat daar de consequenties van zijn, werd alleen verteld dat in de nabije toekomst (er loopt een procedure om de TF canal digitaal gecertificeerd te krijgen) daar geen canal digitaal software op kon worden gezet. Nu weet ik niet of ik daar nu om moet treuren. Volgens mij kan ik heel goed zonder die dictatoriale, niet aan te passen volgorde van Canal digitaal. Maar wat zijn dan wel andere consequenties. Rebox wilde daar niet verder op ingaan. Ik was wel een kleine € 200 goedkoper uit dan bij een dealer die wel van Rebox zijn topfields betrok. De nieuwe TF, bleek niet alleen van de hardware matige update te zijn voorzien maar tevens bleek de nieuwste firmware versie geïnstalleerd te zijn! TF7710HDPVR TWINCAM Homecast MX1TC Canal Digitaal mediaguard 3 Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009
Hellum Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 ik denk dat je je topic verkeerd hebt geplaats MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Sigma Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Sjaak(k) mooi verhaal maar waarom kun je dan via de firmware patch de firmware aanpassen zodat hij weer wel werkt in een nederlandse versie????? waar ik zoals je weet ik een heel groot vraag ???? bij zet vind dit toch heel vreemd dit heeft niets met een serie nummer te maken Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast MP4 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Als die 7710PVR eventueel CanalDigitaal goedgekeurd gaat worden, denk jij Sjaak, dat er ook met terugwerkende kracht op dit model EPG wordt gegund?
Sigma Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 bij mij werkt de MHWepg gewoon met de orginele firmware dus waarom een gepachte gebruiken Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast DuDDits Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Ook ik wil van kabel naar satelliet overstappen en als receiver is mijn keuze de TF7710HDPVR. Ook het verschil tussen de 7700 en de 7710 is mij niet geheel duidelijk. Bij navraag bij een de firma uit Zoetermeer, kreeg ik als antwoord: De Topfield 7700/7710 is een en hetzelfde type. Met vriendelijke groeten, uit Ztm Electronics Team. Waarom dan een officiële Nederlandse Versie, voor de prijs optevoeren soms? Want het prijsverschil tussen de 7700 en de 7710 is toch behoorlijk.
Gast MP4 Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Dat was meer een firma in Zoetermeer die dat beweerde.
Gast DuDDits Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @DuDDits, wat let je dan om een 7700HD te kopen als er toch geen verschil volgens jou is Tijd voor een leesbril, misschien.
Gast DuDDits Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: DuDDits Origineel bericht van: Sjaak(k) @DuDDits, wat let je dan om een 7700HD te kopen als er toch geen verschil volgens jou is Tijd voor een leesbril, misschien. Wie bitte Kijk, hier was ik al bang voor, je stelt een vraag en krijgt een antwoord wat kant noch wal raakt. Fijn begin als nieuw forum lid. Lees mijn bericht nogmaals aandachtig en kom dan met een steekhoudelijk argument.
Gast satbird2002 Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 in feite simpel, de 7710 zal wellicht klaar gestoomd worden om met CDS NL en TVV te kunnen werken dragen omdat het een NL model betreft met alle bij behorende ondersteuning, en de 7700 is een grijze en geen ondersteuning vanuit de importeur of cds
Gast hharry Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 met de 7710hdpvr kun je 2 tergelijke zenders opnemen, en nog 1 andere zender kijken
Gast Petervl Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 De hardware is identiek. Ze hebben alleen een verschillend system ID en daaraan gekoppeld verschillende firmware: de 7700HDPVR heeft géén Disecq 1.2, de 7710 wel. Schijnt te maken te hebben met licentie in sommige landen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen