Ga naar inhoud


Info gezocht van white tech 0,3 dB LNB


Gast Sefje100

Aanbevolen berichten

ik had een vraag over mijn Lnb,

ik wil graag weten of het een goede kwaliteit is en of het heel snel door de regen beinvloed wordt ik kon niks op internet vinden maar misschien hier iemand die er verstand van heeft het gaat om een WHITE TECH universal Single Lnb Low noise figure 0.3dB

 

High cross pol performance

low power consumption

low phase noise....

 

Als iemand info over dit lnb voor me heeft zou ik het fijn vinden:)

 

Sef

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's volgens mij van Inverto.

Wat belangrijk is, is het ruisgetal; in jouw geval 0,3 dB, wat niet slecht is.

Andere dingen die echter ook invloed hebben zijn de bekabeling, en hoe goed die is afgeschermd tegen vocht van buitenaf. Bij elke goede LNB (zelfs die van 0,6 dB bij de supermarkt) zitten rubber hulsjes die de ergste vochtvorming tegengaan.

Wat ook helpt tegen gevoeligheid voor regen is het preciezer uitrichten van de schotel.

 

Wat (alleen) jouw LNB betreft: 0,3 dB is prima. Let op het uiterlijk en of er een hulsje bij zit. Ik heb zelf met deze LNB geen ervaring (maar Inverto is niet zomaar een merk).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 0,3 in jouw ogen niet slecht is, is dan mijn LNB waar 0,6 op staat slechter?

Of zou "mijn" fabrikant gewoon eerlijk zijn over de prestaties van zijn LNB's?

Met andere woorden, wat een LNB zogenaamd aan waarden heeft zegt helemaal niets. Onafhankelijke testberichten (zelfzaam) zeggen je pas of een LNB goed presteert of niet. Die fabrikanten plakken er over het algemeen maar gewoon wat op.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Als 0,3 in jouw ogen niet slecht is, is dan mijn LNB waar 0,6 op staat slechter?
Dat zijn jouw conclusies; ik geef geen waarde-oordeel over jouw LNB's.
Ik denk dat fabrikanten helemaal niet zomaar wat erop plakken. Ik twijfel wel aan de manier waarop ze aan die getallen komen (is een Alps met 0,2 dB op dezelfde manier getest als een kop van 0,6 dB uit de supermarkt?).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst een testje van een sat winkel in almere of lelystad. moet je even googlen of die van jouw erbij staat.

 

hoe kleiner het getal hoe beter.

Maar meer bepalend is de groote van je schotel. hoe groter de schotel des te minder last van regen.

 

Mijn ervating met inverto whitetech (o,3) quad zijn goed.

Heb op hispa wel eens uitval op een 88cm schotel. maar heb nog eens vandaag de richting verbeterd.

op astra1 op een triax88 geen last.

 

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: odysseus
Stukje zelfvulcaniserende tape eromheen werkt prima, bij iedere goede satshop te koop.
Perfect waterdicht.


En dan even verhitten. Anders gaat het mis... Het vulkaniseert niet vanzelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=MP4

En dan even verhitten. Anders gaat het mis... Het vulkaniseert niet vanzelf.

 

Of misschien toch, in de volle zon bij 30 graden.. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja kan er niks aan doen als ik een schotel van onder de meter plaats heb ik geen ontvangst wat ik wil kijken.

En een vraagje voor hotbird te kijken heb je genoeg aan een schotel van 60cm of moet je een grotere hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sefje100
tja kan er niks aan doen als ik een schotel van onder de meter plaats heb ik geen ontvangst wat ik wil kijken.



@Sefje,

Jouw Triax 110 is geen 110 cm. schotel.
Het is een 100 cm. schotel.

Kun je daarmee niet kijken wat je wilt kijken?
Indien je niet kunt kijken, over welke satelliet en welke transponders heb je het dan?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: odysseus
Stukje zelfvulcaniserende tape eromheen werkt prima, bij iedere goede satshop te koop.
Perfect waterdicht.


En dan even verhitten. Anders gaat het mis... Het vulkaniseert niet vanzelf.

Ehm, ik weet niet wat voor tape jij gebruikt dan, want alle zelf vulkaniserende tape die ik heb gebruikt heeft geen verhitting nodig om te vulkaniseren.
Misschien vergeet je om de tape een stuk op te rekken voor gebruik?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...