Ga naar inhoud


Wat geeft de juiste snelheid aan, navigatie of snelheidsmeter?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn auto een navigatie systeem en uiteraard een snelheidsmeter. Nu valt mij het grote verschil in snelheidsmeting op, als ik 130 km/uur volgens de teller rijd geeft het navigatie systeem 120 km/uur aan.

 

Dus ik vraag aan de garagehouder welk van de twee het meest correct is, niet onbelangrijk om bekeuringen te voorkomen. De garagehouder gaf aan de teller het meest betrouwbaar is maar is dat wel zo?

 

Het navigatiesysteem geeft immers op de kilometer nauwkeurig de afstand aan.

 

Wie weet het?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De navigatie kan je als maat aanhouden, GPS is in principe tot ongeveer 10 meter nauwkeurig, de snelheid uitrekenen gaat dus vrij nauwkeurig.

 

Europese autofabrikanten hebben een heren afspraak om de snelheidsmeter naar boven af te laten wijken.

 

De afwijking is niet lineair, als je 50 op de klok hebt zal je waarschijnlijk zo'n 45 a 46 km/h rijden. Staat er 250 op de klok dan kan je er meestal 20 km vanaf trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is ook dat de navigatie het beter aangeeft dan de teller van de auto. Maar de weg moet wel "vlak" zijn waar je rijdt, afgelopen juni ging ik toch maar op de teller rijden (Zwitserland, Duitsland). Toen heb ik afwijkingen gezien van +/- 15 km/hr (misschien nog wel meer) :D

 

Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk navigatie, de teller geeft in de meeste auto's iets teveel aan. Ik weet nog van iemand die eens over zijn Corvette vertelde, want daarin was de teller wèl accuraat. In de meeste auto's echter geeft de teller zoals hierboven al aangegeven teveel aan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus ik vraag aan de garagehouder welk van de twee het meest correct is, niet onbelangrijk om bekeuringen te voorkomen. De garagehouder gaf aan de teller het meest betrouwbaar is maar is dat wel zo?

 

Ja, dat is zo, met name de losse navigatiesystemen, die hebben altijd een vertraging, het signaal gaat van de navigatiesysteem naar de satelliet en weer terug, dat is de vertraging!!

 

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDvideo


Ja, dat is zo, met name de losse navigatiesystemen, die hebben altijd een vertraging, het signaal gaat van de navigatiesysteem naar de satelliet en weer terug, dat is de vertraging!!

poetsie


??? Dat is een broodje aap !

Lijkt mij ook, hoe dan ook, het is ingebouwd en geïntegreerd, ik moet er niet aan denken een los systeem te hebben, geld ook voor de autoradio, die is ook volledig geïntegreerd.

Ik dacht al dat de GPS het nauwkeurigst was, ik moet wel zeggen dat ik dan vind dat de afwijking van mijn Hyunday Tucson groot is!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja, dat is zo, met name de losse navigatiesystemen, die hebben altijd een vertraging, het signaal gaat van de navigatiesysteem naar de satelliet en weer terug, dat is de vertraging!!

 

Om het nog even extra in te wrijven met een poetsdoekje.

 

Pure onzin. Er wordt alleen signaal ontvangen.

 

Mijn inziens is een navigatieapparaat veel precieser dan een snelheidsmeter van een auto. Mijn navigatie gaf ook altijd iets minder aan dan de kilometerteller in de auto.

En meestal is het zo dat de auto vaak een paar kilometer meer aanwijst dan dat je werkelijk rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De garagehouder gaf aan de teller het meest betrouwbaar is maar is dat wel zo?

uiteraard dekt die zich in want als hij toegeeft dat de teller niet klopt dan kraakt hij zijn eigen produkt af en loopt kans dat jij misschien gaat lopen zeuren over een niet goed funktionerende teller.

 

hee je praat over autoverkopers, je weet toch.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...