Ga naar inhoud


[DGS-9000] Hoe een kanalenlijst inladen via usb of stick ??


omanski

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na 2 dagen van alles lezen, leren, lezen en nog eens leren, kwamen 2 dagen om vanalles uit te proberen,

en nog eens en nog eens.

Zoals jullie begrijpen hebben wij een DGS-9000HD aangekocht met hdd en 2x S-tuner.

Jammer dat je na aansluiten alleen maar Fta-zenders mag kijken.....

Dus je moet er wel mee aan de slag, onbruikbare-kaartlezers en Ci-sloten dat lees je niet in de info !!

Na een hele dag er mee worstelen, is het eindelijk gelukt om er een nieuwe bootloader in te krijgen,

blijkt dat er daarna géén gebruik meer van de Usb-kabel gemaakt kan worden.....

Na een dag worstelen, en veel lezen tussendoor, kwam ik er eindelijk achter

dat je er dan alleen nog een nieuwe image in kan krijgen via een fat-16 geformateerde usb-stick.

Wat dan ook gelukt is........

Blij en tevreden over de eerste overwinning op het nieuwe "wonder", kun je zowaar ook de Cds-zenders bekijken via de

ci-sloten met je eigen cam's. De kaartlezers zijn nog onbruikbaar, althans bij mij doen ze niets......

Na een aantal uren de nl-zenders bekijken uit de vers ingelezen zenderscan,

ben je er al snel flauw van, tureluurs van het heen en weer zoeken.

Dus maar weer lezen en zoeken en proberen, toch een zenderlijst gevonden...

Via PC-editor geprobeert om deze erin te krijgen...nou vergeet het maar !!

Weer van alles getest en weer van alles mislukt......

Wat heb ik geprobeert ?? Nou lees zelf maar......

Van mijn windows-XP pc naar de CubeRevo met een 10 mtr lange usb kabel, mijn printerkabel,

met een serieele kabel female/female en een usb-serieel converter-kabel,

welke ik eerder bij andere sat-ontv. ook al met veel succes gebruikt had.

Daarna hetzelfde verhaal met mijn laptop welke ook onder windows-XP draait....met diezelfde kabels.

Tenslotte heb ik mbv onze zoon een netwerk-kabel aangesloten op de Cube-Revo rechtstreeks op het modem.

Na moeizaam de instellingen erop te hebben gekregen kregen we verbinding met het internet.

Via Pc-editor de handel even testen en dat ging (dacht ik) als een speer. Eindelijk kon ik de kanalenlijst naar de box sturen met een bevestiging in Pc-editor, dat dit goed was gegaan. Echter na opnieuw booten van de Revo bleek er niets veranderd, na een volgende poging bleek er niets te zijn verbetert.

Om de netwerkverbinding eens goed aan de tand te voelen, dan maar een update uitvoeren via het internet....

Nou, je weet niet wat je ziet....de bestanden vliegen door het beeld en na erasen en flashen en opnieuw booten....helaas PANIC.

Snel via mijn usb-stick de vorige weer terug gezet, en voila het

werkte weer na wederom opnieuw de zenders inscannen.

Nu hoor ik mensen denken, waarom heb je deze box gekocht ???

Nou vanwege de mooie vormgeving, prachtige display, robuuste uitvoering en vooral de prachtige beelden welke hij kan tonen.

Begrijp me goed het is een dure aanschaf, maar mijns inziens de moeite en euro's waard.

Echter wat ik niet had voorzien, dat je er verschrikkelijk mee aan de bak moet,

om hem aan de praat te krijgen. Volgens opmerkingen hier en van de verkoper,

moet er zat info en software voor te vinden zijn.

Na 2 dagen lezen en testen kwam ik erachter dat er voldoende software is aan images en bootloaders. Zo erg dat je niet meer weet wat je moet kiezen, en waar vind je dan de info om het te installeren ??

Nou, dat viel tegen....er is zat te vinden maar dat gaat meestal over voorgaande modellen,

met een net iets andere bediening van toetsen en vreemde voorbeeld menu's.

Heb ondertussen 3 handleidingen in pdf'jes doorgeworsteld, welke ook over voorgaande

versies gaan en in het engels zijn.

Bijna overal wordt je doorverwezen naar weer een andere site, waar je dan opnieuw

moet aanmelden om er iets te kunnen lezen, dan wel halen maar weer in een andere taal

en dan gaat het bijna altijd weer om eerdere versie's.

