Ga naar inhoud


nou ja windows en zo MAC


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

guys n girls

 

we moeten eens praten over macbook pro met boot-camp

(als multiboot)

 

ik wil er een aanschaffen om te testen / omdat men de macbook pro met xp erop als erg snelle laptop ingeschaald heeft tov concurenten.

 

de vragen:

wie heeft OS leopard en XP middels bootcamp draaien

en wat zijn je ervaringen

en moet je niet 3 partities hebben, wegens de data die van leo en xp ook moeten kunnen worden uitgewisseld?

part1 leopard

part2 XP

part3 fat32 data

 

jullie info is welkom.

 

cheers

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Unetwork,

 

en die gedachte over de uitwissling van data van de een naar de ander en terug?

 

ik begreep dat je niet zomaar op de sectie (zoals je het noemt) van leopard kunt vanuit xp of is dat door additionele drivers op te lossen?

 

een collega, had hem heden mee genomen (speciaal voor mij) om eens te testen...

kwam er door de werkdruk echter niet aan toe.

 

cheers

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet een probleem dat je steeds moet kiezen welk OS je gaat gebruiken als je de PC aanzet? Start je XP op en je komt er achter dat je bij het Mac OS moet zijn (of andersom) dan moet je opnieuw starten. Ik gebruik zelf VMware Fusion om beide OS tegelijk te draaien, kan je ook heel makkelijk alles door elkaar gebruiken (data en programmatuur). Draai overigens geen XP in VMware maar Vista Business 64bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de beweeg redenen niet zo anders dan dat 95% van de win desktop/laptops compleet verkeerd is/word ingericht en altevaak binnen 3 maanden compleet is vervuild met allelei nodeloze zaken.

 

Als je te raden gaat wat je nou eigelijk nodig hebt en de rest eraf haalt en die nodeloze zooi er ook NIET meer bijzet draait windows supersnel en stabiel.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Ik snap de beweeg redenen niet zo anders dan dat 95% van de win desktop/laptops compleet verkeerd is/word ingericht en altevaak binnen 3 maanden compleet is vervuild met allelei nodeloze zaken.

Als je te raden gaat wat je nou eigelijk nodig hebt en de rest eraf haalt en die nodeloze zooi er ook NIET meer bijzet draait windows supersnel en stabiel.

Is natuurlijk de beste optie als je eigenlijk geen Mac OS nodig hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien was mijn beweeg reden dan niet duidelijk genoeg.

 

op de apple draait photoshop - indesign - illustrator beter met leopard dan op windows xp of vista

en heeft ook voor het printen van hoge kwaliteit veel voordelen

 

op xp draait autocad (op vista enkel autocad vanaf 2008)

autocad draait niet op apple

 

beide moeten kunnen worden gebruikt onderweg en/of op locatie

 

bovendien is men er (de gebruikers) van overtuigd dat apple chique en hip is, en zoals in vele persberichten staat snel

 

de kwestie is tevens dat licenties voor de pakketen (die we nu hebben) eventueel vervangen zouden moeten worden voor vista

 

die kosten net evenveel (adobe cs-suite) of driedubbel (voor de nieuwe autocad2008 /9) tov een laptop prijs en apple notebook

 

illegale versies zijn uit den boze en willen we er absoluut niet op hebben.

 

de beheerde wil zich (na enig overleg) echter zijn vingers niet branden aan een model dat ie niet kent en dus niet remote wil supporten (apple)

dus eigenlijk is het al over een de boeg gegooid en een academische vraag geworden

 

cheers

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon bootcamp installeren en openen, Windows XP er op en klaar is kees.

Je kunt Bootcamp gewoon openen in je Mac en dan heb je 2 keuzes je muis voor beide gebruiken, zodat je bestanden kunt uitwisselen, of de muis alleen voor XP gebruiken.

 

 

Ik gebruik nu met Apple, Final Cut Pro voor montage en motion voor 3D animatie.

In Windows XP gebruik ik Edius encoder voor het omzetten van oude avi's die niet worden erkent door Final Cut, die zet ik dmv bootcamp over in mov.

Ook gebruik ik XP voor een aantal andere software die niet is te krijgen voor Mac zoals VOIPBuster.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...