Ga naar inhoud


Contract bij interimbureau, waarop letten?


Koen B

Aanbevolen berichten

Als het allemaal een beetje meezit, teken ik morgen een contract voor een maand bij een interimbureau. Is mijn eerste werkervaring. Werk lijkt ok te zijn (folders schrijven) en het betaalt €1900 bruto, wat me voor een eerste wedde wel ok lijkt (is volgens het interimbureau het bedrag dat zij aan mij betalen, niet dat wat zij van de werkgever krijgen).

 

Nu vraag ik me af of er nog veelgebruikte truukjes zijn waarmee die bureaus mensen uitpersen. Moet ik ergens speciaal op letten, of mag ik ervan uitgaan dat je bij een redelijk bekend bureau (bekende naam, dus niet iets obscuurs waar nog nooit iemand van gehoord heeft) redelijk veilig zit?

 

Nog iets wat ik me afvraag is hoeveel die bureaus inhouden van het bedrag dat zij krijgen van je werkgever. Ik ging er eigenlijk vanuit dat daar wel een wettelijk bepaald maximumpercentage voor zou bestaan, maar ik heb het niet kunnen vinden. Vanzelfsprekend is dat informatie die je niet vindt op de website van die bureaus. :D

 

Ik besef dat je natuurlijk moet proberen zo snel mogelijk onder die interimcontractjes uit te komen en dat de werkzekerheid nul is, maar zoals gezegd: het is mijn eerste werkervaring, dus iets is nog steeds beter dan niets. wink

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


de werkgever betaalt zo'n 3500 euro schat ik, waar jij op moet letten in contracten is of je wel vakantiegeld krijgt, of je geen auto van de zaak ter beschikking krijgt met een 4 jarig contract aan je broek zonder de zekerheid dat je 4 jaar kan werken daar.

 

Als je zeker van je zaak wilt zijn, loop een advocaten kantoor binnen en laat de overeenkomst nalezen door iemand die er echt verstand van heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: HDvideo
waar jij op moet letten in contracten is of je wel vakantiegeld krijgt, of je geen auto van de zaak ter beschikking krijgt met een 4 jarig contract aan je broek zonder de zekerheid dat je 4 jaar kan werken daar.


wat maakt dat uit?
werk of geen werk. met een 4 jarig contract moet hij toch ook 4 jaar uitbetaald krijgen ongeacht of er werk is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

oh zo...

 

maar dat is toch niet gebruikelijk?

het leasecontract wordt getekend door het bedrijf en niet door jezelf.

het is toch een "auto van de zaak" ipv een auto van jezelf?

 

tenministe zo zijn mijn ervaringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weleens zo'n contract voor me gehad en dat ging eigenlijk alleen over het "meer bedrag" (moest weer een grotere en duurdere auto hebben dan standaard) wat ik zou moeten betalen als ik eerder weg gegaan zou zijn.

 

Ben er wel gaan werken, heb ook mijn verlangde auto gehad maar ik heb nooit dat contract getekend wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeker uitkijken als je een lease contract krijgt, ik werk al jarenlang in de interim financiele wereld en ik heb meerdere keren vernomen dat mensen toen ze ontslag namen het restant vh leasecontract moesten afkopen volgens de werkgever.

 

Daarom ben ik blij dat ik voor mezelf werk als interimmer wink

 

als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen

 

mvg

Bari

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval bedankt voor het aanbod. wink

 

Heren, jullie bezorgdheid om mijn vervoer is hartverwarmend maar ook volkomen overbodig. Ik ben een beginnend tekstschrijvertje met uitzicht op een maand tijdelijk werk. Een wagen van de zaak zit er voorlopig nog niet in. :D

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik mij meer zorgen om zou maken is het tijdelijk betalen. Er zijn helaas veel 'bureaus' die een standaard betalingstermijn van 90 dagen aanhouden... en daarbij dus jouw betalingstermijn van zeg redelijkerwijs 30 dagen compleet negeren.

 

Ik heb er zo een aantal gehad en ben daar helemaal klaar mee. Nu heb ik een opdrachtgever die binnen 5 dagen betaald. Beter kan niet!

 

Maak er afspraken over is mijn advies!!

 

Suc6!

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkgever is verplicht, zo spoedig mogelijk na verstrijken van

salarisperiode, te betalen over voorgaande periode!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, zijn we tegen een Noord-Zuid-spraakverwarring aangelopen? Uitzendbureau mag het ook wel heten, ja. Naar verwachting is het een opdracht van een maand. Ik ga folders schrijven en het is nogal lastig op voorhand precies uit te rekenen hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt. Daarom is een bepaald maandloon vastgesteld, uitgaande van een voltijds uurrooster, en wordt week per week gekeken hoeveel uren ik effectief ik gewerkt heb, en die krijg ik dan bepaald.

 

Het gaat hier om contracten die elke week verlengd worden. Is in België een veelgebruikte (enige?) interimformule. Weet niet hoe het dan in NL zit...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ongeveer hetzelfde als wat in Nederland bij de uitzendburo's (zoals Randstad, Vedior, Manpower) gangbaar is, al kunnen ze je dan in principe na een dag ook wegsturen.

 

Volgens mij hoef je niet op zoveel zaken te letten in je contract, omdat ze het toch per direct kunnen opzeggen. Let wel op dat ze vakantiegeld reserveren, en als het een klein obscuur buro is, dat ze belastingen en sociale premies afdragen. Hou er ook rekening mee dat je geen pensioen opbouwt, maar daar zul je je nu nog wel niet mee bezig houden. (dit alles gezegd voor de NL situatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...