Ga naar inhoud


Humax 5400Z Duo LNB twin instellingen


Cok

Aanbevolen berichten

Ik ben al 2 dagen aan het frotten en al enkele uren aan het lezen op dit forum maar ik kom er niet wijs uit. Voor de aansturing van de duo lnb (astra 1 en 3a) is diseqc 1.0 vereist. Waar zit die schakelaar? In de humax? In de duo lnb twin? (is een originele van canal digitaal) of moet ik een aparte schakelaar er tussen in zitten? Ik ging er vanuit dat de humax de duo lnb rechtstreeks kan aansturen.

 

Groetjes Cok.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er vanuit gaande dat de switch in de duo lnb zit en dus door de humax rechtstreeks aangestuurd kan worden, hoe moeten de instellingen staan? Ik heb de schotel gericht op astra 1 en deze in het menu antenna setting in antenna alternative op 1 staan, satelitte name 1astra, LNB frequentie op universal, 22Kh tone en 0/12 volt switch op disabled, diseqc op diseqc A en motorised system op disabled.

De astra 3a zit in antenna alternative 2 met dezelfde instellingen maar dan op diseqc B.

Ik neem aan dat dit goed is?

 

Bij signal detection heb ik level 70% en quality 100%

Dit is de astra 1. Hoe kan ik de signaalsterkte van astra 3a daar zien? Gaat dat alleen in het menu manuel search?

Daar geeft ie wel 2 balken aan met signaalsterkte.

De bovenste is bij astra 3a voor de helft gekleurd en de onderste is niets te zien. Kwestie van uitrichten dus?

 

Groetjes Cok.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, het probleem..........

Ben met mijn vrouw en de babyfoon gaan uitrichten in menu service searching>antenne setting>antenna alternative op astra 3a. de bovenste balk was half verkleurd en de onderste niets. Na uitrichting bovenste balk driekwart en onderste balk helemaal verkleurd. Een goede ontvangst zou je zeggen. Via antenna alternative 2 drukken gaat ie automatisch naar manuel search en is mijn ontvangstsignaal weggevallen en geeft ie aan error service search failed (tuning fail).

Wat gaat er fout? (lees:wat doe ik fout?)

 

Groetjes Cok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heb jij wel de goede monoblok van 4°

of als je nog verder draait tot je beeld hebt op astra3

wel effe misschiens je diseqce instelling anders zetten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook belangrijk om te weten dat (als het de goede duo LNB is, waar ik van uit ga als het een officiele Canal Digitaal LNB is) de LNB goed in de houder zit.

 

Als je in je schotel kijkt en astra 1 zit in het midden. Dan moet astra 3 links van het midden zitten. Maar dan wel ongeveer 30 graden hoger dan astra 1. Dus als je in de schotel kijkt moet de linker LNB zeker 3-4cm hoger zitten dan de astra 1 LNB die in het midden zit.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...