Ga naar inhoud


Info gezocht van white tech 0,3 dB LNB


Gast Sefje100

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: odysseus
Stukje zelfvulcaniserende tape eromheen werkt prima, bij iedere goede satshop te koop.
Perfect waterdicht.


En dan even verhitten. Anders gaat het mis... Het vulkaniseert niet vanzelf.

Ehm, ik weet niet wat voor tape jij gebruikt dan, want alle zelf vulkaniserende tape die ik heb gebruikt heeft geen verhitting nodig om te vulkaniseren.
Misschien vergeet je om de tape een stuk op te rekken voor gebruik?


Dat was een geintje BigFellow. Vulkaan, vuur... Hebbes?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Sefje100
tja kan er niks aan doen als ik een schotel van onder de meter plaats heb ik geen ontvangst wat ik wil kijken.



@Sefje,

Jouw Triax 110 is geen 110 cm. schotel.
Het is een 100 cm. schotel.

Kun je daarmee niet kijken wat je wilt kijken?
Indien je niet kunt kijken, over welke satelliet en welke transponders heb je het dan?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


uuhm het is gwn een 110cm schotel want heb zelf het ook gemeten en verkoper heeft ook gezegd dat die 110cm is.

maar mijn andere vraag wat is minimale diamater nodig voor hotbird ontvangst 60cm of toch meer?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Big fellow

Ehm, ik weet niet wat voor tape jij gebruikt dan, want alle zelf vulkaniserende tape die ik heb gebruikt heeft geen verhitting nodig om te vulkaniseren.
Misschien vergeet je om de tape een stuk op te rekken voor gebruik?


Dat was een geintje BigFellow. Vulkaan, vuur... Hebbes?


Zoals jij het schreef kwam het totaal niet over als een geintje. Zal mij niets verbazen dat mensen echt met een verfstripper of brander aan de gang gaan bij die tape na het lezen van een dergelijke opmerking. Al helemaal als de mensen niet weten dat ze het eerst moeten oprekken voor gebruik.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sefje100

uuhm het is gwn een 110cm schotel want heb zelf het ook gemeten en verkoper heeft ook gezegd dat die 110cm is.

maar mijn andere vraag wat is minimale diamater nodig voor hotbird ontvangst 60cm of toch meer?


Sefje; Kan je woorden volledig uitschrijven in plaats van "SMS taal" te gebruiken? gwn is neem ik aan "gewoon"...

De verkoper heeft het fout, en jij meet het ook verkeerd. De diameter van de schotel kan je meten door de kleinste diameter te nemen. Er is over deze "110cm" schotel die dus een 100cm schotel is al veel geschreven op dit bord.

Voor hotbird volstaat 60cm, dus de 100cm schotel die jij hebt zou alles zeer goed moeten kunnen ontvangen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lectori salutem.

 

Je vroeg of de lnb met 0,6 db voldoende is om geen last van regen te hebben en je meldt dat je met een schotel kleiner dan 1 meter geen ontvangst heb ... Dat is vreemd.

In Nederland zou dat ruim voldoende moeten zijn en regen zou geen problemen mogen geven.

tenzij;

je geen vrij uitzicht hebt. bomen ofzoo??

niet in nederland woont

Niet goed uitgericht staat... let op alle drie de waarden. Elevation...Azimuth...Skew (de laatste niet onderschatten)

Je meerdere LNBs erin hebt hangen de effectieve diameter wordt dan minder dan 1 meter.

 

Of en ik spreek uit ervaring je hebt teveel gewicht en je LNB HOUDER BUIGT uit het brandpunt!!!!!.

Of heb je een gebruikte schotel die ooit gevallen is (heb ik ook gehad)(zo te horen heb je het van een verkoper dus is dit niet het geval)

 

Of een veel te lange of slechte kabel. of te oud na een aantal jaren moet de kabel doorgaans vervangen worden.

en al genoemd zijn de F-connectoren en de VULCANISERENDE TAPE maar daar zeg ik niet meer over.

 

Groeten Erik.

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee met die grote van een meter kijk ik iets anders maar ik heb daarmee gewoon ontvangst wouw alleen weten of ik m'n lnb een goede was voor een regen bui maar m'n andere vraag wat over hotbird ik heb nog een schotel van 80cm en daarmee kijk ik hotbird maar een kennis wilt dat ik voor hem een lnb en een schotel koop en hotbird uitricht daarom wouw ik weten wat nodig was maar als 60 cm genoeg is koop ik dat dan maar voor hotbird....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...