Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb laptop aangesloten aan livebox met een nieuwe kabel van 1,5 meter.

Op laptop speedtest gedaan met hetzelfde resultaat.

 

Ben een maand teruggegaan via systeemherstel, geen resultaat.

 

moet ik ruismeting via kpn aanvragen en zijn hier kosten aan verbonden ( ik heb geen kpn abo, maar heb de lijn bij Online gehuurd.).

 

Zou het helpen als ik mijn pc eens door de recovery laat schonen en alleen internet erop zet??????

 

als ik ping naar 194.134.0.55

 

verzonden 4

ontvangen 0

verloren 4

100% verlies

 

Als ik ping naar 194.134.0.55, waar ping ik dan naar???????

Hier heb ik 100 % verlies.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

als ik naar 194.134.0.55 ping krijg ik ook een time-out, dat IP-adres bestaat niet.

een ruismeting via online en/of kpn kost niets, hiermee kan je dus uitsluiten of de brakke verbinding aan de lijn ligt, aan je PC of aan de livebox.

zo ben ik er destijds achter gekomen dat de gebruikte kabel tussen livebox en isra-punt te lang was.

 

je kan een recovery doen maar hiermee ben je wel alles kwijt wat op je PC staat. ik denk ook niet dat dit het probleem is, je laptop heeft immers hetzelfde probleem.

ik zit zelf te denken aan :

 

[*] overcapaciteit wijkcentrale

[*] slecht koper

[*] te lange kabel

[*] slechte livebox

 

je hebt geen ander adsl modem liggen die je even kan testen ?

 

Citaat:
heb laptop aangesloten aan livebox met een nieuwe kabel van 1,5 meter

 

dus een UTP kabel ? ik bedoelde de 'line' kabel, tussen livebox en isra punt

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

inmiddels weer contact met Online gehad.

Hij verwees me naar de livebox i.v.m ruisgetal, met de volgende resultaten:

 

ADSL standaard G992_1_A

Upstream 1024 Kb

DownStream 8000 Kb

Afname Dichtbij : 9.5 (dB)

Ver weg : 5.0 (dB)

SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)

Ver weg : 7 (dB)

HEC-teller 0

Firmware 0xe15080a

ES-teller van 15 min 0

CRC-fouten 1

ES-teller van 1 dag 0

 

ps: Hij vroeg of ik veel last had van spam en spyware

Dit moet ik beamen

Met als antwoord, dat dit ook de oorzaak zou kunnen zijn.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

je traint in op 8Mbps, je haalt vervolgens een niet hogere snelheid dan 2,5Mbps. dit kan inderdaad door spyware komen (niet door spam) echter je hebt hetzelfde toch ook met de laptop.

het toeval is me te groot maar het is niet onmogelijk.

je SNR is redelijk

 

zit er toevallig een splitter tussen ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

in chronlogische volgorde :

 

hitmanpro3ß

combofix

ad-aware 2008

spybot

hijackthis

online virusscan met bitdefender

online virusscan met kaspersky

crapcleaner

 

houdt je wel even een middagje zoet echter ben je er dan voor 99% zeker van dat je verlost bent van alle beesies en andere ongein op je PC

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Tot mijn grote verrassing, antwoord op mijn email gekregen van Online, waarin ik mijn beklag doe over bovenstaand probleem.

Waarom kan een helpdeskmedewerker dit niet meteen aankaarten?

 

Dit is een bekend probleem waar aan gewerkt wordt, we stellen alles in

werking dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.

 

Met vriendelijke groeten,

Online

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

Er is een uitgebreid forum over Orange.nl nu Online.nl, zie hier:

http://orange.gebruikers.eu/news.php

met oa heel veel klachten over de snelheidsverhoging, livebox etc.

Als ik me goed herinner is hier ook al een draad over dit onderwerp geweest...

Geplaatst:

Heb hetzelfde probleem gehad met een kennis van me. Experia box en ineens geen verbinding meer. Na een half uur tevergeefs te hebben geprobeerd, een vast IP en DNS ingevuld en ja hoor : er was weer verbinding.

 

Vreemd dat zijn nieuwe PC geen nieuw IP kreeg toegewezen via DHCP terwijl zijn oude PC dat wel kreeg.

 

DUs vast IP nummer en DNS instellen en gaan met de banaan.

