Ga naar inhoud


[Strong 8000] Astra 3 (23,5) te ontvangen op Strong 8000 via duo block?


Pvanwell

Aanbevolen berichten

Ben in het bezit van een Strong 800 met firmware Sattracker 3.0. Vanmorgen duoblock gekocht voor Astra 3.Verkoper meldde mij dat je geen zenders kan ontvangen via de Strong 8000 voor de Astra 3, omdat er geen update was via CD??, terwijl ik op het forum meen te lezen dat het geen probleem hoeft te zijn. Wie geeft mij raad?

Bij voorbaat dank.

Pvanwell

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de strong 8000 voorzien is van officiele canal digitaal firmware, dan heeft die dealer gelijk. Echter je hebt er sattracker erop staan, dan moet het wel gaan. Ik kan helaas niet tot in detail vertellen hoe, aangezien ik nooit met een strong bezig geweest ben.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals je in het topic hieronder kunt lezen werkt het met een originele strong 8000 ook.

met de sattracker 3 firmware werkt het beter al was het maar dat je meer ruimte hebt om kanalen in te scannen.

alle CD ontvangers kunnen met diseqc omgaan met originele firmware, echter omdat je maar 999 kanalen hebt lukt het niet altijd alle zenders in te lezen.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar proberen om de Strong opnieuw te patchen, nadat ik al meer dan een dag aan het klungelen ben, misschien dat het me dan wel lukt. Wie kan mij adviseren welke firmware (liefst de nieuwste)ik kan gebruiken, aangezien de laatste patch van jan.2007) is.

Bij voorbaat dank.

Pvanwell

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat ook niet werken want de 999 kanalen zitten vol

bovendien als je kanalen toegaat voegen gaat de CD software toch eerst de 1e schotel afzoeken en zitten je kanalen al weer vol voordat hij bij schotel 2 begint

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eilaas! Gedaan zoals aanbevolen, maar dan worden er geen kanalen toegevoegd. Nu werd er gesproken over 999 kanalen, maar bij de Sattracker 3.0 hebben wij ongeveer 4000 kanalen, heb alle kanalen gedeleted tot aan 300 en vervolgens de Astra 1 afgedekt met aluminium folie en vervolgens laten scannen, doch geen resultaat. Ook op de Astra1 laten scannen, maar daar konden natuurlijk geen kanalen toegevoegd worden (afgedekt)Denk er toch maar over om de Strong te patchen. Kan iemand mij de juiste firmware aangeven, aangezien er (als reeds aangegeven)oude firmware in de Strong zit.

Groet

Pvanwell

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je sattracker 3 erin hebt zitten moet je in de antenne instellingen eea aanpassen

 

in het dishparameter menu, astra1 en astra3 op aktief zetten (aktivated)

communication moet goed staan voor de switch in de kop

en de "switch num" moet op A en B staan

verder postion voor beide op 0

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...