 

Nu dan terug naar mijn vraag....is er een manier om via een usb-kabel, danwel een usb-stick, een kanalenlijst in deze box te laden....of kan ik er beter een paar dagen voor gaan zitten deze zelf op hun plaats te sorteren.

Bij het instellen van de "usb-update" krijg ik ALTIJD een ER 10 melding behalve met de stick !!

Op een "serial-update" is het me nog nooit gelukt een verbinding te krijgen.....

Kan iemand mij in gewoon "boere-nederlands" uitleggen wat ik fout doe, en vooral hoe het wel zou kunnen of moeten, zonder een sql- of linux-wonder te zijn ???

 

Bedankt voor jullie aandacht en geduld om mijn verhaal te lezen, en mogelijk voor jullie behulpzame tips !!

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een aanvulling, omdat ik niet meer kan bewerken.

 

Gebruik nu bootloader; Cuberevo_uboot_1.3.1_0825

en als Image; Cuberevo_r8022.222053

 

Niet dat ik hier helemaal tevreden over kan zijn, maar met een paar hikjes valt te leven....

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je netwerk toegang hebt en Windows gebruikt, kun je gewoon gebruik maken van het programma Relook PCEditor (kun je vinden met Google).

 

De sortering binnen de software is inderdaad omslachtig.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels,

 

Ik heb ook wel verbinding gehad vanuit de ontvanger naar ftp.

Ook van uit Pc-editor waarschijnlijk naar de ontvanger, maar de verzonden kanalenlijst

is daar naar mijn weten nooit aangekomen.

Het gekke was dat als ik de ontvanger op stand-by zette, er een

geen verbinding-melding kwam in Pc-editor.....

Ook kan ik (nog)niet in de bestandenlijst van de ontvanger geraken,

om daar de kanalenlijst in de juiste map te plaatsen

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké Ome to,

 

Dat zou idd een verklaring voor mijn problemen kunnen zijn.

Daardoor blijven mij 2 opties...of wachten op een nieuwere versie

van pc-editor...of terug gaan naar een vorige versie Image...

Stel dat ik dat laatste zou doen, is er dan wel een usb-kabel-verbinding mogelijk ??

Ik kreeg de problemen hiermee al na de flashing van de bootloader...daarna begonnen de ER 10 meldingen!

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.b.t. de incompatibiliteit van de database zoals gebruikt in R8022:

In het SifTeam R8022 image kan een plugin geinstalleerd worden (script-downgrade-db-settings-v8022), met welke de nieuwe database teruggebracht kan worden naar het oude formaat. Het is wel zo dat deze plugin de oude database niet overschrijft, maar enkel een nieuwe aanmaakt (/tmp/db.dat). Deze kan je dan via FTP naar de PC halen en gebruiken in PCEditor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke mama,

 

Dat is ook een optie die ik nog kan testen...

 

Ondertussen via de stick naar versie 7712 teruggegaan, met nog steeds de eerder

genoemde ER 10 melding bij "usb-update".

Dus niets mee opgeschoten behalve dat nu de now/next info wel werkt !!

Ga steeds meer denken dat de ellende komt van de gebruikte bootloader,

ga hier eerst nog mee experimenteren !!

Zonder de mogelijkheid van usb-updaten via de usb-kabel ben ik heel erg beperkt

in de mogelijkheden en het gebruik van pc-editor.

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Formateer de stick eens opnieuw in je PC en kies dan FAT32 en gewoon formatteren dus niet SNEL aanklikken. De image moet usb_update.img heten. Dus hernoemen als je dat nog niet gedaan had. Verder kun je het beste eerst het originele image van ABcom erop zetten en van daaruit het NLB of ander image erop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@esreverse,

 

Oké dank voor de tip, ga er mee aan de slag....

Heb zat problemen met de box dus wordt het tijd voor een verbetering !

Laat het hier wel even weten.....

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn images er gewoon via pceditor op.Loop hier tegen hetzelfde probleem op met niet originele images:ER10.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf had ik ook problemen met flashen.

 

Met flashtools is de juiste versie voor de 9000 nodig om hem via usb te kunnen flashen. Bij www.denktank.com staat de voor de 9000 onder cuberevo geschikte versie.

 

Flashen van de firmware via PC editor en LAN lukt ook bij mij slecht. Ook van pc editor zijn verschillende versies in omloop. De cuberevo moet vermeld zijn. Het is bij mij wel vrij eenvoudig mogelijk de kanalenlijst te editen en weer terug te sturen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...