Tonskidutch Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 die failed to get samba information had ik ook nadat ik samba had trachten te installeren op de NSLU2 en ook na herflashen die melding bleef krijgen vanaf toen heb ik met mijn beperkte linux kennis het ding weggegeven daar ik er echt niet uitkwam. dan lijkt het er dus op dat mijn hulp level overschreden is. je zult toch niet die oude van mij hebben? cheers The Walk Back Home Paul Haslinger
view Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 Citaat: je zult toch niet die oude van mij hebben? Verhip, het zal toch niet waar zijn! De vorige eigenaar had problemen met de USB poorten, zodra er wat aan hing ging hij resetten. Dit euvel is nu weg (hoezee!) Maar er mee werken gaat helaas niet daar ik het niet in de lokale ip-range wijzigen. Opnieuw flashen gaat ook niet, Unslung blijft er steevast opstaan. Maar Zilverster is mij achter de schermen ook aan het helpen dus er is nog hoop. Linux is voor mij ook niet vreemd maar een expert ben ik bij lange niet, dus hoop ik dat een Linux expert dit alles leest. Waarschijnlijk dat het met een paar handelingen te verhelpen is. view
Zilverster Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 @view, Type eens in je internet explorer de volgende regel : http://je IP adres/Management/ Als het goed is krijg je nu een mooie listing, krijg je deze te zien, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Moderator Matchless Geplaatst: 3 september 2008 Moderator Geplaatst: 3 september 2008 Citaat: je zult toch niet die oude van mij hebben? niet die ik van je hebt iig want die ligt nog steeds hier Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
view Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 @Zilverster, Citaat: Type eens in je internet explorer de volgende regel : http://je IP adres/Management/ Als ik dat ingeef zie ik deze melding: Geef ik alleen het IP nadres in zie ik dit: Daarna kan ik wel op Management klikken maar dan begint het samda gedoe. Daar zit nu net de fout, ik kom daar niet verder. Ik kan daar dan wel inloggen met admin - admin maar kan er niets in wijzigen. view.
Tonskidutch Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 matchless, o maar liggen te liggen of heb je hem aan de praat. want dat lijkt toch heel sterk op hetzelfde probleem toen en als je hem aan de praat hebt kun je misschien hier verder helpen. cheers The Walk Back Home Paul Haslinger
view Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 Gevonden en opgelost ! Het samba probleem is opgelost! Door een simpele klik op "Restore Default Config" onderaan bij System wordt alles hertsteld (de restart duurt even) Alles werkt als een tierelier en de IP-range laat zich nu ook zonder mokken instellen. De tip had ik gevonden via Google op het forum van Linksys :Linksys Forum (open forum) Groeten, view.
Tonskidutch Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 wow... gaaf zo'n tip en makkelijk. veel succes met het nfssen cheers The Walk Back Home Paul Haslinger
view Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 @Tonskidutch, Origineel bericht van: Tonskidutch wow...gaaf zo'n tip en makkelijk. Die van jou ook! Zeer duidelijke uitleg, daar ga ik dus mooi mee knutselen. Groeten, view. ps. firmware veranderen lukt nu ook, zonder problemen kan ik linux als ook de orginele software flashen.
Zilverster Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 @view, Citaat: Gevonden en opgelost ! Kijk, dat zijn nog eens goeie berichten ..................., gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Moderator Matchless Geplaatst: 5 september 2008 Moderator Geplaatst: 5 september 2008 en ook de mijne werkt nu Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Tonskidutch Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 damn... Och ik heb er nog een liggen die ik dus ook eens tot leven zal moeten terugbrengen maar haast heeft het niet want ik heb een ander nassie nu. cheers The Walk Back Home Paul Haslinger
Zilverster Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 @Tonskidutch, Lachen, maar ook bij de origenele software heb ik vaak terug moeten schakelen naar de fabrieks instellingen voordat het apparaat goed ging lopen en ik ben niet de enigste. Vaak is het zo dat wanneer e.e.a. goed loopt het dat dan ook wel blijft doen, soms een moeilijk apparaat die NSLU2, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
view Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 Hi, misschien een kleine tip, ik had met de Linux versie ook wat problemen en moest ook opnieuw flashen. Helaas wilde de NSLU2 met geen mogelijkheid meer in de setup-modus komen. Nadat ik het kastje heb opengemaakt zag ik de batterij zitten van de bios. Deze heb ik even eruit gehaald en 2 minuten gewacht en er weer terug ingezet. Kastje gesloten en weer geprobeert. Dus heb ik de stappen herhaalt en zie daar, het ledje begon weer snel rood/groen te knipperen. Op dit moment heb ik de orginele firmware erop staan en loopt nu, gevoelsmatig, beter. In elk geval heb ik nu geen problemen meer gehad (afkloppen ...) Groeten, view ps. welke linux versie is het meest stabiele? -Unslung -SlugOS -Angstrom/NSLU2 -Debian/NSLU2 -OpenWrt/NSLU2 -andere Linux distro? ik vraag dit omdat ik met Unslung mijn disk (USB 1Gb) niet kon un-slungen. Daarna begonnen de problemen. FTP ging prima tot op een punt dat alles vast liep en ik het kastje dus niet meer kon bereiken. Vanaf daar start het verhaal hierboven.
Tonskidutch Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 aan de redboot kun je een grote usb disk hangen, maar de initieele redboot heeft wel een ext3 journal beperking volgens mij staat dat op www.nslu2-info.de duidelijk uitgelegd of op www.nslu2-linux.org cheers The Walk Back Home Paul Haslinger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen