blitzteam Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 heb laptop aangesloten aan livebox met een nieuwe kabel van 1,5 meter. Op laptop speedtest gedaan met hetzelfde resultaat. Ben een maand teruggegaan via systeemherstel, geen resultaat. moet ik ruismeting via kpn aanvragen en zijn hier kosten aan verbonden ( ik heb geen kpn abo, maar heb de lijn bij Online gehuurd.). Zou het helpen als ik mijn pc eens door de recovery laat schonen en alleen internet erop zet?????? als ik ping naar 194.134.0.55 verzonden 4 ontvangen 0 verloren 4 100% verlies Als ik ping naar 194.134.0.55, waar ping ik dan naar??????? Hier heb ik 100 % verlies. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 als ik naar 194.134.0.55 ping krijg ik ook een time-out, dat IP-adres bestaat niet. een ruismeting via online en/of kpn kost niets, hiermee kan je dus uitsluiten of de brakke verbinding aan de lijn ligt, aan je PC of aan de livebox. zo ben ik er destijds achter gekomen dat de gebruikte kabel tussen livebox en isra-punt te lang was. je kan een recovery doen maar hiermee ben je wel alles kwijt wat op je PC staat. ik denk ook niet dat dit het probleem is, je laptop heeft immers hetzelfde probleem. ik zit zelf te denken aan : [*] overcapaciteit wijkcentrale [*] slecht koper [*] te lange kabel [*] slechte livebox je hebt geen ander adsl modem liggen die je even kan testen ? Citaat: heb laptop aangesloten aan livebox met een nieuwe kabel van 1,5 meter dus een UTP kabel ? ik bedoelde de 'line' kabel, tussen livebox en isra punt merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 inmiddels weer contact met Online gehad. Hij verwees me naar de livebox i.v.m ruisgetal, met de volgende resultaten: ADSL standaard G992_1_A Upstream 1024 Kb DownStream 8000 Kb Afname Dichtbij : 9.5 (dB) Ver weg : 5.0 (dB) SNR-marge Dichtbij : 9 (dB) Ver weg : 7 (dB) HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 1 ES-teller van 1 dag 0 ps: Hij vroeg of ik veel last had van spam en spyware Dit moet ik beamen Met als antwoord, dat dit ook de oorzaak zou kunnen zijn. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 je traint in op 8Mbps, je haalt vervolgens een niet hogere snelheid dan 2,5Mbps. dit kan inderdaad door spyware komen (niet door spam) echter je hebt hetzelfde toch ook met de laptop. het toeval is me te groot maar het is niet onmogelijk. je SNR is redelijk zit er toevallig een splitter tussen ? merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 splitter nee spyware, hoe kan ik deze het beste verwijderen,welk programma Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Ome Merde Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 in chronlogische volgorde : hitmanpro3ß combofix ad-aware 2008 spybot hijackthis online virusscan met bitdefender online virusscan met kaspersky crapcleaner houdt je wel even een middagje zoet echter ben je er dan voor 99% zeker van dat je verlost bent van alle beesies en andere ongein op je PC merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Geplaatst: 7 september 2008 Ga het programma installen en laten runnen. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
blitzteam Geplaatst: 8 september 2008 Auteur Geplaatst: 8 september 2008 Tot mijn grote verrassing, antwoord op mijn email gekregen van Online, waarin ik mijn beklag doe over bovenstaand probleem. Waarom kan een helpdeskmedewerker dit niet meteen aankaarten? Dit is een bekend probleem waar aan gewerkt wordt, we stellen alles in werking dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groeten, Online Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Gast wanderer Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Er is een uitgebreid forum over Orange.nl nu Online.nl, zie hier: http://orange.gebruikers.eu/news.php met oa heel veel klachten over de snelheidsverhoging, livebox etc. Als ik me goed herinner is hier ook al een draad over dit onderwerp geweest...
Gast ozzo Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Heb hetzelfde probleem gehad met een kennis van me. Experia box en ineens geen verbinding meer. Na een half uur tevergeefs te hebben geprobeerd, een vast IP en DNS ingevuld en ja hoor : er was weer verbinding. Vreemd dat zijn nieuwe PC geen nieuw IP kreeg toegewezen via DHCP terwijl zijn oude PC dat wel kreeg. DUs vast IP nummer en DNS instellen en gaan met de banaan.