 

 

Geplaatst:

Na talloze softwarematige afstellingen te hebben gedaan (zonder ook maar enig resultaat) een proggie TCPOptimizer binnen gehaald en gaan experimenteren met de MTU waarde, het advies welke dit proggie gaf leverde geen resultaat op, ben toen gaan proberen de MTU waarde met stapjes te verlagen, en met resultaat :helaas

 

Toen kwam ik dit tegen:

 

via SSL downloaden vanaf nieuwsgroepen.

 

Dit is voor mij schampoo.

Wat betekent dit via SSL downloaden

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

Ome Merde hier hetzelfde hoor.Ik heb ook de verhoging van online gehad van 4 naar 8 mb.

Ik had met 4 mb 343.4 kbs en heb na de verhoging 325.3 kbs.

 

Na eerst een mail te hebben gestuurd hoe het kan dat ik met 4 mb verhoging maar enkele kbs hoger ben gekomen kreeg ik als antwoord terug.

 

Online ADSL Extra wordt geleverd met een downloadsnelheid van maximaal

20 Mbit/s. In de praktijk zal de downloadsnelheid van de verbinding

uitkomen tussen de 4 en 20 Mbit/s.

 

De snelheid waarmee u kunt downloaden hangt van veel verschillende

factoren af. Deze factoren zijn onder andere:

de snelheid van de server waarvan u download

de kwaliteit van de telefoonlijn

de lengte en de kwaliteit van de bekabeling in uw woning

de instellingen van uw computer en van uw netwerk

de afstand tussen uw woning en de telefooncentrale

 

Uit onze gegevens blijkt dat de snelheid van uw verbinding inderdaad

trager is dan gebruikelijk. Om dit te onderzoeken hebben wij de volgende

informatie van u nodig:

de afstand van het ISRA punt (het hoofdaansluitpunt van KPN in uw

woning) naar uw Livebox en de gebruikte bekabeling (meegeleverde of

eigen bekabeling)

de manier waarop de verbinding vanaf de Livebox naar uw computer tot

stand is gebracht. Denkt u hierbij aan de aansluiting via de

ethernetkabel, USB kabel en WiFi

de software op uw computer. Denkt u hierbij aan de versie van Windows

die u gebruikt. Denkt u daarnaast aan de eventueel aanwezige spyware-,

firewall- en antivirusprogramma?s

de versie van de bedrijfssoftware van uw Livebox (firmwareversie)

Bij een trage verbindingssnelheid verzoeken wij u om een downloadtest

uit te voeren op onze testsite. Klik hier om direct naar de pagina te

gaan. Als u deze test uitvoert dan verzoeken wij u om de tijd en de

snelheid van de download te noteren.

 

Zodra wij over deze informatie beschikken kan er een onderzoek gestart

worden. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via

nummer 0900 9515 (EUR 0,15/min). Onze medewerkers zullen deze gegevens dan

samen met u doornemen om deze aan onze technische dienst voor te leggen.

 

Met vriendelijke groeten,

Online

 

 

Ik heb terug geschreven dat ik hier niet om heb gevraagd.Ik had alleen gevraagd aan ze of het normaal was dat je bij een verhoging van 4 naar 8 mb een lagere snelheid kreeg.

 

Toen werden ze zeker een beetje pissig daar want in de volgende mail die ik kreeg stond:

 

Dit is de procedure en als U daar niet aan mee wilt werken kunnen we U verder niet helpen.

 

Toen nog even de helpdesk gebeld en daar ben ik ook niet wijzer geworden.Er werd een aantekening van gemaakt.

 

Sorry dat ik nu net deze topic lees en zie hoeveel energie jullie er in hebben gestoken.Maar volgens mij zit het gewoon bij online (nog) niet goed.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Ik heb terug geschreven dat ik hier niet om heb gevraagd.Ik had alleen gevraagd aan ze of het normaal was dat je bij een verhoging van 4 naar 8 mb een lagere snelheid kreeg.

 

de vragen die ze stellen zijn standaard doch relevant. een hogere snelheid (dus in principe een ander signaal) kan meer storing genereren en dus trager zijn. het komt zelden voor maar kan wel.

ze faseren de oude, trage abonnementen eruit dus je hebt geen keus of je moet van provider wisselen hetgeen contract-technisch bijna niet mogelijk is.

neen, het blijven struikrovers die providers smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hiep Hiep Hoera probleem opgelost.

 

bbned speedtest 2626 kbps Dit was het enkele weken geleden

 

Vandaag speedtest gedaan: 5983 kbps

 

Na enkele boze emails, waarschijnlijk geholpen.

 

Fout lag bij Online.

 

 

 

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...