Gast Satspongebob Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Mijn zwager denkt er over na om digitenne te nemen ipv de kabel. Volgens hem heeft digitenne in de toekomst ook HDTV kanalen. Ik heb er nog niets over gelezen. Ik vraag mij af of HDTV wel mogelijk is via digitenne. Weet iemand meer ?
hobsat Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Is al eens ten sprake gekomen, maar digitenne heeft er niet zoveel ruimte ervoor omdat hdtv nu eenmaal meer bandbreedte inneemt. Technisch gezien is het wel mogelijk maar als er niet meer bandbreedte ervoor komt zie ik t zwaar in GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Gast aart44 Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Origineel bericht van: Satspongebob Ik heb er nog niets over gelezen. Ik vraag mij af of HDTV wel mogelijk is via digitenne. Weet iemand meer ? Nou er is wel over geschreven zoals hier in dit bericht. De masten zouden geschikt zijn voor MPEG4 dus ooit zal het wel een keer komen.
Gast MP4 Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 De masten zijn er wel geschikt voor. Nu de rest nog...
Neptunus Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Tsja, die honderdduizenden uitgezette MPEG2 kastjes hé! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Torchwood Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Origineel bericht van: Neptunus Tsja, die honderdduizenden uitgezette MPEG2 kastjes hé! Dat is niet alleen een uitdaging bij Digitenne. Bij de digitale kabel en satelliet is er hetzelfde probleem.
ReneBee Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Op de komende IBC wordt een demo getoond van DVB-T2. De BBC is al met testuitzendingen bezig (Dat bericht is hier al eens langs gekomen.) Daarmee zou het o.a. mogelijk zijn om MPEG4 HD te kunnen uitzenden. René.
matthew_be_wvl Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Nu is het technisch ook mogelijk om MPEG4 HD uit te zenden, maar er is geen plaats... Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen