blitzteam Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Onlangs is mijn snelheid verhoogd van 4 Mbit naar 8 Mbit. Heeft inderdaad gewerkt ( 2 dagen ) Na deze 2 dagen is de snelheid weer terug naar het oude niveau of zelfs een stuk trager. Wat moet ik hiermee of heeft iemand anders onlangs ook een snelheids verhoging via Online gehad en heeft ook deze klachten. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Gast MP4 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Je geeft niet veel info. Modem, provider, en wat bedoel je met 'online snelheidsverhoging? De te behalen snelheid, of heb je je zo aangemeld? *Ik zie ineens dat je met 'Online' een provider bedoelt?
blitzteam Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2008 provider Online modem Livebox Het betreft hier een bestaande internetverbinding waarvan de snelheid van 4 naar 8 Mbit gaat. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 heb je al eens gebeld om het na te vragen ? wat zeiden ze ? merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 inmiddels gebeld, het volgende kwam uit de bus: start uitvoeren cmd ping spatie een nummer enter resultaat: 100 % verlies Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
WPW Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Dat zegt ook niks, sommige 'nummers' kan je niet pingen, probeer ping.xs4all.nl eens. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 dan heb je wel een hele overijverige helpdeskmedewerker aan de lijn gehad heb je niet gevraagd waarom de snelheid zo traag is ? heb je die livebox als eens een schop onder z'n kont gegeven (herstart) ? laat ze eens een lijnmeting uitvoeren en vraag vervolgens naar het ruisgetal, post die hier merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 laat ze eens een lijnmeting uitvoeren en vraag vervolgens naar het ruisgetal Wat zegt dit ruisgetal me ? overigens stond dit na het pingen pakketten verzonden 4 ontvangen 0 verloren 4 100 % verlies Wat betekent dit bovenstaande herstart gedaan door de stroomstekker livebox uit/in Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 dat je geen antwoord krijgt en dus niet verbonden bent. je livebox heeft een ip-adres (net zoals je PC), wat gebeurd er als je je livebox (meestal 192.168.1.1) pingt ? wat voor informatie krijg je als je in een dosbox het volgende intypt ? ipconfig /all paste dat eens naar hier als je wilt. merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 ping naar 192.168.1.1 pakketten verzonden 4 ontvangen 4 verloren 0 0% verlies Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 cool, dan is je netwerk goed. check ten eerste de bekabeling van livebox naar isra-punt. welke leds branden er op de livebox ? : merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 @ en telefoon Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 continu of knipperend met een vaste interval ? wat staat er bij status (of iets dergelijks) als je op je livebox inlogt ? 192.168.1.1 admin admin status(?) heb je wel een IP-adres van online gekregen ? ja ? doe es : start --> uitvoeren --> cmd [enter] ipconfig /flushdns ik neem aan dat het verkregen IP adres middels DHCP is gegaan of heb je een statisch IP-adres ingegeven ? (als het te moeilijk wordt moet je het zeggen ) merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 continu of knipperend met een vaste interval ? Continu wat staat er bij status (of iets dergelijks) als je op je livebox inlogt ? 192.168.1.1 admin admin status(?) HTTP FTP heb je wel een IP-adres van online gekregen ? ja ? doe es : start --> uitvoeren --> cmd [enter] ipconfig /flushdns de DNS omzettngscache is leeggemaakt ik neem aan dat het verkregen IP adres middels DHCP is gegaan of heb je een statisch IP-adres ingegeven ? geen idee Ik zie wel in de livebox { 192.168.1.1 } DHCP configuratie staan Mijn kennis op pc gebied is maar beperkt Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 okee, ik denk dat het probleem in je PC zit. als je naar buiten pingt werkt het niet, ook niet als je ping 195.121.1.34 doet ? (time-out of antwoord?) je zou evt. de gegevens statisch kunnen ingeven. hiermee dwing je een juiste route naar de livebox/internet. dit doe je bij de tcp/ip instellingen van je netwerkkaart. klik ip-adres : 192.168.1.10 subnetmask : 255.255.255.0 gateway : 192.168.1.1 prim. dns : 194.134.5.55 sec. dns : 194.134.5.5 om er zeker van te zijn dat het een lokaal PC-probleem is lijkt het me raadzaam nogmaals met online te bellen en ze een klein onderzoekje te laten starten. dus tot hoever kan online bij jou thuis komen ? (tot de wijkcentrale of tot de livebox ?). ongetwijfeld tot de livebox, in dat geval zou ik er wat krachtige tools op los laten. even voor de goede orde, dit mag je doen op eigen risico!!! (maak voor mijn part backups van hetgeen je belangrijk vindt!). dial-a-fix combo-fix post je bevindingen aub merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen