Gast Geplaatst: 19 april 2002 Geplaatst: 19 april 2002 Ik krijg steeds de melding FF bij het lezen van de signature. De printerport staat op EPP ingesteld, de OS is win98 en OSlink software is v2.99a. Zowel de OSlink als de voeding en de kabel heb ik bij OSLINK.NL gekocht. Ik weet niet wat ik fout doe. Wie kan mij helpen ??? Bvd, NN.
Gast Geplaatst: 21 april 2002 Geplaatst: 21 april 2002 de printer moet in de bios op eep+ecc of zoiets staan als ik het goed heb. probeer ff een andere pc en het werkt wel. grtx,
Gast Geplaatst: 21 april 2002 Geplaatst: 21 april 2002 Heb ik ook gehad in het begin, Oslink was zelfgebouwd en dus had ik twijfels over het bouwsel. maar na veel puzzelen kwam ik er achter dat de volgende punten van belang zijn. - Printerpoort inst. ECP/EPP MOET aangevinkt zijn in Bios (zie ook posting hierboven). - Voeding moet een juiste voltage hebben, ik heb hier 6 volt, met andere spanningen wil ie niet werken. - Juiste volgorde van aansluiten, Oslink/ decoder/ voeding/ kabel. Ik probeer het zelf meestal eerst met Oslink versie 1.1 en daarna 2,99 om er zeker van te zijn de verbinding goed is. Nu werkt ie als een speer. suc6
Gast Geplaatst: 21 april 2002 Geplaatst: 21 april 2002 pen 4en 5 met elkaar verbinden.onder op de print bij pen 4 de aarde door krassen/snijden.daarna moet het werken . dsx 7071/23a. deze firmware erin 6072.
Aanbevolen berichten