Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Wat houdt "officiële Nederlandse versie" van de TF7710HDPVR in?


milestone

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs bij een webshop een Topfield 7710HDPVR gekocht. Doordat deze een mankement vertoonde werd deze onder garantie omgeruild voor een nieuwe. Intussen had ik met de Nederlandse importeur (Rebox) contact gezocht om te vragen of dit apparaat ook van de hardware matige update was voorzien, zoals op hun site uitvoerig werd toegelicht, Rebox vertelde mij echter dat de door mij opgegeven serienummers niet in hun database voorkwamen en dat mijn Topfield geen officiele Nederlandse versie is. Op mijn vraag wat daar de consequenties van zijn, werd alleen verteld dat in de nabije toekomst (er loopt een procedure om de TF canal digitaal gecertificeerd te krijgen) daar geen canal digitaal software op kon worden gezet. Nu weet ik niet of ik daar nu om moet treuren. Volgens mij kan ik heel goed zonder die dictatoriale, niet aan te passen volgorde van Canal digitaal. Maar wat zijn dan wel andere consequenties. Rebox wilde daar niet verder op ingaan.

Ik was wel een kleine € 200 goedkoper uit dan bij een dealer die wel van Rebox zijn topfields betrok.

 

De nieuwe TF, bleek niet alleen van de hardware matige update te zijn voorzien maar tevens bleek de nieuwste firmware versie geïnstalleerd te zijn!

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak(k)

 

mooi verhaal maar waarom kun je dan via de firmware patch de firmware aanpassen zodat hij weer wel werkt in een nederlandse versie?????

 

waar ik zoals je weet ik een heel groot vraag ???? bij zet

 

vind dit toch heel vreemd dit heeft niets met een serie nummer te maken

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij werkt de MHWepg gewoon met de orginele firmware dus waarom een gepachte gebruiken

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wil van kabel naar satelliet overstappen en als receiver is mijn keuze de TF7710HDPVR. Ook het verschil tussen de 7700 en de 7710 is mij niet geheel duidelijk. Bij navraag bij een de firma uit Zoetermeer, kreeg ik als antwoord: De Topfield 7700/7710 is een en hetzelfde type. Met vriendelijke groeten, uit Ztm Electronics Team. Waarom dan een officiële Nederlandse Versie, voor de prijs optevoeren soms? Want het prijsverschil tussen de 7700 en de 7710 is toch behoorlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: DuDDits
Origineel bericht van: Sjaak(k)
@DuDDits, wat let je dan om een 7700HD te kopen als er toch geen verschil volgens jou is wink


Tijd voor een leesbril, misschien.

Wie bitte confused


Kijk, hier was ik al bang voor, je stelt een vraag en krijgt een antwoord wat kant noch wal raakt. Fijn begin als nieuw forum lid.
Lees mijn bericht nogmaals aandachtig en kom dan met een steekhoudelijk argument.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

in feite simpel, de 7710 zal wellicht klaar gestoomd worden om met CDS NL en TVV te kunnen werken dragen omdat het een NL model betreft met alle bij behorende ondersteuning, en de 7700 is een grijze en geen ondersteuning vanuit de importeur of cds

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hardware is identiek. Ze hebben alleen een verschillend system ID en daaraan gekoppeld verschillende firmware: de 7700HDPVR heeft géén Disecq 1.2, de 7710 wel. Schijnt te maken te hebben met licentie in sommige landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...