blitzteam Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Geplaatst: 11 september 2008 Na talloze softwarematige afstellingen te hebben gedaan (zonder ook maar enig resultaat) een proggie TCPOptimizer binnen gehaald en gaan experimenteren met de MTU waarde, het advies welke dit proggie gaf leverde geen resultaat op, ben toen gaan proberen de MTU waarde met stapjes te verlagen, en met resultaat :helaas Toen kwam ik dit tegen: via SSL downloaden vanaf nieuwsgroepen. Dit is voor mij schampoo. Wat betekent dit via SSL downloaden Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
rommelaar Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Ome Merde hier hetzelfde hoor.Ik heb ook de verhoging van online gehad van 4 naar 8 mb. Ik had met 4 mb 343.4 kbs en heb na de verhoging 325.3 kbs. Na eerst een mail te hebben gestuurd hoe het kan dat ik met 4 mb verhoging maar enkele kbs hoger ben gekomen kreeg ik als antwoord terug. Online ADSL Extra wordt geleverd met een downloadsnelheid van maximaal 20 Mbit/s. In de praktijk zal de downloadsnelheid van de verbinding uitkomen tussen de 4 en 20 Mbit/s. De snelheid waarmee u kunt downloaden hangt van veel verschillende factoren af. Deze factoren zijn onder andere: de snelheid van de server waarvan u download de kwaliteit van de telefoonlijn de lengte en de kwaliteit van de bekabeling in uw woning de instellingen van uw computer en van uw netwerk de afstand tussen uw woning en de telefooncentrale Uit onze gegevens blijkt dat de snelheid van uw verbinding inderdaad trager is dan gebruikelijk. Om dit te onderzoeken hebben wij de volgende informatie van u nodig: de afstand van het ISRA punt (het hoofdaansluitpunt van KPN in uw woning) naar uw Livebox en de gebruikte bekabeling (meegeleverde of eigen bekabeling) de manier waarop de verbinding vanaf de Livebox naar uw computer tot stand is gebracht. Denkt u hierbij aan de aansluiting via de ethernetkabel, USB kabel en WiFi de software op uw computer. Denkt u hierbij aan de versie van Windows die u gebruikt. Denkt u daarnaast aan de eventueel aanwezige spyware-, firewall- en antivirusprogramma?s de versie van de bedrijfssoftware van uw Livebox (firmwareversie) Bij een trage verbindingssnelheid verzoeken wij u om een downloadtest uit te voeren op onze testsite. Klik hier om direct naar de pagina te gaan. Als u deze test uitvoert dan verzoeken wij u om de tijd en de snelheid van de download te noteren. Zodra wij over deze informatie beschikken kan er een onderzoek gestart worden. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via nummer 0900 9515 (EUR 0,15/min). Onze medewerkers zullen deze gegevens dan samen met u doornemen om deze aan onze technische dienst voor te leggen. Met vriendelijke groeten, Online Ik heb terug geschreven dat ik hier niet om heb gevraagd.Ik had alleen gevraagd aan ze of het normaal was dat je bij een verhoging van 4 naar 8 mb een lagere snelheid kreeg. Toen werden ze zeker een beetje pissig daar want in de volgende mail die ik kreeg stond: Dit is de procedure en als U daar niet aan mee wilt werken kunnen we U verder niet helpen. Toen nog even de helpdesk gebeld en daar ben ik ook niet wijzer geworden.Er werd een aantekening van gemaakt. Sorry dat ik nu net deze topic lees en zie hoeveel energie jullie er in hebben gestoken.Maar volgens mij zit het gewoon bij online (nog) niet goed. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast wanderer Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 als je nu hier eens gaat lezen: http://orange.gebruikers.eu/news.php dan zul je zien dat orange wel van naam verandert is naar online, maar dat de problemen nog steeds dezelfde zijn....
Ome Merde Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Ik heb terug geschreven dat ik hier niet om heb gevraagd.Ik had alleen gevraagd aan ze of het normaal was dat je bij een verhoging van 4 naar 8 mb een lagere snelheid kreeg. de vragen die ze stellen zijn standaard doch relevant. een hogere snelheid (dus in principe een ander signaal) kan meer storing genereren en dus trager zijn. het komt zelden voor maar kan wel. ze faseren de oude, trage abonnementen eruit dus je hebt geen keus of je moet van provider wisselen hetgeen contract-technisch bijna niet mogelijk is. neen, het blijven struikrovers die providers merDe deze ruimte is te huur
blitzteam Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Geplaatst: 26 september 2008 Hiep Hiep Hoera probleem opgelost. bbned speedtest 2626 kbps Dit was het enkele weken geleden Vandaag speedtest gedaan: 5983 kbps Na enkele boze emails, waarschijnlijk geholpen. Fout lag bij Online. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen