antonlamers Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Hoi, Piept de satfinder op elke sateliet of alleen op de sateliet welke je hebt ingesteld in de reciever? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
vmb Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 op alles...vangt elk willekeurig sat-signaal op.
Jossie Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 als je de gevoeligheid niet goed inzet dan piep die overal op ! Schotel uitrichten met behulp van google maps ... om de directe richting te bepalen AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven PS3- nick name JOSSIE-NL
Gast fatfreddy Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Ik heb ook zo een satfinder met pieper er in maar die pieper piept niet meer sinds ik met een schroevedraaier zijn nek heb omgedraaid. Wat een irritant geluid is dat vooral als je op een heel sterke sat uitricht dan kun je de knop geheel naar links draaien maar dat colereding blijft gewoon piepen.
Eduard07 Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Ik vind die piep een veel betere inducatie van de schotelinstelling en dus veel handiger dan een slingerend wijzertje dat je ook steeds onder je neus moet hebben. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Origineel bericht van: vmb op alles...vangt elk willekeurig sat-signaal op. Dat is erg kort-door-de-bocht. De beep varieert in toonhoogte, maar er is een basisbeep die tegelijk aangeeft dat de beeper functioneert. Het mooie van een beeper is dus dat je allerlei instellingen- ook op enige afstand - kunt uitproberen en dan hoort welke gevolgen het heeft voor de instelling van de schotel. En inderdaad, de beeper is gevoelig. Precies at een goede satfinder behoort te zijn. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast fatfreddy Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Origineel bericht van: Eduard07 Ik vind die piep een veel betere inducatie van de schotelinstelling en dus veel handiger dan een slingerend wijzertje dat je ook steeds onder je neus moet hebben. Het is maar wat je handig vind ik vind het maar een irritant geluid ( het gaat hier wel om een analoge satfinder ) erg leuk voor de buren ook. Beter ? Ik weet niet wat voor formaat schotel je hebt maar het metertje is toch wel nauwkeuriger dan die piep.
Gast fatfreddy Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: vmb op alles...vangt elk willekeurig sat-signaal op. Dat is erg kort-door-de-bocht. De beep varieert in toonhoogte, maar er is een basisbeep die tegelijk aangeeft dat de beeper functioneert. Het mooie van een beeper is dus dat je allerlei instellingen- ook op enige afstand - kunt uitproberen en dan hoort welke gevolgen het heeft voor de instelling van de schotel. En inderdaad, de beeper is gevoelig. Precies at een goede satfinder behoort te zijn. Niets kort door de bocht zet je ontvanger maar aan en draai de schotel maar om de paal wedden dat ie bij een hoop satellieten begint te piepen.
Gast MP4 Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 De tuner kijkt toch naar het aangeboden signaal? Die pieper zit er gewoon tussen, en als ie piept dan moet je hem dempen. Als ie dat niet meer doet moet je terug naar de winkel..
Eduard07 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Origineel bericht van: fatfreddy Niets kort door de bocht zet je ontvanger maar aan en draai de schotel maar om de paal wedden dat ie bij een hoop satellieten begint te piepen. Juist,dat bedoel ik, en zo hoort het ook! Of de paal nu dichtbij staat of verder weg, je bent gewaarschuwd dat er een obstakel is. Menigeen is blij dat een beeper dat nauwkeurig kan vaststellen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Pacman Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Die piep is wel handig en de buren moeten niet zeiken. Die wok stel je maar 1 keer af.
Gast MP4 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Heb wel eens gelezen dat iemand een nat vaatdoekje om zijn LNB hing om signaal te dempen. Als het knopje niet verder naar links wil.
Eduard07 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Origineel bericht van: MP4 Heb wel eens gelezen dat iemand een nat vaatdoekje om zijn LNB hing om signaal te dempen. Als het knopje niet verder naar links wil. Lijkt me beter dat de mensen die zich aan de beep storen een natte vaatdoek om de oren doen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Origineel bericht van: MP4 : Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen